افتتاح اولین هتل فضایی تا خاتمه سال 2024

به گزارش مجله یگانه، یکی از موسسه های وابسته به ناسا میخواهد که تا خاتمه سال 2024، زمینه اقامت گردشگران را در اولین هتل فضایی فراهم کند.

افتتاح اولین هتل فضایی تا خاتمه سال 2024

آرزوی بسیاری از علاقه مندان به سفر، تماشای منظره کره زمین از فضا است ؛ اما برنامه ریزی چنین سفری هرگز به این سادگی امکان پذیر نبوده است. با این حال، استارت آپ Axiom Space که چهار سال پیش به وسیله رئیس سابق برنامه ایستگاه فضایی بین المللی ناسا (ISS) راه اندازی شد، میخواهد با ساختن یک ایستگاه فضایی تجاری تا سرانجام سال 2024 زمینه سفر گردشگران به فضا را فراهم کند.

AxStation نام عرشه ای خواهد بود که به ایستگاه فضایی فعلی متصل می گردد و دو عرشه دیگر نیز در سال 2025 به آن ملحق خواهند شد. انتظار می رود که در سال 2028 و پس از سرانجام فعالیت ایستگاه فضایی بین المللی، عرشه های ملحق شده به آن جدا شوند و یک ایستگاه فضایی کاملا مجزا را تشکیل دهند. کاربری اصلی این ایستگاه نیز برای انجام فعالیت های پژوهشی خواهد بود؛ اما در کنار این پژوهشکده، هتلی برای اقامت گردشگرانی که در پی تعطیلاتی رویایی هستند طراحی خواهد شد . تعطیلاتی که احتمالا برای فرد، 55 میلیون دلار هزینه در بر خواهد داشت.

به نظر می رسد که هتل AxStation فضایی بسیار لوکس داشته باشد؛ چراکه طراحی کابین های آن را فیلیپ استارک، طراح مشهور فرانسوی به عهده گرفته است. به عنوان یک پروژه آزمایشی، Axiom Space در اواخر سال 2021 دو فضانورد سابق ناسا و دو جهانگرد را برای اقامتی چند روزه به وسیله کپسول XSpace Dragon به ایستگاه فضایی بین المللی خواهد فرستاد.

منبع: کجارو / matadornetwork.com
انتشار: 14 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 14 اردیبهشت 1401 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 1541

به "افتتاح اولین هتل فضایی تا خاتمه سال 2024" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح اولین هتل فضایی تا خاتمه سال 2024"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید