تراشه پرچم دار اسنپدراگون 865 بدون مودم 5G یکپارچه معرفی گردید

به گزارش مجله یگانه، شب گذشته شرکت کوالکام از جدیدترین مدل تراشه پرچم دار خود به نام اسنپدراگون 865 رونمایی کرد که البته مودم 5G به صورت جداگانه در کنار آن تعبیه می گردد. گفتنی است معمولا چنین رویکردی منجر به افزایش قیمت و افزایش مصرف انرژی خواهد شد. در کنار این تراشه، کوالکام همچنین تراشه اسنپدراگون 765 را معرفی کرد که این مورد از مودم 5G یکپارچه بهره می برد.

تراشه پرچم دار اسنپدراگون 865 بدون مودم 5G یکپارچه معرفی گردید

کوالکام از ماه ها قبل با انتشار خبرهای مختلف گفت که آن ها قصد دارند مجموعه تراشه های خود را با مودم های 5G یکپارچه روانه بازار نمایند و در نمایشگاه IFA 2019 این رویکرد در قبال تراشه های سری 700 تایید شد. اما معلوم نیست که چرا این شرکت تصمیم گرفته تراشه ضعیف تر خود را به عنوان نخستین تراشه دارای این مشخصه روانه بازار کند.

البته مسوولان کوالکام تاکید نموده اند گوشی هایی که خواهان استفاده از اسنپدراگون 865 باید از مودم X55 هم استفاده نمایند و این موضوع اختیاری محسوب نمی گردد. زیرا داخل این تراشه اصلا مودمی وجود ندارد و شرکت ها نمی توانند صرفا با بهره گیری از یک مودم 4G گوشی مبتنی بر تراشه اسنپدراگون 865 را به گوشی 4G تبدیل نمایند.

در هر صورت، با توجه به مودم 5G یکپارچه با اسنپدراگون 765، این یعنی به زودی شاهد عرضه گوشی های میان رده 5G خواهیم بود. از طرفی دیگر، شرکت های مختلف برای ساخت گوشی های پرچم دار، باید همچنان از مودم 5G جداگانه ای بهره ببرند که این موضوع منجر به اشغال فضای بیشتر و مصرف انرژی بالاتر می گردد.

کوالکام مطابق گذشته، از این تراشه ها فعلا رونمایی نموده و امروز در خصوص جزییات آن ها اطلاع رسانی می نماید. روی هم رفته، تراشه های شرکت کوالکام اهمیت بسیار زیادی دارند زیرا بیشتر گوشی های اندرویدی از تراشه های این شرکت بهره می برند و قابلیت های تراشه ای مانند اسنپدراگون 865 به پرچم دارانی مانند گلکسی اس 11، وان پلاس 8، پیکسل 5، گلکسی نوت 11، ال جی G9 و دیگر موارد راه پیدا می نماید.

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 30 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 93

به "تراشه پرچم دار اسنپدراگون 865 بدون مودم 5G یکپارچه معرفی گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تراشه پرچم دار اسنپدراگون 865 بدون مودم 5G یکپارچه معرفی گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید