تساوی فیروزجا با پرچم فیده، 2 برد و یک باخت نمایندگان ایران

به گزارش مجله یگانه، به گزارش خبرنگاران، مسابقات شطرنج قهرمانی دنیا در بخش سریع از امروز به میزبانی روسیه و در شهر مسکو شروع شد.

تساوی فیروزجا با پرچم فیده، 2 برد و یک باخت نمایندگان ایران

در دور نخست این رقابت ها علیرضا فیروزجا مقابل استادر از سوئیس به نتیجه تساوی دست یافت. فیروزجا این ملاقات را با پرچم فیده برگزار کرد. این در حالی است که پیش از این فدراسیون ایران در واکنش به حضور این شطرنجباز کشورمان در مسابقات سوئیس با پرچم فیده اعلام نموده بود که موضوع قانونی نیست و به همین دلیل به فیده اعتراض نموده است.

با این حال اما علیرضا فیروزجا امروز نخستین ملاقات خود در مسابقات بین المللی با پرچمی غیر از پرچم ایران را انجام داد.

در رقابت های شطرنج قهرمانی دنیا سه نماینده ایران در بخش بانوان نیز حضور دارند که طبق برنامه ملاقاتهای خود در دور نخست را برگزار کردند. در این دور سارا خادم الشریعه و آتوسا پورکاشیان حریفان خود را شکست دادند اما میترا حجازی پور در رقابت با ماریا موزیچک متحمل شکست شد.

مسابقات شطرنج قهرمانی دنیا در بخش سریع در دو جدول آزاد و بانوان برگزار می گردد. 328 شطرنجباز شرکت نماینده در این رقابت ها طی 15 دور در بخش آزاد و 12 دور در بخش بانوان با هم رقابت می نمایند. انی بخش از مسابقات تا 7 دی ماه ادامه دارد و بعد از آن، رقابت ها در بخش برق آسا پیگیری می گردد.

جایزه در نظر گرفته شده برای بخش آزاد مسابقات شطرنج سریع دنیا 350 هزار دلار است که 60 هزار دلار آن سهم قهرمان است. 150 هزار دلار هم جایزه بخش بانوان است. قهرمان این بخش صاحب 40 هزار دلار جایزه نقدی می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 167

به "تساوی فیروزجا با پرچم فیده، 2 برد و یک باخت نمایندگان ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تساوی فیروزجا با پرچم فیده، 2 برد و یک باخت نمایندگان ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید