دریافت کنندگان واکسن آسترازنکا به دوزهای تقویت کننده احتیاج دارند؟

به گزارش مجله یگانه، به گزارش خبرنگاران، دریافت کنندگان واکسن آسترازنکا به دوزهای تقویت کننده احتیاج دارند؟

دریافت کنندگان واکسن آسترازنکا به دوزهای تقویت کننده احتیاج دارند؟

ایسنا به نقل از نیوز نوشت، طبق مطالعه ای که در بریتانیا انجام شد، سومین دوز واکسن آسترازنکا کووید-19 در برابر بیماری های علامتی و بستری شدن در بیمارستان موثر است و محافظتی مشابه با تزریق دوز تقویت کننده پیشگیرانه فایزر ارائه می نماید.

مطالعه ای که هنوز مورد بازبینی قرار نگرفته است و در تاریخ اول مه در مخزن پیش چاپ medRxiv ارسال شد، اثربخشی تقویت کننده واکسن آسترازنکا کووید (ChAdOx1-S) را ارزیابی و آن را با محافظت ارائه شده به وسیله واکسن فایزر کووید (BNT162b2) مقایسه کرد.

محققان آژانس امنیت سلامت بریتانیا، لندن، اثربخشی واکسن را با تجزیه و تحلیل داده های مربوط به همه بزرگسالان 18 سال به بالا که با واکسن اولیه آستزارنکا و واکسن تقویت کننده فایزر واکسینه شده بودند، تخمین زدند. در مجموع 43هزار و 171 نفر دوز تقویت کننده آسترازنکا و 13 میلیون و 38 هزار و 908 نفر دوز تقویت کننده فایزر دریافت نموده بودند.

نتایج نشان می دهد که پس از گذشت 25 هفته یا بیشتر از واکسیناسیون اولیه با آسترازنکا، اثربخشی واکسن در برابر بیماری علامت دار پس از عفونت امیکرون در بین افراد 40 تا 64 سال و 65 سال به بالا به ترتیب 8.0 درصد و 19.5 درصد بود.

یک هفته پس از دریافت تقویت کننده آسترازنکا اثربخشی واکسن در برابر عفونت علامت دار در بین افراد 40 تا 64 سال 61.2 درصد بود، در حالی که در بین دریافت کنندگان تقویت کننده فایزر برای همان گروه سنی 58.2 درصد بود.

با این حال، 15 هفته یا بیشتر پس از دریافت دوز تقویت کننده، اثربخشی واکسن به 37.2 درصد برای تقویت کننده آسترازنکا و 30.6 درصد برای تقویت کننده فایزر کاهش یافت.

این گروه سطوح قابل مقایسه ای از محافظت در برابر عفونت علامت دار را در بین افراد 65 سال و بالاتر مشاهده کردند.

محققان خاطرنشان کردند: محافظت در برابر بیماری علامت دار در افراد 65 سال و بالاتر به ترتیب 66.1 درصد و 68.5 درصد در میان افراد دریافت کننده واکسن های تقویت کننده آسترازنکا و فایزر بود.

آنان گفتند: محافظت پس از پنج تا 9 هفته به 44.5 درصد و 54.1 درصد کاهش یافت.

نتایج این مطالعه نشان داد که محافظت در برابر بستری شدن در بیمارستان در پی عفونت امیکرون پس از دریافت تقویت کننده آسترازنکا به 82.3 رسید، در مقایسه با 90.9 درصد برای کسانی که تقویت کننده فایزر دریافت کردند.

به گفته محققان، این تحقیق استفاده از تقویت کننده آسترازنکا برای محافظت در برابر بیماری شدید ناشی از کووید-19 در محیط هایی که هنوز دوزهای تقویت کننده ارائه ننموده اند، پشتیبانی می نماید.

آنان بیان کردند: نتایج نشان می دهد، کسانی که آسترازنکا را به عنوان یک تقویت کننده در انگلیس دریافت نموده اند، نیازی به واکسیناسیون مجدد ندارند.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 15 تیر 1401 بروزرسانی: 15 تیر 1401 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 1593

به "دریافت کنندگان واکسن آسترازنکا به دوزهای تقویت کننده احتیاج دارند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دریافت کنندگان واکسن آسترازنکا به دوزهای تقویت کننده احتیاج دارند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید