برداشت پیاز از 830 هکتار از زمین های کشاورزی شهرستان مشهد شروع شد

به گزارش مجله یگانه، خبرنگاران/خراسان رضوی رئیس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرستان مشهد گفت: در شهرستان مشهد بیش 830 هکتار پیاز زیر کشت رفته که در حال حاضر برداشت این محصول شروع شده است.

برداشت پیاز از 830 هکتار از زمین های کشاورزی شهرستان مشهد شروع شد

علی ممیزی با اعلام این خبر اظهار کرد: 40 هکتار از زمین های اختصاص یافته به کشت پیاز به صورت کشت نشایی است. با توجه به ظرفیت و فرصت های بالقوه شهرستان مانند زمین، آب، امکانات و تجهیزات لازم و توجیه مالی در هزینه کرد کشاورزان و بازگشت سرمایه بایستی برنامه ریزی لازم و مطلوب در این خصوص انجام گیرد.

وی با بیان اینکه میانگین برداشت از هر هکتار حدود 50 تن پیاز است، اضافه نمود: پیش بینی می گردد در مجموع 40 هزار تن پیاز در شهرستان مشهد برداشت گردد که علاوه بر تامین احتیاج شهرستان مازاد آن قابلیت فرآوری در کارخانجات به روش های مختلف را نیز داراست.

ممیزی عنوان نمود: با توجه به اهمیت فراوری پیاز در صنعت غذایی و اقتصاد خانوار و رونق کسب وکار و استفاده از فرآورده های آن در کارخانجات و ایجاد اشتغال در مراحل کاشت، داشت و برداشت این محصول و استفاده های جانبی آن در صنعت گیاهان دارویی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی اضافه نمود: مقدار اشتغال زایی برای فراوری این محصول به صورت ثابت 1660 و به صورت فصلی 25 هزار نفر است.

ممیزی با بیان اینکه کشت پیاز از اواخر اسفندماه شروع و در اواخر مهر ماه برداشت نیز شروع می گردد ادامه داد: ارقام کشت شده در شهرستان مشهد از نوع قرمز، زرد طلایی و سفید بوده که از بازار پسندی خوبی برخوردار است.

رئیس فراوریات گیاهی جهاد کشاورزی شهرستان مشهد اظهار کرد: تاریخ کشت به موقع، استفاده از سیستم آبیاری نوین و تغذیه مناسب از جمله اقدامات جهاد کشاورزی مشهد در راستای عملکرد بهتر برای کاشت این محصول عنوان نمود.

به گزارش روابط عمومی جهاد کشاورزی شهرستان، گفت: از 830 هکتار 180 هکتار مزارع آبیاری به صورت قطره ای و تیپ است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 آذر 1400 بروزرسانی: 5 آذر 1400 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 1381

به "برداشت پیاز از 830 هکتار از زمین های کشاورزی شهرستان مشهد شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برداشت پیاز از 830 هکتار از زمین های کشاورزی شهرستان مشهد شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید