چگونه آداپتور شبکه در ویندوز 11 را به خاطر برطرف عیب وای فای ریستارت کنیم

به گزارش مجله یگانه، کنترلر Network Adapter نقش کلیدی در سیستم عامل دارد و واسط اتصال آن به شبکه های بی سیم است.

چگونه آداپتور شبکه در ویندوز 11 را به خاطر برطرف عیب وای فای ریستارت کنیم

اگر این کنترلر به خوبی کار کند و مسئله ای در آن به وجود آمده باشد؛ به طور مستقیم روی اتصالات بی سیم و سیمی ویندوز اثرگذار است. کندی اینترنت و وای فای، قطع اتصال، عدم شناسایی وای فای، عدم پایداری شبکه و بسیاری از مسائل دیگر می توانند بر اثر درست کار نکردن آداپتور شبکه در سیستم عامل به وجود بیایند.

اگر شما در ویندوز 11 دارای این مسائل هستید؛ ریستارت Network Adapter می تواند یک راهکار خوب برای بازگشت به شرایط عادی باشد. کارشناسان شبکه همواره از ریستارت شبکه و آداپتور شبکه به اسم یک راهکار خوب برای عیب یابی مسائل شبکه و وای فای نام می برند.

در این مطلب، به شما آموزش می دهیم چگونه آداپتور کارت شبکه در ویندوز 11 را ریستارت کنید. مسائل شبکه ممکن است به خاطر یکی از دلایل زیر باشد:

1- تغییرات تنظیمات روتر یا خرابی این تنظیمات

2- خرابی و قطعی کابل شبکه

3- اورلود سرور

4- ازدحام در شبکه

5- پیکربندی پروتکل اینترنت ناسازگار با شبکه

6- استفاده از چندین شبکه بی سیم یا تغییر مکرر در شبکه های بی سیم: وای فای در حالیت برترین عملکرد را دارد که شما فقط به یک یا دو شبکه بی سیم وصل شوید. وقتی به طور مکرر، شبکه های بی سیم را تغییر داده و به فرکانس های مختلفی وصل می شوید و بعد مشخصات آن ها را تغییر می دهید؛ احتمال خرابی و هنگ کردن آداپتور شبکه افزایش پیدا می نماید.

7- خرابی درایور: اگر از درایور قدیمی برای نصب کارت شبکه استفاده نموده باشید یا به موقع درایورها به روزرسانی و ارتقا داده نشده باشند تا عیب ها و آسیب پذیری های آداپتور شبکه از بین برود؛ احتمال بروز مسائل برای شبکه بالا است. معمولا، اگر درایور قدیمی استفاده شده باشد؛ کارت شبکه پیام می دهد و احتیاج است، نرم افزار درایور جدیدی دانلود و نصب گردد.

ریستارت Network Adapters با استفاده از ویژگی Network Reset در ویندوز 11

پیش از این کارت شبکه بی سیم دستگاه را ریستارت کنید؛ می توانید با ابزار عیب یابی (troubleshooter) ویندوز 11، شبکه را اسکن نموده و عیب های موجود را یافته و از بین ببرید.

اگر ابزار troubleshooter شبکه را اجرا کردید ولی مشکل رفع نشد؛ به سادگی می توانید سراغ گزینه network reset بروید. به هر حال، پبش از ریستارت شبکه، بعضی نکات در اینجا هست که باید مدنظر قرار بگیرند:

1- ریستارت شبکه باعث از بین رفتن همه تنظیمات شبکه، از جمله رمزعبور وای فای های ذخیره شده و اطلاعات شبکه های اترنت می گردد. شما باید دوباره همه این اطلاعات را وارد کنید.

2- وی پی ان یا تنظیمات اضافی روی شبکه باید دوباره پیکربندی شوند.

3- تمام تغییرات داده شده در اجزای شبکه از بین رفته و به تنظیمات پیش فرض ویندوز 11 برمی گردند.

با دانستن این نکات، حالا اگر احتیاج به ریستارت شبکه برای تعمیر وای فای، بلوتوث، اترنت یا هر بخش دیگری از شبکه در ویندوز 11 دارید؛ مراحل زیر را طی کنید:

1- تنظیمات ویندوز 11 (Windows Settings) را باز کنید.

2- روی برگه Network & internet کلیک کنید.

3- گزینه Advanced network settings را باز کنید.

4- زیرمنوی Network reset را باز کنید.

5- کلید Reset now را بزنید.

6- کلید Yes را بزنید تا ریستارت شبکه شروع گردد.

پس از اینکه تنظیمات شبکه ریستارت شد؛ احتیاج به ریستارت کل کامپیوتر دارید. وقتی کامپیوتر یا لپ تاپ ریستارت شد و ویندوز 11 دوباره بالا آمد؛ خواهید دید که تمام اطلاعات و تنظیمات شبکه شما از بین رفته است و باید دوباره از ابتدا اقدام به وارد کردن اطلاعات، تنظیمات و رمزعبورها کنید.

در عوض، احتمالا مسائل شما در وای فای یا بلوتوث از بین رفته است و بهتر می توانید به یک شبکه بی سیم و اینترنت وصل شوید.

منبع: شبکه چی
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 1258

به "چگونه آداپتور شبکه در ویندوز 11 را به خاطر برطرف عیب وای فای ریستارت کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه آداپتور شبکه در ویندوز 11 را به خاطر برطرف عیب وای فای ریستارت کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید