از کوه سحرآمیز، اکتشاف فرهنگی تااقامت در جزیره نارگیل

به گزارش مجله یگانه، همراه این مقاله باشید تا با جاذبه های گردشگری فوق العاده زیبای بعضی مکان های دنیا آشنا شوید که حتما ذوق سفر را در شما زنده می نماید.

از کوه سحرآمیز، اکتشاف فرهنگی تااقامت در جزیره نارگیل

آشنایی با کوهستان امی شان و جزیره نارگیل

فکر می کنید سفر باید با چه هدفی آغاز گردد! آیا میخواهید برای یک گردش هیجان انگیز به مسافرت بروید یا صرفا تمدد اعصاب در یک جنگل دور افتاده برای شما کافیست! شاید هم میخواهید برای خرید و مقاصد تجاری سفر کنید . هر هدفی که جرقه برنامه ریزی برای سفر را در ذهن شما روشن نموده است ، قطعا نتیجه خوبی در بر خواهد داشت . همین که خودتان را از روزمرگی نجات میدهید و به سرزمینهای جدید پای می گذارید و فرهنگ ها و رنگ های مختلف را از نزدیک لمس می کنید ، یعنی آرامش.پس به هر عنوان که می توانید سفر را در برنامه زندگی تان قرار دهید تا فکر و ذهنتان وسعت بیابد و انگیزه لازم برای ادامه زندگی در شما بیدار گردد. بیایید با هم چند جاذبه گردشگری فوق العاده را آنالیز کنیم ، شاید توجه شما را به خود جلب کردند.

کوهستان امی شان، کوهی که بوداست یا بودایی که کوه است

بودا در امی شان نشسته . بر روی صخره های سرخ و سبز در حالی که لبخند میزند پاهایش را در رودخانه نهاده و با چشمان نیم بسته زیر نور خورشید مغرب در آرامشی عمیق و سنگی فرورفته. بودا مجسمه ایست با قدی که به 71 متر میرسد و در کوه سر به فلک کشی ده امی شان تراشیده شده است.

مجسمه عظیم بودای سنگی ، له شان نام دارد و در قله سی لوان در شرق کوه قرار گرفته است. ساخت این اثر در سال 713 میلادی و در آغاز دوران سلسله تانگ آغاز شد و ساخت آن در طول 90 سال انجام گرفت. این مجسمه در کنار کوه و روبروی رود کنده کاری شده و عظیمترین مجسمه سنگی بودا در دنیا است. این مجسمه آنقدر عظیم است که گویی خود کوهی در دل کوههای امی شان است..

کوه های امی یا امی شان ، در جنوب غربی کشور چین در استان سی چوان قرار گرفته اند. کوههایی با پوشش گیاهی انبوه که سر به آسمان میسایند و با سه رنگِ سرخِ سنگها، سبزِ درختان، و سفیدِ ابرهای پنبه ای رنگ آمیزی شده اند. این کوهستان زیبا یکی از چهار کوه مقدس بوداییان چینی است که همیشه مورد توجه گردشگران تور چین بوده و از دیر باز در تفکر مردم به عنوان محلی برای دست یافتن به روشنایی شناخته میگردد این محوطه کوهستانی، مکان اولین معبد بودایی چین است که در قرن اول میلادی در این کشور ساخته شده است. هم اکنون این سایت دارای هفتاد و شش معبد بودایی مختلف است که متعلق به دورهای تاریخی مینگ و چینگ هستند که بیشتر آنها در نزدیکی قله کوه واقع شده اند.

بودای عظیم مایتریا رو به سمت غرب ساخته شده و انوار خورشید غروب بر روی صورتش تلالویی مسحور نماینده دارد. ارتفاع مجسمه 71 متر است و با وجود عظمتش با جزئیاتی بی نظیر و دقیق حکاکی شده است. تمامی خطوط صورت و بدن به شکلی متناسب در آمده اند و به کوچکترین و ریز ترین جزئیات توجه شده است. اطراف مجسمه در پوششی از درختان تزیین شده. خود مجسمه نیز غرق در گلسنگها و درختان سمج و پرزوری شده که سنگ را شکافته اند و مانند لباسی سبز بدن بودای غول آسا را پوشانده اند. در فصل پر باران رود تا روی پاهای مجسمه بالا می آید تا خستگی سالها چرخش بودا در گردونه تولد دوباره را برطرف کند. این غول زیبا و مهربان نمایانگر هنر و صنعت عالی سلسله تانگ است. این مجسمه آنچنان با کوه آمیخته و پیوسته است که نمیتوان آنرا جدای از کوه دانست انگار که از ابتدا بودا در این کوه قرار داشته و هنرمندان تنها سنگهای اضافی را از اطراف پیکره او برداشته اند. مردم محلی میگویند کوه بودا است و بودا کوه است. این مطلب درست مثل گفته های میکل آنژ است

در دو سوی این بودای سنگی 90 صندلی برای مجسمه های سنگی دیگری که همگی در دوران سلسله تانگ ساخته شده است، دیده می گردد.ساختمان های دوره چینگ یینگ نیز در یک طرح نامنظم در قطعه زمینی بین رودخانه اژدهای سیاه و رودخانه اژدهای سفید برپا شده اند. این سایت عظیم است و مسیری پیچ در پیچ به طول 50 کیلومتر دارد و دیدن تمامی ساختمانهای آن ممکن است چند روز وقت بگیرد.

مرتفع ترین معابد این کوهها دو معبد منطقه جیندینگ هستند که در ارتفاع سه هزار و هفتادو هفت متری قرار گرفته اند. برای دسترسی به این دو معبد بهتر است از ماشینهای کابلی بهره ببرید . آب و هوای امی شان کوهستانی پایین قطبی است. یعنی زمستانهای سرد و طولانی در کنار تابستانهای کوتاه خنک تنها فصلهای این منطقه هستند. سردترین دمای این منطقه مربوز به ماه ژانویه است که به منفی نوزده درجه سانتیگراد میرسد و گرمترین ماه آن جولای است که تا 22 درجه سانتیگراد گرم میگردد. بیشتر بارندگی های این منطقه در تابستان و بین ماههای جون و سپتامبر اتفاق می افتد. بارندگی ها عمدتا سنگین و طولانی هستند

موزه نگارا مالزی ، موزه ای برای هویت

موزه نگارا یا موزه ملی مالزی یکی از مهمترین موزه های این کشور و نشانی از هویت آن و نگهبان تاریخ ملی این کشور است.

ساختمان این بنا مانند تمام این کشور تلفیقی از سنت و مدرنیته است که به بهترین شکل ممکنه باهم آمیخته شده اند.

ساختمان این موزه بر روی 26 ستون اصلی راسخ شده که 13 تای آن ها در غرب بنا و 13 تای دیگر در قسمت شرقی قرار گرفته اند و معرف 13 استان مالزی هستند. موزه ملی بر روی سایتی که در زمان استعمار این کشور توسط انگلستان محل موزه سلانگور بود تأسیس شد. این موزه در سال 1898 توسط دولتهای بریتانیا و سلطان محلی سلانگور پس از تشکیل فدراسیون مالایی ساخته شد در تاریخ 10 مارس 1945، در سرانجام جنگ دنیای دوم، جناح راست موزه به دلیل بمباران بمب افکن های متفقین ویران شد و مجموعه اشیائ موزه به موزه Perak در تاپین منتقل شد.

طراحی موزه توسط معماری به نام هو کوک هوئه با الهام از معماری سنتی مالایا و کاخ سلطنتی این کشور انجام شد البته او عناصر مدرن را نیز در این طرح ترکیب کرد تا مجموعه ای از تاریخ کهن این کشور باشددر این طراحی احتیاج به فضاهای نمایشگاهی و فعالیت های فرهنگی نیز در نظرگرفته شد. در ورودی این موزه دو نقاشی بسیار عظیم بر روی موزاییک در دو طرف وردی نصب شده است این نقاشی ها نشان دهنده تاریخ و گذار فرهنگی مردم مالزی هستند .

جالب است بدانید کف بخش مرکزی ساختمان اصلی با کاشی های مخصوصی تزئین شده است که هدایای دولت پاکستان است. این کاشی ها طرح هندسی آبی دارند و نمایی بسیار زیبا به این بخش داده اند

تمرکز نمایش ها و نمایشگاه های موزه بر تاریخ محلی، سنت، هنر، صنایع دستی، فعالیت های مالی، گیاهشناسی ، تاریخ طبیعی، سلاح ها، پول و سکه مالزی است

موزه ملی دارای چند تور راهنماست است که در طول هفته برگزار می گردد. این تورها راهی مناسب برای کشف رازهای پیچیده این موزه عظیم توسط گردشگران تور مالزی است. تورهای انگلیسی زبان در روزهای سه شنبه، پنج شنبه و شنبه ساعت 11:00 برگزار می گردد و در روزهای پنج شنبه نیز ، ساعت 9 صبح و 12:00 ظهر میتوان به آنها ملحق شد برای راحتی بازدید نمایندگان، یک راه اختصاصی از موزه ملی وجود دارد که مستقیم به وسیله عظیمراه به قسمت جنوبی باغهای دریاچه میرسد.

این موزه در نزدیکی ایستگاه سنترال مترو کوالالامپوردر خیابان جالان واقع شده و دسترسی به آن بسیار راحت است. موزه تمامی روزهای هفته از 9 صبح تا شش بعدازظهر باز است و تنها روزهای تعطیل آن عید قربان و فطر عنوان شده.

غذا در فرهنگ ترکیه

پیشینه غذایی ترکیه همانند تاریخ آن از قدمت زیادی برخوردار است. بسیاری از غذاهای آن متاثر از فرهنگ پیشینیان و به واسطه موقعیت مکانی این سرزمین و همچنین امکانات در دسترس آنان بوده است. ترکیه کشور پر باران و سرسبزی است و از این رو در ترکیبات معروف ترین غذاهای سنتی آن از سبزیجات و گیاهان معطر استفاده می¬گردد. همچنین غذاهای دریایی آن به واسطه نزدیکی به سواحل از دیرباز بسیار معروف بوده است. در فرهنگ مردمان این سرزمین همانند ایرانیان نان صندلی ویژه ای دارد.

کاهوالتی : آیا می خواهید یک روز شاد و پرانرژی را با صبحانه ای خوشمزه به سبک ترکی آغاز کنید ! اینجا نان های لذیذ و متنوعی برای صبحانه وجود دارد که معروفترین آنها سیمیت است که با کنجد غنی شده است . قدمت این نان به سالهای بسیار دور باز میگردد و پای اصلی صبحانه در ترکیه محسوب می گردد . مردم ترکیه برای صبحانه ماست و پنیر و سرشیر و مربا و مارمالاد و خلاصه سفره ای رنگین که شما را به خوردن صبحانه ترغیب می نماید تدارک می بینند.

پیشنهاد ما برای وعده ناهار ، پیتزاهای به سبک ترکی است .پیتزاهای مختلفی در ترکیه طبق می گردد که تا حدی متفاوت از پیتزاهای معمول است.پیده یکی از این غذاهاست که با گوشت چرخ نموده بره، سوسیس ترکی و یا گوشت ادویه زده و دودی تهیه می گردد. سبزیجات تازه از دیگر مواد مورد استفاده در آن است. این مواد بر روی یک لایه نازک خمیر قرار داده شده و درون تنور طبخ می¬گردد. این پیتزا خوراکی مناسبی برای زمان های پیاده روی و گردش در شهر است.در نزدیکی تنگه بسفر در استانبول دکه های فروش غذا، دستفروش ها و رستوران های مختلفی خواهید دید که مشغول پخت غذا هستند. در این ناحیه پخت روزانه انواع غذاهای دریایی ، همیشه گردشگران تور استانبول را به این منطقه می کشاند.

بالیک اکمک یا ساندویچ ماهی سرخ شده از محبوب ترین غذاهای این ناحیه است که با قیمتی مناسب به فروش می رسد. در محله های ساحلی کاراکوی (Karakoy) و اِمین اُنو (Eminonu) همراه با دیدن مناظر فوق العاده بسفر، پل گاتالای و... از خوردن این غذای خوشمزه لذت ببرید. غذاهای معروف این سرزمین بیش از آنچه که نام برده شد هستند و برای چشیدن طعم واقعی آن ها باید خودتان دست به کار شوید و از جای جای این کشور زیبا دیدن کنید.

اقامتگاه دهکده ای شکل در جزیره ساحلی نارگیل

The Village Coconut Island در ساحلی خصوصی واقع در خلیج خیره نماینده فانگ نا قرار گرفته است . با استفاده از سرویس قایق هتل ، مهمان ها بعد از 5 دقیقه قایق سواری از شهر پوکت به این دهکده خواهند رسید ؛ این هتل در واقع یک دروازه ساحلی است ، برای فرار از شلوغی شهر .

این اقامتگاه علاوه بر سوییتهای یک و دو خوابه ، ویلاهایی با 2 تا 5 اتاق خواب دارد. در سوییتهای خاصتر ، تلویزیونهای صفحه تخت و آشپزخانه ای کاملا مجهز وجود دارد. بیشتر این سوییتها ، یا یک استخر سرباز دارند و یا اینکه در باغهای خصوصی شان جکوزی تدارک دیده شده است .

در این مجموعه ، گردشگران تور پوکت میتوانند از بهترین سرگرمیهای آبی موجود ، مانند :

The Hobby cats ، Topaz Dinghies ، Paddle Boards و موج سواری لذت ببرنند.

از دیگر فعالیتهای ورزشی که در این هتل امکان پذیر است میتوان به تنیس ، والیبال و کوه نوردی با دوچرخه اشاره نمود . علاوه بر این میتوان به فرصت تجربه حضور در کلاسهای آشپزی تایلندی نیز اشاره نمود و یک باشگاه کاملا مجهز نیز برای اینکه مهمانان بتوانند در مدت اقامتشان فعالیتشان را حفظ نمایند ، تدارک دیده شده است.

گشت و گذار در شهر و کشف جاذبه های شهری و همچنین سفر به جزایر فی فی و خلیج فانگ نا ، در این هتل قابل برنامه ریزی است . تورهای قایقرانی خصوصی نیز با استفاده از قایقهای جتی این هتل برای مهمانان مهیا میباشد . در سالن اسپای این اقامتگاه ، مهمانان میتوانند با استفاده از انواع ماساژهای درمانی کمی ریلکس نمایند.

در رستوران تاماریند ، گزینه های غذا خوری شامل انواع غذاهای آسیایی و بین المللی را میتوانید امتحان کنید. عصرها ، هنگام غروب خورشید ، مهمانان میتوانند با حضور در بار هتل ، لحظاتی زیبا و کامل برای خودشان بسازند . در رستوران دلی میتوانید پیتزاهایی نوش جان کنید که در اجاقهای چوبی پخته شده اند . در رستوران کوکو نمایی بی نظیر از خلیج فانگ نا را مشاهده خواهید کرد.

هتل Village Coconut Island ، به صورت شبانه روزی تاکسی سرویس های آبی را در خدمت مسافران قرار خواهد داد که هر 30 دقیقه یک بار حرکت مینمایند . در ازای پرداخت هزینه های مربوطه ، مهمانان میتوانند بعد از 30 دقیقه قایق سواری به فرودگاه بین المللی پوکت دسترسی پیدا نمایند .

منبع: نمناک
انتشار: 6 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 450

به "از کوه سحرآمیز، اکتشاف فرهنگی تااقامت در جزیره نارگیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از کوه سحرآمیز، اکتشاف فرهنگی تااقامت در جزیره نارگیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید