خبرنگاران رئیس سازمان سینمایی: محیط سینما امن است

به گزارش مجله یگانه، تهران- خبرنگاران- رئیس سازمان سینمایی با تاکید براینکه به هموطنان اطمینان می دهم محیط سینما را امن بدانند، گفت: یکی از مراکزی که توجه خاص به رعایت دستورالعمل ها دارد، سینما است.

خبرنگاران رئیس سازمان سینمایی: محیط سینما امن است

به گزارش دوشنبه شب خبرنگاران از سازمان سینمایی، در دومین روز از سال 1400 حسین انتظامی با حضور در سینما ماندانا به تماشای فیلم سینمایی خون شد ساخته مسعود کیمیایی به عنوان یکی از فیلم های اکران نوروزی نشست.

انتظامی در حاشیه حضورش در سینما ماندانا گفت: سال جدید را به همه هموطنان تبریک می گویم و امیدوارم سال جاری سال دلخوشی برای همه باشد.

او ادامه داد: امروز برای خداقوت و تشکر از کسانی که در سینماها مشغول هستند آمدم. در یک سال گذشته که بیماری کرونا فضای کشور را درگیر نموده بود انصافا یکی از مراکزی که توجه خاص به رعایت دستورالعمل ها داشت سینماها بودند و از این جهت زحمات همکارانمان در سینماهای سراسر کشور شایسته قدردانی است.

رئیس سازمان سینمایی گفت: در طول یکسال گذشته با وجود اینکه سینماها تقریبا نیمه فعال بودند، رعایت دستورالعمل ها بسیار جدی مورد توجه سینماداران بود زیرا سلامت مردم برایشان اهمیت داشت و هیچ گزارشی در طول سال و در جشنواره فیلم فجر مبنی بر ابتلا به کرونا به دست ما نرسید این درحالی است که از جشنواره فیلم فجر استقبال وسیعی شد و خوشبختانه مخاطبان سینما به دلیل اینکه قشر فرهیخته ای هستند خودشان توجه داشتند و رعایت کردند و همکاران ما در سینماها هم مسئولانه به دستورالعمل های کرونایی توجه داشتند.

انتظامی اضافه کرد: اگر دنبال توسعه فرهنگی و انسانی هستیم همه ما باید کوشش کنیم مصرف فرهنگی تحت تأثیر پدیده های تحمیلی کاهش پیدا نکند. یکی از جلوه های مصرف فرهنگی در کنار کتاب و مطبوعات و تئاتر و موسیقی، حوزه سینما است که می دانید سینما رفتن خود یک آیین است.

رئیس سازمان سینمایی گفت: به هموطنان اطمینان می دهم محیط سینما را امن بدانند و مجددا به همکارانم در سینماها تأکید می کنم با توجه به اینکه سلامت مردم موضوع مهمی است توجه ویژه ای داشته باشند.

وی تاکید نمود: سال گذشته سال سختی برای ملت ایران، همه صنوف و قشرها به ویژه حوزه سینما در فراوری و اکران بود. آسیب هایی به این کسب و کار هم وارد شد البته سازمان سینمایی با اصلاح اعتبارات خود بخشی از این آسیب ها را مرتفع کند اما واقعیت این است که به دلیل امکانات محدود آنطور که در شان سینما بود نتوانستیم ظاهر شویم و از این جهت از خانواده سینما عذرخواهی می کنیم.

انتظامی در سرانجام گفت: فیلم های جدیدی برای اکران نوروزی به ناوگان نمایشی کشور پیوستند. از عزیزانی که به این چرخه برای اکران یاری کردند تشکر می کنم . ستاد کرونا مستقر در سازمان سینمایی مصوبه ای برای حمایت از این فیلم ها و سینماداران داشت تا زمینه تشویق آنها برای نمایش فراهم گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 فروردین 1400 بروزرسانی: 25 فروردین 1400 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 1066

به "خبرنگاران رئیس سازمان سینمایی: محیط سینما امن است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رئیس سازمان سینمایی: محیط سینما امن است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید