احتمال اختلال شخصیتی بعضی از متقاضیان عمل زیبایی، لزوم ارجاع به روانپزشک پیش از انجام عمل

به گزارش مجله یگانه، مدیرکل امور کمیسیون های سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: از پزشکان فعال در حوزه زیبایی می خواهم پیش از عمل زیبایی فرد را به منظور مشاوره روانپزشکی ارجاع دهند.

احتمال اختلال شخصیتی بعضی از متقاضیان عمل زیبایی، لزوم ارجاع به روانپزشک پیش از انجام عمل

به گزارش گروه وبگردی خبرنگاران،دکتر بابک سلحشور با اشاره به وجود بعضی مسائل روانشناختی در تعدادی از متقاضیان اعمال جراحی زیبایی اظهار کرد: متأسفانه بعضی افراد نوعی اختلال شخصیتی دارند، به گونه ای که هیچگاه از ظاهر خود راضی نبوده و احساس رضایت نمی نمایند، صرفاً در پی اقدامات مختلف زیبایی به درجات مختلف هستند و حتی پس از عمل زیبایی نیز از ظاهر خود راضی نیستند.

مدیرکل امور کمیسیون های سازمان پزشکی قانونی کشور اضافه کرد: توصیه می کنیم فردی که چنین شخصیتی دارد و خودش می داند که هیچگاه از ظاهرش راضی نخواهد بود، دست به اقدامات جراحی زیبایی نزند، زیرا در صورت رعایت همه نکات و اقدام درست پزشک و کادر درمان باز هم فرد از ظاهر خود احساس رضایت نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه هر چه تعداد اعمال جراحی زیبایی (سرپایی یا اتاق عمل) بیشتر گردد احتمال خطا و عوارض نیز بالاتر می رود، گفت: گاهی شاکیانی را در کمیسیون ها می بینیم که اعمال جراحی متعددی را روی صورت یا سایر اعضای بدن خود انجام داده اند، اما باز از ظاهر خود راضی نیستند و برای شکایت از پزشک معالج به کمیسیون ارجاع شده اند درحالی که تصاویر قبل از عمل جراحی آن ها به مراتب زیباتر و قابل قبول تر از شکل ظاهری آن ها بعد از انجام اعمال جراحی است.

توصیه به مشاوره روانشناسی پیش از عمل زیبایی

سلحشور متذکر شد: از همکاران پزشک خواهش می کنم در صورتی که اقدام جراحی زیبایی برای فرد مراجعه نماینده ضرورتی ندارد، تا حد ممکن دست به عمل زیبایی نزنند و سعی نمایند با مشاوره و صحبت و بیان عوارضی که ممکن است برای متقاضی روی دهد، فرد را از عمل زیبایی منصرف نمایند، اما اگر فرد اصرار به انجام آن عمل زیبایی داشت توصیه من این است که در خصوص عوارض عمل جراحی رضایت و برائت کافی از فرد مراجعه نماینده گرفته گردد.

مدیرکل امور کمیسیون های سازمان پزشکی قانونی کشور یادآور شد: البته صرف گرفتن برائت ملاک این نیست که هیچگاه قصوری برای پزشک اعمال نگردد بلکه برائت زمانی ارزشمند است که پزشک و کادر درمان در اقدام درمانی قصور یا کوتاهی مرتکب نشده باشند.

وی با اشاره به پرونده های کمیسیون پزشکی قانونی، توصیه دیگری به پزشکان کرد و گفت: از پزشکان فعال در حوزه زیبایی می خواهم پیش از عمل زیبایی فرد را به منظور مشاوره روانپزشکی ارجاع دهند؛ ممکن است فرد از آن دسته افرادی باشد که هیچگاه از ظاهر خود راضی نیست و بعد از انجام هر جراحی و عملی همچنان از ظاهر خود ابراز نارضایتی کند، پس پیشنهاد می کنم فرد از نظر اختلالات شخصیتی که ممکن است نهفته هم باشد به یک روانپزشک ارجاع گردد.

افزایش مقدار شکایت در حوزه جراحی پلاستیک و زیبایی

سلحشور با اشاره تعداد بالای عمل های جراحی زیبایی در کشور، اعلام کرد: به نظر می رسد تعداد اعمال جراحی زیبایی در کشور ما بالاتر از میانگین جهانی است و به تبع همین افزایش مقدار شکایات در حوزه زیبایی نیز در سال های اخیر افزایش یافته است.

مدیرکل امور کمیسیون های سازمان پزشکی قانونی کشور اظهار داشت: هرچند تعداد شکایات به نسبت تعداد اعمال جراحی و اقدامات زیبایی صورت گرفته در کشور چندان زیاد نیست، اما شکایت از این حوزه رو به افزایش بوده است.

منبع:تسنیم

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 9 بهمن 1400 بروزرسانی: 9 بهمن 1400 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 1450

به "احتمال اختلال شخصیتی بعضی از متقاضیان عمل زیبایی، لزوم ارجاع به روانپزشک پیش از انجام عمل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال اختلال شخصیتی بعضی از متقاضیان عمل زیبایی، لزوم ارجاع به روانپزشک پیش از انجام عمل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید