راه چاره مشکل فارسی نویسی در نرم افزار فتوشاپ

به گزارش مجله یگانه، از مشکلاتی که کاربران فارسی زبان با محصولات نسخه CC شرکت Adobe دارند، به هم ریختگی متن ئ مشکل فارسی نویسی بوده که البته به راحتی قابل حل است.

راه چاره مشکل فارسی نویسی در نرم افزار فتوشاپ

یکی از مشکلاتی که در هنگام تایپ فارسی در فتوشاپ دربرخی از مواقع اتفاق می افتد جدا نوشته شدن حروف از هم دیگر می باشد. یعنی نامخبرنگاران به این شکل س ت ا ر ه تایپ می گردد. در نسخه CS6 تنظیمات این گزینه کمی راحت تر شده است و کاربران سریع تر می توانند اینمشکل را برطرف نمایند.

البته بدلیل تغییرجای پیش فرض این تنظیمات کمی کاربران با مشکل روبرو شده اند و این موضوع هم بر می گرددبه آموزشی که در رابطه با نسخه های قدیمی تر فتوشاپ در اینترنت وجود دارد. کاربرانفکر می نمایند که تنظیمات در همان بخش قبلی می باشد و مدام بدنبال برطرف مشکل از طریقصفحه تنظیمات ابزار Text Tool هستندولی جای این گزینه تغییر نموده و در منوبار جای گرفته است.در ادامه روش فعال کردن این گزینه شرح داده می گردد.

علت به وجود آمدن مشکل

احتمالاً در جریان هستید که چند روز پیش شرکت Adobe نسخه CC از مجموعه نرم افزارهای خود را منتشر کرد. یعنی بعد از CS6 دیگر نسخه Creative Suit متوقف و به جای آن Creative Cloud منتشر می گردد.

ایده اصلی از این به بعد، اهمیت دادن به بحث Cloud Computing است. یعنی تمرکز روی اینترنت و شبکه.

در مجموع، حداقل در خصوص فتوشاپ شاید بتوان این نسخه را کم تغییرترین نسخه نسبت به نسخه قبلی خود دانست. در این نسخه ادوبی بیشتر به بهبود امکانات قبلی پرداخته است.ممکن است در اولین تایپ نتوانید نحوه فعال کردن امکان فارسی نویسی را متوجه شوید. اما فعال سازی آن آنقدر سخت نیست.

اما خبر خوب برای ما فارسی زبانان این است که دیگر احتیاج نیست منتظر باشید تا یک شرکت دیگر بیاید امکانات فارسی را به فتوشاپ اضافه کند. به طور پیش فرض Middle Eastern Features یا همان امکانات ME در فتوشاپ و دیگر محصولات ادوبی تعبیه شده است.

راه چاره

1. پس از بازکردن برنامه ی ps cs6 مانند شکل بر روی منوی edit کلیک کنید وگزینه preferencesکلیک کنید.

2. همانطور کهدر تصویر زیر مشاهده می کنید سمت راست یک سری گزینه وجود دارد بر روی گزینه type ... کلیک کنید تاتنظیمات آن نمایش داده گردد سپس بر روی middleeastern کلیک کنید حال ok نموده و فتوشاپ را ببندید و دوباره آنرا راه اندازی بکنید .

.

مشکل به همین سادگی حل شد.

سخن آخر:

اگر در سیستم عامل مک هنگام نوشتن فارسی با کندی سیستم روبرو شدید، از منوی Type در فوتوشاپ، گزینه Font Preview Size رو روی None قرار دهید. با اینکار فوتوشاپ پیش نمایش فونت ها رو توی لیست نشان نمی دهد. دلیل این کندی این هست که برخی از فونت ها به دلیل غیر استاندارد بودن به پراسس fontd در سیستم فشار آورده و باعث کندی می شوند.

منبع: setare.com
انتشار: 30 دی 1399 بروزرسانی: 30 دی 1399 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 892

به "راه چاره مشکل فارسی نویسی در نرم افزار فتوشاپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه چاره مشکل فارسی نویسی در نرم افزار فتوشاپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید