دو مقام دولت ترامپ از سمت خود استعفا دادند

به گزارش مجله یگانه، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، یک مقام کاخ سفید روز دوشنبه بیان کرد که دکتر اسکات اتلس مشاور ویژه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در کارگروه ویروس کرونا پس از چهار ماه فعالیت پرحاشیه و جدال آمیز با سایر اعضای این کارگروه از مقام خود کناره گیری کرد.

دو مقام دولت ترامپ از سمت خود استعفا دادند

شبکه فاکس نیوز به عنوان نخستین مرجع انتشار این خبر گزارش داد که اسکات اتلس در نامه ای خطاب به ترامپ مورخ یکم دسامبر 2020 نوشت: من در حال نوشتن استعفای خود از سمت مشاور ویژه رئیس جمهور ایالات متحده هستم.

اتلس که یک رادیولوژیست است، در ماه میلادی جاری در یک پیغام توئیتری به دلیل انجام مصاحبه با شبکه تلویزیونی راشا تودی عذرخواهی کرد و گفت که از قرار داشتن این شبکه در فهرست عوامل خارجی ثبت شده در ایالات متحده اطلاعی نداشته است.

از سوی دیگر، آنتونی فائوچی کارشناس برجسته بیماری های عفونی و همچنین رئیس مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) آمریکا به همراه شماری دیگر از کارشناسان حوزه سلامت عمومی از اسکات اتلس به دلیل ارائه اطلاعات غلط و گمراه کننده به رئیس جمهور در مورد این بیماری همه گیر انتقاد می کردند.

لازم به ذکر است که اسکات اتلس بارها استفاده از ماسک را موضوعی کم اهمیت جلوه داد و در ماه میلادی جاری بیان کرد که قرنطینه در متوقف ساختن شیوع این ویروس یک شکست حماسی را رقم زده است!

از سوی دیگر، جنیفر گریفین خبرنگار شبکه فاکس نیوز با انتشار یک پیغام در صفحه کاربری خود در توئیتر از موافقت سرپرست وزارت دفاع ایالات متحده با استعفای کریستوفر مایر مدیر کارگروه شکست داعش اطلاع داد.

لازم به ذکر است که مایر از سال 2017 عهده دار این سمت بوده است و استعفای وی بالاجبار و به دلیل انحلال کارگروه تحت ریاستش انجام شده است.

این خبرنگار حوزه امنیت ملی شبکه فاکس نیوز در یک پیغام توئیتری جداگانه نوشت: وظایف و مسئولیتهای مدیر این کارگروه به کارکنان بخش مبارزه با تروریسم در دفتر عملیات های ویژه وزارت دفاع آمریکا محول خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 دی 1399 بروزرسانی: 8 دی 1399 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 859

به "دو مقام دولت ترامپ از سمت خود استعفا دادند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دو مقام دولت ترامپ از سمت خود استعفا دادند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید