دریاچه بوهینج، بزرگ ترین دریاچه یخی اسلوونی

به گزارش مجله یگانه، دریاچه بوهینج | Lake Bohinj در اسلوونی

بیشتر کسانی که به اسلوونی می فرایند حتما نام دریاچه زیبا و چشم نواز این کشور یعنی دریاچه بلد را شنیده اند، دریاچه ای که کمتر گردشگری تا اسلوونی می رود و از آن تماشا نمی کند. اما چیزی که بیشتر گردشگران از آن بی خبرند این است که در فاصله 30 دقیقه ای دریاچه بلد دریاچه بزرگ تر دیگری وجود دارد به نام دریاچه بوهینج، دریاچه ای به زیبایی دریاچه بلد و البته با چشم اندازهای آرامش بخش تر! این دریاچه در ارتفاع 526 متری سطح دریا، در داخل پارک ملی تریگلاو واقع شده است و از چشم نوازترین جاذبه های طبیعی اسلوونی ست. می خواهیم درباره دریاچه بوهینج در اسلوونی حرف بزنیم در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید.

دریاچه بوهینج، بزرگ ترین دریاچه یخی اسلوونی

دریاچه بوهینج

دریاچه بوهینج دروازه ای به سمت پارک ملی تریگلاو و محلی برای استراحت و دور شدن از زندگی روزمره و مدرن است. دریاچه ای آرامش بخش و اسرار آمیز با زیبایی فریبنده که عاشقان طبیعت از دیدنی آن سیر نمی شوند. با اینکه خیلی ها دریاچه بلد را توریستی ترین نقطه اسلوونی می دانند اما اگر بودن در میان طبیعتی آرام را ترجیح می دهید دریاچه بوهینج گزینه ای ایده آل برای طبیعت گردی در اسلوونی است.

آب آرام و چشم اندازهای آرامش بخشی که دریاچه را احاطه نموده اند بهشتی برای دوستداران طبیعت هستند. کناره های این دریاچه معمولا آغازی برای کوهنوردی در کوه جولین است وخیلی از کسانی که خیال صعود به بلندترین و معروف ترین قله اسلوونی یعنی تریگلاو را دارند جهت صعود خود را از کنار دریاچه بوهینج آغاز می نمایند.

طبیعت زیبای دریاچه بوهینج

دریاچه بوهینج به خاطر آرامشی که دارد مقصدی محبوب برای گذراندن تعطیلات است و برای تعامل با طبیعت بکر اطراف فرصت های بیشماری را در اختیار طبیعت دوستان قرار می دهد. چه تفریحات اطراف دریاچه را انتخاب کنید و چه برای کوهنوردی راهی رشته کوه های آلپ شوید در هر دو صورت در آغوش کشیدن هوای پاک و تازه آلپ استرس زندگی روزمره را کاملا محو و نابود می نماید. خیلی از گردشگرانی که برای دیدنی دریاچه بوهینج راهی این منطقه می شوند بزرگ ترین شهر کنار دریاچه یعنی شهر Ribčev Laz را برای دیدنی دریاچه انتخاب می نمایند. می توانید در همین شهر به راحتی جایی برای اقامت پیدا کنید و بعد از مدتی دریاچه گردی تان را آغاز کنید.

دریاچه بوهینج و چشم اندازهای اطرافش راهی عالی برای تجربه تفریحات ماجراجویانه است پس اگر لم دادن در کنار دریاچه را کاری خسته نماینده می دانید این دریاچه با تفریحات و تفریح های زیاد به استقبال شما می آید. زیپ لاین، پاراگلایدر، رفتینگ، صخره نوردی، اسکی، قایق سواری، اسب سواری، طبیعت گردی، کوهنوردی و … تفریحات متنوعی هستند که روزهایی خاطره انگیز را برایتان رقم می زنند.

دریاچه بوهینج با 318 هکتار مساحت بزرگ ترین دریاچه دائمی اسلوونی ست و در بین دره بوهینج و کوه جولین قرار گرفته و بخشی از پارک ملی تریگلاو است. این دریاچه 4.2 کیلومتر طول و در بیشترین حالت 1 کیلومتر عرض دارد و در 26 کیلومتری غرب دریاچه بلد قرار گرفته است.

  • طبیعت گردی

در اطراف دریاچه یک جهت طبیعت گردی 12 کیلومتری هست که می توانید در عرض 5 تا 6 ساعت آن را طی کنید. در طول جهت می توانید از روی رودخانه ساویکا بگذرید و مستقیم به سمت ایستگاه تله کابین بروید.

  • قایق سواری

اگر دوست دارید به دل دریاجه بزنید و زیبایی های دریاچه را از نزدیک تجربه کنید باید سوار قایق های تفریحی شوید تا چشم اندازهایی را ببینید که امکان دیدنی آن ها از کنار ساحل وجود ندارد. قایق سواری در همه ماه های سال به جز دی و بهمن انجام می گردد.

  • ماهی گیری

از ماه های فروردین تا آبان یکی از محبوب ترین تفریح های دریاچه و رودخانه ساوا بوهینجکا ماهی گیری است. دریاچه زیستگاه انواع مختلفی از ماهی هاست که ماهی گیران زیادی را به این نقطه می کشانند.

  • اسکی

تفریحات این منطقه فقط مخصوص ماه های گرم سال نیست. فصل اسکی از آبان تا اریبهشت طول می کشد و در این ماه ها بر روی قله وونگل امکانات و تجهیزات اسکی آماده است که می توانید برای اسکی با تله کابین خود را به این قله برسانید.

  • تله کابین سواری

ایستگاه تله کابین در بخش غربی انتهای دریاچه واقع شده است با این تله کابین می توانید به راحتی به قله کوه ووگل (Vogel) بروید و چشم اندازهای دریاچه و کوهستان های اطراف را دیدن کنید. در قله کیوسکی برای خرید خوراکی هم هست که انرژی از دست رفته را به شما برمی گرداند.

  • شنا

در ماه های گرم سال و به خصوص در آخر هفته ها اطراف دریاچه مملوء از گرشدگرانی می گردد که عاشق شنا در میان آب های فیروزه ای دریاچه اند.

  • کوهنوردی

یکی از مهمترین دلایلی که گردشگران را به کنار دریاچه بوهینج می کشاند این است که راه رسیدن به کوه های آلپ از کنار این دریاچه می گذرد. اسلوونی ها اعتقاد دارند که همه آن ها در طول عمر خود حداقل برای یک بار هم که شده باید قله تریگلاو را فتح نمایند پس خیلی از آن ها گروهی به کنار این دریاچه می فرایند تا به این آرزو برسند. برای رسیدن به کوه جهتهای آسان، میانه و سخت وجود دارد که همه سلایق را راضی می نمایند. فقط دیدنچی نباشید به دل این جهتها بزنید و طبیعت را در برترین شکل ممکن تجربه کنید!

منبع: sloveniaforyou.com

منبع: الی گشت
انتشار: 20 اسفند 1400 بروزرسانی: 20 اسفند 1400 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 1494

به "دریاچه بوهینج، بزرگ ترین دریاچه یخی اسلوونی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دریاچه بوهینج، بزرگ ترین دریاچه یخی اسلوونی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید