خبرنگاران عربستان نشست جی 20 را ویدیو کنفرانسی برگزار می نماید

به گزارش مجله یگانه، تهران-خبرنگاران- عربستان سعودی بامداد چهارشنبه گفت که این کشور به وسیله ویدیو کنفرانس میزبان نشست رهبران گروه 20 خواهد بود.

خبرنگاران عربستان نشست جی 20 را ویدیو کنفرانسی برگزار می نماید

الجزیره به نقل از رسانه های سعودی گزارش داد که در این نشست موضوع مقابله با شیوع ویروس کرونا در دنیا مورد بحث قرار خواهد گرفت.

براساس این گزارش، سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان روز پنجشنبه ریاست نشست جی 20 را به وسیله ویدیو کنفرانس برعهده خواهد داشت.

با شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت فاصله افراد با یکدیگر برای جلوگیری از گسترش بیشتر این بیماری، بسیاری از نشست های بین المللی لغو و به وسیله ویدیو کنفرانس برگزار می گردد.

نشست فوق العاده وزیران دارایی شورای همکاری خلیج فارس برای آنالیز آثار مالی و مالی ناشی از شیوع ویروس کرونا در منطقه دیروز (سه شنبه) به صورت ویدیو کنفرانس برگزار گردید.

آمادگی عربستان برای برگزاری نشست گروه 20 به وسیله ویدیو کنفرانس در حالی است که 220 سازمان مدنی در سراسر دنیا سه شنبه شب اعلام کردند که به خاطر نقض مکرر قوانین حقوق بشر از سوی دولتمردان ریاض این اجلاس را تحریم می نمایند.

با خاتمه یافتن نشست وزیران امورخارجه کشورهای عضو گروه 20 در ژاپن که دوم آذرماه 98 انجام شد، ریاست دوره ای این گروه از ژاپن به عربستان سعودی منتقل شد.

گروه 20 که 85 درصد اقتصاد دنیا را در اختیار دارد شامل آمریکا، اتحادیه اروپا، فرانسه، انگلیس، آلمان، ایتالیا، چین، ژاپن، روسیه، عربستان سعودی، اندونزی، استرالیا، ترکیه، برزیل، آرژانتین، کانادا، هند، کره جنوبی، آفریقای جنوبی و مکزیک است.

براساس جدیدترین آمار سازمان بهداشت دنیای تا خاتمه روز سه شنبه، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در دنیا به 417 هزار و 654نفر رسید. از این تعداد 18هزار و 605 نفر جان باخته و 108 هزار و 302نفر بهبود پیدا نموده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 28 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 430

به "خبرنگاران عربستان نشست جی 20 را ویدیو کنفرانسی برگزار می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران عربستان نشست جی 20 را ویدیو کنفرانسی برگزار می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید