کوشش برای تکمیل زیرساخت های گردشگری باغ شاهزاده ماهان ادامه دارد، 1.6 میلیارد تومان صرف تکمیل سرویس بهداشتی و فاضلاب شد

به گزارش مجله یگانه، خبرنگاران: مدیر پایگاه میراث جهانی باغ شاهزاده ماهان از تکمیل زیرساخت های گردشگری این باغ اطلاع داد و گفت: ایجاد و تکمیل زیرساخت های گردشگری باغ شاهزاده ماهان از برنامه های اصلی اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان بود.

کوشش برای تکمیل زیرساخت های گردشگری باغ شاهزاده ماهان ادامه دارد، 1.6 میلیارد تومان صرف تکمیل سرویس بهداشتی و فاضلاب شد

جهت دریافت خدمات معماری داخلی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش میراث فرهنگی استان کرمان، فوزیه فرحبخش گفت: با توجه به گردشگرپذیر بودن باغ شاهزاده ماهان ساخت 20 سرویس بهداشتی با اعتباری بالغ بر 14 میلیارد ریال در محل این باغ به خاتمه رسید و هم اکنون در مرحله راه اندازی دستگاه سپتیک فاضلاب با 2 میلیارد ریال اعتبار هستیم.

او بااشاره به اینکه طرح مذکور در خارج از باغ ثبت دنیای شاهزاده اجرا شده است اضافه کرد: این اقدام به منظور رفاه بیشتر بازدیدنمایندگان و گردشگرانی اجرا شده است که از این باغ دیدن می نمایند.

فرحبخش با بیان اینکه ایجاد زیرساخت های بهداشتی استاندارد در اماکن تاریخی و گردشگری از اولویت های این اداره کل است، توضیح داد: درخصوص نوسازی و ساخت زیرساخت های بهد اشتی و فرهنگی د ر اماکن گرد شگری می توان از قابلیت بخش خصوصی در حوزه گردشگری استفاده کرد.

وی اضافه کرد: طرح ساخت سرویس های بهداشتی مذکور با پیگیری های پایگاه ثبت دنیای باغ شاهزاده ماهان اجرا شده است و به زودی شاهد اجرای برنامه های دیگر از سوی پایگاه خواهیم بود.

فرحبخش به تجهیز باغ شاهزاده ماهان به سامانه بلیط فروشی الکترونیکی در سال گذشته اشاره نمود و اضافه کرد: این اقدام نیز برای افزایش سطح خدمات گردشگری به لحاظ کمی و کیفی انجام شد.

لازم به ذکر است، باغ شاهزاده ماهان کرمان یکی از 9 باغ ایرانی است که در تیرماه سال 1390 در فهرست آثار دنیای به ثبت رسید و اطلاعات این باغ از طرف یونسکو به 35 زبان ترجمه و در نقشه گردشگری دنیا نهاده شد.

منبع: صدای میراث
انتشار: 23 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 484

به "کوشش برای تکمیل زیرساخت های گردشگری باغ شاهزاده ماهان ادامه دارد، 1.6 میلیارد تومان صرف تکمیل سرویس بهداشتی و فاضلاب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش برای تکمیل زیرساخت های گردشگری باغ شاهزاده ماهان ادامه دارد، 1.6 میلیارد تومان صرف تکمیل سرویس بهداشتی و فاضلاب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید