جشنواره فیلم کوتاه تهران چگونه برگزار می شود؟

به گزارش مجله یگانه، سیدصادق موسوی دبیر سی و هفتمین جشنواره فیلم کوتاه تهران تأکید کرد که این جشنواره در شرایط فعلی عملاً برگزار نمی شود و آغاز آن از هفتم آبان ماه محدود به آغاز ورکشاپ های مجازی است.

جشنواره فیلم کوتاه تهران چگونه برگزار می شود؟

به گزارش به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، سیدصادق موسوی مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران، دبیر سی و هفتمین جشنواره فیلم کوتاه تهران درباره شرایط برگزاری این دوره از جشنواره بیان کرد: بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و ابلاغ وزارت ارشاد، شورای سیاستگذاری جشنواره تصمیم گرفت بخش اکران های جشنواره به زمان بازگشایی سینما ها در تهران موکول شود. بر همین اساس هم بخش بین الملل و هم بخش ملی به تعویق افتاد، تا روزگاری که دوباره کرونا فروکش کند و سینما ها باز شود. در آن زمان هم با پنجاه درصد مخاطبان به نمایش آثار می پردازیم.

وی اضافه نمود: از آنجایی که جشنواره در بخش بین المللی تقویم خاص جهانی دارد، مقرر شد هفت آبان ماه آغاز به کار کند. با توجه به اینکه با مدرسان بین المللی برای برگزاری ورکشاپ ها و نشست های علمی از چند ماه قبل توافق شده بود، این بخش از جشنواره به شکل آنلاین از هفتم آبان ماه آغاز به کار می کند. پنج روز اول مدرسان خارجی و پنج روز دوم مدرسان داخلی محتوای آموزشی ارائه می دهند، این محتوا به صورت آنلاین برای هنرجویان و علاقه مندان به سینما در سراسر کشور قابل استفاده خواهد بود و به زودی جدول این آموزش ها منتشر می شود.

موسوی توضیح داد: تغییری که ما داریم این است که برای پرهیز از تجمع، از روز هفتم آبان ماه فقط بخش آموزش و ورکشاپ به شکل آنلاین برگزار خواهد شد و این دوره 10 روزه خواهد بود. ضمن اینکه ما از همه صاحبان آثار خارجی اجازه گرفته ایم که فیلم هایشان را در شبکه های محلی به نمایش بگذاریم، چون نمی شود با آی پی خارجی به فیلیمو یا نماوا وصل شد؛ بنابراین آن ها نگرانی برای سرقت و قاچاق آثار خود ندارند. تمام صاحبان آثار خارجی پذیرفته اند که در جشنواره فیلم کوتاه تهران به شکل آنلاین رقابت کنند. ولی اینکه چه زمانی جشنواره برگزار شود به شرایط عمومی ایران و جهان بستگی دارد. ما هم منتظر مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم.

وی اضافه نمود: آثار ایرانی به صورت آنلاین به نمایش درنمی آیند، چون هیچ کدام از پلتفرم ها نمی توانند امنیت آثار را تأمین کنند هیچ مکانیزم فنی در این رابطه وجود ندارد البته این موضوع مختص به ایران نیست حتی نتفلیکس هم قادر به صیانت از آثار نیست.

به گفته موسوی، محل نمایش آثار سی و هفتمین جشنواره فیلم کوتاه تهران سینما های فرهنگ، باغ فردوس، موزه سینما و دوازده سالن پردیس سینمایی ایران مال خواهد بود.

دبیر جشنواره فیلم کوتاه تهران بیان کرد: با موضوعاتی که عنوان کردم عملاً جشنواره برگزار نمی شود ما هیچ کار مغایر با پروتکل های بهداشت جهانی انجام نمی دهیم و مطلقاً هیچ بخش حضوری نداریم. در هفتم آبان ماه فقط یک سری ورکشاپ ها به صورت آنلاین آغاز می شود. ما نخواستیم در این شرایط جشنواره برگزار کنیم و خودمان از این موضوع انصراف دادیم و اطلاع رسانی کردیم.

موسوی در سرانجام اظهار کرد: ما هیچ افتتاحیه و اختتامیه ای هم نخواهیم داشت. در تاریخ تعیین شده یعنی هفتم آبان ماه فقط بخش ورکشاپ ها به صورت آنلاین برگزار می شود. بخش حضوری به زمانی می افتد که شرایط بهتر شود این شرایط ممکن است دو هفته دیگر یا دو ماه دیگر پیش بیاید. اگر هم اختتامیه ای داشته باشیم این موضوع بعد از اکران فیلم های ایرانی خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 آبان 1399 بروزرسانی: 30 آبان 1399 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 779

به "جشنواره فیلم کوتاه تهران چگونه برگزار می شود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره فیلم کوتاه تهران چگونه برگزار می شود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید