امانی: فرایند صدور پروانه ساخت، دردی مزمن و تاریخی است

به گزارش مجله یگانه، خبرگزاری خبرنگاران- عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه فرایند صدور پروانه ساخت، دردی مزمن و تاریخی است، گفت: بدون ضمانت اجرایی مصوبه ای به مصوبات گذشته اضافه نکنیم.

امانی: فرایند صدور پروانه ساخت، دردی مزمن و تاریخی است

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، ناصر امانی امروز در جریان آنالیز طرح الزام شهرداری به اصلاح فرآیند ها و سامانه شهرسازی با رویکرد کاهش زمان صدور پروانه و گواهی های ساختمانی در صحن شورا اضافه نمود: صدور پروانه، تسریع در فرایند صدور آن و انتها کار در شهرداری ها تبدیل به یک درد مزمن و تاریخی شده است؛ مثل عایدی پایدار شهرداری، شهرفروشی و شهر نفروشی. فکر نمی کنم به میزان ای که در خصوص این موضوع در ادوار مختلف شورا مصوبه داشتیم درباره موضوع دیگری مصوبه داشته باشیم.

وی ادامه داد: آقای عباسی از روزی که مسئولیت این کمیسیون را بر عهده گرفت بر اساس فشار افکار عمومی و درخواست شهروندان و ناراحتی که مردم دارند این طرح را تهیه کرد، اما بنده نگرانم که این مصوبه دچار همان سرنوشت مصوبات قبلی گردد. در جلسات هم از برنامه پنج ساله دوم، یک ماده تکلیفی و جدول زمان بندی که قرار بوده زمان صدور به 20 روز کاهش یابد و بعلاوه برنامه پنج ساله سوم صحبت کردم و این یعنی درباره این موضوع مصوبات زیادی وجود دارد.

امانی با بیان اینکه در حوزه صدور پروانه سه گلوگاه در شهرداری داریم که مهم ترین آن دفاتر خدمات الکترونیک هستند، تاکید نمود: زمانی که این دفاتر تاسیس شدند قرار بود همه فرایند صدور پروانه را به دفاتر خدمات الکترونیک واگذار کنیم و بار مسئولیتی شهرداری فقط نظارت و تایید نهایی باشد، اما این موضوع اتفاق نیفتاد و همچنان بار اصلی این فرایند علی رغم اینکه دفاتر فعال هستند روی دوش شهرداری است.

او اضافه نمود: گلوگاه دوم حوزه آتش نشانی و ایمنی است که برغم همه سختگیری ها همچنان ساخت و ساز هایی در شهر داریم که وقتی انتها کارشان می رسد تازه متوجه می شوند بحث ایمنی و سیستم اتوماتیک خاموش کردن آتش و ... را پیش بینی نکردند. گلوگاه سوم هم فضای سبز و باغات است.

امانی ادامه داد: در مصوبه امروز آورده شده که سامانه ای طراحی گردد که این سه موضوع در آن دیده گردد، اما پرسش این است که چه ضمانتی برای اجرایش وجود دارد؟ اگر می خواهیم کاری کنیم که نتیجه اش را حداقل در همین دوره خودمان ببینیم، در برنامه پنج ساله چهارم توسعه شهرداری نگوییم صدور پروانه را که در حال حاضر 6 تا 9 ماهه است در یک فرایند پنج ساله به 70 روز برسانیم.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 7 آبان 1400 بروزرسانی: 7 آبان 1400 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 1351

به "امانی: فرایند صدور پروانه ساخت، دردی مزمن و تاریخی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امانی: فرایند صدور پروانه ساخت، دردی مزمن و تاریخی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید