با نقش استراحت در حفظ کارایی آشنا شوید

به گزارش مجله یگانه، همواره تعادل میان کار و زندگی خود برقرار کنید.

یکی از تصورات اشتباهی که دامن بسیاری از فعالان کسب و کار را گرفته و آن ها را دچار مشکل نموده است این است که اگر استراحت نمایند یا از فضای کاری فاصله بگیرند، به موفقیت خود لطمه زده اند. در صورتی که کاملا فرق دارد. با برهم زدن این تعادل، زندگی خود را سخت نموده و بصورت فرسایشی عمل مینمایند. در نهایت خستگی آنها را از پا خواهد انداخت و کارایی آنها هم به همان تناسب کاهش می یابد. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

با نقش استراحت در حفظ کارایی آشنا شوید

برای شرح این مسئله می توان برنامه های تمرینی ورزشکاران را مثال زد. ورزشکاران حرفه ای می دانند که استراحتظ بخش مهمی از تمرینات است. آن ها می دانند که استراحت کردن یا ریکاوری همان زمان طلایی است که تمرینات روی بدن اثر می گذارند. در زمان ریکاوری، بدن با تغییرات ناشی از حرکت های نو و تمرینات وفق پیدا می نماید. مغز نیز برای رشد هرچه بهتر احتیاج به فرایندی این چنین دارد.

نتایج تحقیقات نشان می دهند که کمبود ریکاوری، سالانه 62 میلیارد دلار به تجارت جهانی ضرر می زند. این کمبود می تواند به علت کم شدن خواب و استراحت، اشتغال فکری دائمی به کار یا حتی استفاده بیش از حد از دستگاه های هوشمند ایجاد گردد. کمبود ریکاوری باعث کم شدن خلاقیت و در نتیجه تحمیل ضررهای زیاد به سازمان ها می گردد. اما چگونه می توان ریکاوری و استراحت را به فرایند کاری افزود؟

آفلاین شوید

زمانی از روز را معین کنید و در طول این زمان، ارتباط خود را با تمام وسایل الکترونیکی قطع کنید. یک فنجان قهوه بنوشید و در کمال آرامش استراحت کنید. می توانید در مدت این استراحت صحبتی بدون استرس با دوستان و همکاران داشته باشید یا در تنهایی از آن لذت ببرید. مهم این است که هیچ دستگاه و وسیله ای در این موقعیت مزاحم شما نگردد.

ورزش کنید

وقتی به ورزش کردن مشغول می شوید، فکر شما استراحت می نماید. احتیاجی نیست ورزش سنگین داشته باشید. پیاده روی یا دویدن ساده نیز در این روش مفید خواهد بود. هر ورزشی که دوست دارید، انتخاب کنید؛ اما سعی کنید به زمان بندی آن پایبند باشید.

اگر تا به امروز زمانی را به ورزش اختصاص نمی دادید، این زمان را به مرور به تقویم خود اضافه کنید و سعی کنید به تدریج آن را افزایش دهید. ورزش کردن فکر شما را آرام می نماید و در نتیجه آن خواب راحت تری هم خواهید داشت.

برای خود تعطیلات در نظر بگیرید

تقویم کاری خود را مرور کنید و زمانی را برای تعطیلات در نظر بگیرید. این تعطیلات را به صورت منظم در تقویم تکرار کنید. مدت زمان و دوره این تعطیلات می تواند با توجه به فرایند کاری شما معین گردد. مهم این است که حتما این زمان را در نظر داشته باشید و به آن پایبند بمانید.

شاید آغاز این نوع برنامه ریزی برای شما که زمان زیادی به کار کردن اختصاص می دهید سخت باشد؛ اما باید بدانید در صورت اجرا نکردن برنامه هایی از این دست، به سادگی از کار کردن خسته خواهید شد و به احتمال زیاد، فرایند نزولی خلاقیت و کارایی را تجربه خواهید کرد.

منبع: الی گشت
انتشار: 17 اسفند 1400 بروزرسانی: 17 اسفند 1400 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 1491

به "با نقش استراحت در حفظ کارایی آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با نقش استراحت در حفظ کارایی آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید