ایسوس زنفون 6، گوشی اندرویدی ناشناخته اما هیجان انگیز سال 2019

به گزارش مجله یگانه، گوشی ایسوس زنفون 6 شاید به اندازه محصولات سامسونگ، اپل، هواوی و یا حتی شیائومی سر و صدا به پا نکرده باشد، اما با قیمت 500 دلاری خود، قطعا یکی از بهترین گوشی های اندرویدی است که می توانید در سال 2019 تهیه کنید!

ایسوس زنفون 6، گوشی اندرویدی ناشناخته اما هیجان انگیز سال 2019

تا کنون گوشی های بسیار خوبی از سوی شرکت های معروف فعال در زمینه فراوری گوشی های هوشمند نظیر سامسونگ، هواوی، اپل و … روانه بازار شده اند که هر یک از این محصولات با دارا بودن قابلیت های منحصر بفرد خود، از هواداران بسیار زیادی نیز در سرتاسر دنیا برخوردارند. از گوشی هایی با سه تا پنج دوربین گرفته تا گوشی های تاشو که سامسونگ گلکسی فولد، هواوی میت ایکس و موتورولا ریزر از نمونه های شاخص این محصولات هستند. اما در بین این شرکت ها، هستند فراورینمایندگانی که شاید تمرکز چندانی روی ساخت گوشی های هوشمند نداشته باشند و کسب و کار آن ها در درجه اول چیز دیگری باشد، اما محصولات بسیار خوبی را تا این لحظه روانه بازار نموده اند و یکی از این شرکت ها، ایسوس است!

شاید اکنون که این متن را می خوانید، چیز زیادی از گوشی ایسوس زنفون 6 نشنیده باشید. شاید هم اصلا ندانید راجع به چه محصولی حرف می زنیم! اما در واقع این گوشی یکی از بهترین ها و هیجان انگیزترین گوشی های هوشمندی است که در سال 2019 روانه بازار شده. قابلیتی که این محصول را منحصر بفرد نموده، دوربین مکانیکی آن است. به این صورت که برای این محصول هیچ دوربین سلفی طراحی نشده و دوربین اصلی به یاری موتورهای مکانیکی به سمت بالا راهنمایی شده و آماده ثبت تصاویر سلفی می شود. اینگونه طراحی را در گوشی گلکسی A80 سامسونگ نیز شاهد بودیم. طراحی عجیبی که بیش از پیش جاه طلبی فراورینمایندگان، حتی آن شرکت هایی که فعالیت زیادی در طراحی گوشی های هوشمند ندارند را نشان می دهد.

با گوشی های دست کم گرفته شده سال 2019 آشنا شوید

قطعا ایسوس زنفون 6 بهترین گوشی هوشمندی نیست که در محدوده قیمتی 500 دلار می توان آن را تهیه کرد. اما قابلیت های زیادی دارد که در بازاری که تحت سلطه سامسونگ، هواوی، اپل یا حتی شیائومی درآمده، آن را به محصولی خاص و شگفت انگیز تبدیل می نماید. مخصوصا اینکه مدل پایه آن نصف پرچم دارهای مطرح بازار قیمت دارد! اما نگاهی می اندازیم به تعیینات فنی این گوشی تا ببینیم چه چیزی باعث خاص شدن این محصول شده.

گوشی

ایسوس زنفون 6 (Asus Zenfone 6)

تاریخ معرفی و عرضه

معرفی و عرضه در ماه می 2019 (اردیبهشت 1398)

ابعاد بدنه، وزن، جنس بدنه و تعداد سیم کارت

9.2 × 75.4 × 159.1 میلی متر
وزن 190 گرم
پشت و جلو از جنس گوریلا گلس و فریم آلومینیومی
دو سیم کارت نانو

نوع نمایشگر، اندازه، وضوح تصویر و محافظ صفحه

نمایشگر از نوع IPS LCD و اندازه 6.4 اینچ با نسبت 19.5:9 (٪83.8)، وضوح 2340 × 1080 و تراکم پیکسلی 403 پیکسل بر هر اینچ، پوشش محافظ گوریلا گلس 6

سیستم عامل، چیپست، تعیینات پردازنده، پردازنده گرافیکی

اندروید 9 با رابط کاربری ZenUI 6
چیپست اسنپدراگون 855، هشت هسته ای، 1 هسته با فرکانس 2.84 گیگاهرتز، 3 هسته با فرکانس 2.42 گیگاهرتز و 4 هسته با فرکانس 1.78 گیگاهرتز، پردازنده گرافیکی آدرنو 640

حافظه رم و حافظه داخلی

6/64 گیگابایت، 6/128 گیگابایت و 8/256 گیگابایت به همراه پشتیبانی از کارت حافظه جانبی تا ظرفیت 1 ترابایت

دوربین

دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی با اندازه دریچه دیافراگم f/1.8 به همراه دوربین فوق عریض 13 مگاپیکسلی با اندازه دریچه دیافراگم f/2.4
دوربین سلفی در این گوشی همان دوربین اصلی است

بلندگو

بلندگوهای استریو
جک 3.5 میلی متری
قابلیت حذف صدا های مزاحم هنگام مکالمه با استفاده از میکروفون دوم

شبکه و راه های ارتباطی

Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, dual-band, Wi-Fi Direct, hotspot
بلوتوث نسخه 5.0، A2DP, LE, aptX HD
مجهز به NFC و پشتیبانی از رادیو
مجهز به USB از نوع Type-C 1.0

حسگرها

حسگر اثر انگشت در پشت گوشی، شتاب سنج، ژیروسکوپ، قطب نما و حسگر مجاورت

باتری

باتری 5000 میلی آمپر ساعتی غیر قابل تعویض
پشتیبانی از شارژر سریع 18 واتی (شارژ سریع نسخه 4.0)

قیمت

این گوشی با توجه به میزان حافظه داخلی و رم، در محدوده قیمتی 500 تا 600 دلار قرار می گیرد

کیفیت نمایشگر و طراحی ایسوس زنفون 6

مانند دیگر گوشی های هوشمند فعلی، زنفون 6 نیز از حاشیه های کمی برخوردار است. اما تفاوت عمده آن با بیشتر محصولات، نمایشگر 6.4 اینچی یکنواخت آن است. هیچ حاشیه ای در بالای گوشی وجود ندارد و به عبارتی هیچ دوربین سلفی برای این گوشی طراحی نشده که بخواهیم شاهد در نظر دریافت محلی برای آن باشیم! به عبارتی نمایشگر این محصول دقیقا مانند وان پلاس 7 پرو، گلکسی A80 و سری ردمی K20، یکدست و بسیار چشم نواز طراحی شده.

اما خب نقطه ضعف این محصول به ضخامت آن بر می شود. وزن 190 گرم برای گوشی 6.4 اینچی نسبتا قابل قبول است. اما ضخامت 9.1 میلی متری آن در برابر محصولاتی چون آیفون 11 پرو با 7.1 میلی متر و گلکسی اس 10 با 7.9 میلی متر، کمی زیاد است. هرچند این مورد برای خیلی ها نگران نماینده نیست. خصوصا اینکه محصولات رده بالا و معروفی چون آیفون 11 پرو مکس با تنها 6.5 اینچ اندازه، 226 گرم وزن دارند!

دوربین ایسوس زنفون 6

20 ویژگی مورد انتظار از گوشی های 2020

بزرگ ترین و برجسته ترین قابلیتی که زنفون 6 را از سایرین متمایز می نماید، دوربین آن است. آن هم نه به خاطر کیفیت دوربین، بلکه به خاطر قابلیت چرخشی آن! دوربین زنفون 6 به صورت چرخشی از قسمت پشت گوشی بالا می آید تا به دوربین سلفی تبدیل شود. هنگامی هم که عکس سلفی نمی گیرید یا از قابلیت تشخیص چهره برای باز کردن گوشی استفاده نمی کنید، دوربین در جای خود ثابت قرار می گیرد و حرکتی نخواهد داشت.

مجموعه دوربین های زنفون 6 را یک سنسور 48 مگاپیکسلی اصلی و یک سنسور 13 مگاپیکسلی فوق عریض تشکیل می دهند. سنسور جدیدی که شاید بتوان گفت 90 درصد گوشی های پرچم دار و یا میان رده به آن مجهز شده اند. این سنسور به کاربر این امکان را می دهد تا با گستره دید بیشتری به ثبت تصاویر بپردازد و لذا سوژه های بیشتری را در هر تصویر جای می دهد. دوربین های فوق عریض در بین کاربران از محبوبیت فوق العاده بالایی برخوردار هستند و به همین دلیل احتمال استفاده هرچه بیشتر آن ها در گوشی های مالی نیز بسیار زیاد است.

از طراحی دوربین که بگذریم، به کیفیت آن می رسیم. زنفون 6 در ثبت تصاویر عملکرد قابل قبولی را از خود به نمایش می گذارد و تصاویر ثبت شده توسط دوربین این گوشی از شفافیت، درخشندگی و جزئیات خوبی برخوردارند. این گوشی هم در نور روز و هم در شرایط نوری نامساعد می تواند تصاویری ثبت کند که کاربرانی با نیازهای نیمه حرفه ای را راضی نگه می دارد. اما در مقایسه با دوربین گوشی هایی نظیر آیفون 11 پرو و یا حتی وان پلاس 7 پرو، زنفون 6 کمی عملکرد ضعیف تری دارد.

اگرچه زنفون 6 در نور روز، حداقل با وان پلاس 7 پرو از نظر کیفیت، برابری می کرد، اما حین ثبت تصاویر پرتره درون اتاق با نور نه چندان زیاد، جزئیات ثبت شده توسط آیفون 11 پرو و وان پلاس 7 پرو بیشتر از جزئیات تصاویر ثبت شده توسط نماینده ایسوس بود. همچنین آن درخشندگی و طراوتی که در نور روز مشاهده می شد، در مرحله دوم مقایسه آن چنان که باید و شاید مورد انتظار واقع نشدند.

اما یکی از قابلیت های فوق العاده دوربین این گوشی، باز هم در چرخش آن خلاصه می شود. به این صورت که می توانید آن را در همه زوایا بچرخانید و به ثبت تصاویر بپردازید. در واقع برای ثبت تصاویر در فریم های مختلف، نیازی به چرخش گوشی نیست. بلکه خود دوربین می تواند در همان مسیری که می چرخد، در زاویه ای که می خواهید متوقف شود. می توان این کار را با فشردن کلید صدا یا گزینه ای روی صفحه انجام داد. همچنین با فعال کردن قابلیت Motion Tracking که فعلا در حالت بتا قرار گرفته است، دوربین حرکت خود را با حرکت سوژه هماهنگ می نماید. می توانید ویدئوی این قابلیت را در زیر تماشا کنید.

مروری بر مهم ترین خبرهای بازار موبایل در سال 2019

دوربین زنفون 6 قطعا یکی از شگفت انگیزترین بخش های این گوشی است، اما دقیقا تعیین نشده عمر موتور مکانیکی بکار رفته در آن چقدر است و این مسئله بسیار جدی است! هنوز گزارشی از مسائل دوربین این گوشی منتشر نشده ولی خب هنوز یک سال هم از عرضه این محصول نمی گذرد و باید دید آیا بعد از یکی دو سال استفاده نیز این دوربین قادر خواهد بود با همین کیفیت به کار خود ادامه دهد یا خیر! گفتنی است مانند دیگر گوشی های مجهز به دوربین سلفی پاپ آپ و چرخشی، این گوشی نیز مجهز به سنسور تشخیص افتادن است و به محض رها شدن گوشی، دوربین را به حالت عادی بر می گرداند تا از صدمات احتمالی در امان بماند. اما این ویژگی در زنفون 6 کمی نمایدتر از دیگر گوشی ها کار می نماید.

قابلیت های دیگر ایسوس زنفون 6

زنفون 6 در کنار روش های معمول باز کردن قفل گوشی، (الگو، رمز عددی و حروف)، با تشخیص چهره و اثر انگشت نیز باز می شود. دو روش بیومتریک آخر در بسیاری از گوشی ها مورد استفاده قرار گرفته اند اما خب از آن جایی که قابلیت تشخیص چهره به نوعی فناوری جدیدتری به حساب می آید، از این رو بعضی شرکت ها نظیر اپل، به طور کلی حسگر اثر انگشت را حذف نموده و در ازای آن، سیستم بسیار پیشرفته ای را جهت باز کردن قفل گوشی با تشخیص چهره در گوشی های خود مورد استفاده قرار داده اند.

اینکه ایسوس به کاربران جهت باز کردن قفل گوشی آزادی انتخاب داده بسیار خوب است. چرا که اگر قرار بود کاربر صرفا با تشخیص چهره گوشی را باز کند، به دلیل عملکرد کند دوربین (برای باز کردن قفل گوشی)، کاربر باید در مقایسه با حالت عادی، زمان زیادی را صرف باز کردن گوشی می کرد. همچنین چرخش دوربین از پشت گوشی به بالا با کمی صدا همراه است که البته حین ثبت تصاویر سلفی مسئله ای ایجاد نمی نماید. اما خب هر باری که بخواهید با باز کردن گوشی این صدا را بشنوید، شاید برایتان کمی آزاردهنده باشد! زنفون 6 همچنین از جک هدفون نیز بهره می برد! یک قابلیت بسیار مهم در رابطه با گوشی های هوشمند امروزی که 99 درصد آن ها در راستای حذف آن قدم برداشته اند.

باتری 5000 میلی آمپر ساعتی بکار رفته در این محصول عملکرد بسیار خوبی از خود به جای می گذارد و می توانید با یک بار شارژ، حداقل یک روز با خیال راحت از آن بهره ببرید. این مقدار در مقایسه با باتری 4500 میلی آمپر ساعتی گلکسی اس 10 5G، باتری 3400 میلی آمپر ساعتی گلکسی اس 10 و 4000 میلی آمپر ساعتی وان پلاس 7 پرو، کاملا مناسب به نظر می رسد.

آیا خرید ایسوس زنفون 6 منطقی است؟

اما در نهایت و بعد این همه قابلیت هایی که از آن صحبت شد، می رسیم به اینکه آیا گوشی ایسوس زنفون 6 ارزش خرید دارد یا خیر! در درجه اول باید به این موضوع اشاره کنیم که در بین گوشی های هوشمند کنونی که به نسبت گوشی های نسل قبل خود پیشرفت های بسیار کمی را داشته اند، شرکت هایی مثل ایسوس وجود دارند که محصولی با ویژگی منحصر بفرد و البته قیمتی معقول روانه بازار می نمایند و این یک دلیل مثبت برای خرید این محصول است! همچنین نمایشگر یک دست و بزرگ این محصول به همراه سیستم جذاب دوربین، سخت افزار قدرتمند و باتری حجیم، از دلایل دیگری هستند که می توانند در محدوده قیمتی 500 دلار، زنفون 6 را به یک انتخاب ایده آل برای کاربران تبدیل نمایند.

اما نکته منفی که در رابطه با این محصول وجود دارد، همان ناشناخته بودن آن است! عاملی که باعث شده حداقل در ایران، پشتیبانی جالبی از آن به عمل نیاید و لذا کاربر در صورت تهیه این گوشی نیز با مسائل پشتیبانی و تهیه لوازم جانبی روبرو خواهد شد. با این اوصاف انتخاب با خود کاربر است. اگر مسئله ای از بابت تهیه لوازم جانبی این محصول ندارید، زنفون 6 می تواند تجربه شگفت انگیزی از یک محصول اندرویدی را برای شما به ارمغان بیاورد. در غیر این صورت، شاید بهتر باشد فکر خرید آن را از ذهن خود بیرون کنید!

بهترین دوربین سلفی گوشی های 2019 از نگاه DxOmark

منبع: businessinsider

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 26 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 169

به "ایسوس زنفون 6، گوشی اندرویدی ناشناخته اما هیجان انگیز سال 2019" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایسوس زنفون 6، گوشی اندرویدی ناشناخته اما هیجان انگیز سال 2019"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید