معرفی 3 نوع سرور مجازی ویندوز، لینوکس و ترید

به گزارش مجله یگانه، زمانی که تجربه ای در مجازی سازی ندارید، ممکن است درک سرور مجازی و فایده آن برای شما مشکل باشد. ازآنجایی که فناوری دائماً تغییر می نماید، مهم است که با تکنولوژی های نو مانند سرور مجازی و شاخه های آن آشنا باشید تا کسب وکار شما بتواند از مزایای این سرویس ها استفاده کند.

معرفی 3 نوع سرور مجازی ویندوز، لینوکس و ترید

به گزارش گروه بازرگانی خبرنگاران، زمانی که تجربه ای در مجازی سازی ندارید، ممکن است درک سرور مجازی و فایده آن برای شما مشکل باشد. ازآنجایی که فناوری دائماً تغییر می نماید، مهم است که با تکنولوژی های تازه مانند سرور مجازی و شاخه های آن آشنا باشید تا کسب وکار شما بتواند از مزایای این سرویس ها استفاده کند.

اگرچه مفهوم سرور مجازی، مطلب تازهی نیست، امّا اکنون بسیار به معروفیت رسیده است و به طور گسترده ای برای کاربردهای مختلف استفاده می گردد.

سرورهای مجازی مسائل قدیمیِ فناوری ها را حل می نمایند. این تکنولوژی باعث می گردد تا در زمان، پول و انرژیِ مردم صرفه جویی گردد. از طرفی این توانایی را به آن ها می دهد تا کسب وکار خود را به شکل مؤثرتری اداره نمایند.

در این نوشته قصد داریم تا شما را با مفهوم سرور مجازی آشنا کنیم و بعدازاین مرحله با سرور مجازی ویندوز، لینوکس و ترید آشنا می شوید. پس تا سرانجام همراه ما باشید.

سرور مجازی چیست؟

عبارت سرور مجازی به سروری اطلاق می گردد که معمولاً در یک مرکز داده خارج از سایت قرار گرفته است و منابع آن به وسیله چندین کاربر به اشتراک گذاشته می گردد اما هرکدام از این کاربرها، کنترل منابع خود را در دست دارند.

این به معنای تبدیل یک سرویس فیزیکی به چندین ماشین مجازی است که هرکدام می توانند سیستم عامل خود را اجرا نمایند.

این کار، روشی برای استفاده کامل از قدرت پردازش سرور است و به تعدادی از کاربرانِ مختلف اجازه می دهد تا هزینه تجهیزات را به اشتراک بگذارند.

قبل از مجازی سازی، سرورها تنها بخش کوچکی از قابلیت های خود را استفاده می کردند. سرورهای مجازی بسیار کارآمد و پرقدرت هستند و می توانند قدرت سرور را از 15 درصد به 80 درصد برسانند.

مجازی سازی سرور چگونه انجام می گردد؟

مجازی سازی سرور به وسیله نرم افزار پارتیشن بندی یا تقسیم سرور انجام می گردد تا مانند چندین سرور مجازی به نظر برسد.

در مرحله بعد از خرید سرور مجازی سیستم عامل متناسب با آن را اجرا می نماید. به این ترتیب، سرور به عنوان یک کل، می تواند به طُرق مختلف مورداستفاده قرار گیرد و بهینه سازی گردد، در این صورت دیگر لازم نیست فقط یک وظیفه خاص را انجام دهد.

مزایای سرور مجازی چیست؟

زمانی که متوجه شدید سرور مجازی چیست، حالا می توانید به این فکر کنید که چه فایده ای برای شما دارد. علت استفاده بیشتر افراد از سرورهای مجازی، صرفه جویی در هزینه است.

با مجازی سازی، تجهیزاتِ ارزان تری نصیب شما می گردد و کاربران مجبور نیستند برای مدیریت سخت افزار، پول زیادی خرج نمایند. بسیاری از مردم، سرورهای مجازی را به عنوان یک فناوری ارزان انتخاب می نمایند.

سرورهای مجازی انرژی کمتری مصرف می نمایند که این موضوع باعث می گردد مقدار بسیار زیادی در هزینه ها صرفه جویی کند و درعین حال، برای محیط زیست هم مفید باشد!

سرورهای مجازی برای برنامه های مختلف، مانند دسترسی به فایل از راه دور گرفته تا طراحی و برنامه نویسی وب، استفاده می گردد. تغییر به مجازی سازی می تواند نصب نرم افزارها را ساده تر کند، زیرا بسیاری از فروشندگان نرم افزار و برنامه ها، محصولات خود را اول روی سرور مجازی نصب می نمایند.

تفاوت بین سرور مجازی با سرور فیزیکی چیست؟

از نظر فنی، یک سرور مجازی تنها به عنوان یک فضای پارتیشن بندی شده در یک سرور فیزیکی است؛ بنابراین برای کاربران، تفاوت زیادی ندارد.

سرور مجازی ویندوز چیست؟

اگر می خواهید از یک سرور مجازی برای پروژه آنلاین خود بهره ببرید، باید یک سرور خصوصیِ مجازی و کامل دریافت کنید. یک سرور، صرفاً یک کامپیوتر است و مانند هر کامپیوتر دیگری، برای اجرای برخی از نرم افزارها نیاز به سیستم عامل دارد.

معمولاً ارائه دهندگان هاستینگ، دو گزینه اصلی را در اختیار شما قرار می دهند. اولین مورد یک سرور مجازی مدیریت شده است که میزبان وب، یک سیستم عامل را انتخاب می نماید و مسئول به روز نگه داشتن و پیکربندی صحیح آن است.

گزینه دیگر، یک سرور مجازی مدیریت نشده است، این شما هستید که سیستم عامل خود را انتخاب می کنید و در مرحله بعد، آن را مطابق سلیقه خودتنظیم می کنید.

از این سرویس می توانید در تست اپلیکیشن، میزبانی وب، نصب vpn و… بهره ببرید. وقتی صحبت از میزبانی وب می گردد، معمولاً لینوکس ارجحیت دارد، زیرا هم منبع باز است و هم به مقدار کافی انعطاف پذیر است.

در طرف دیگر، سیستم عامل ویندوز قرار گرفته است که برای میزبانی وب استفاده می گردد و یک گزینه عالی است.

در ادامه با مزایای سرور مجازی ویندوز، آشنا می شوید.

معروفیت

بیش از 77 درصد کامپیوترهای رومیزی و لپ تاپ ها، بر روی ویندوز کار می نمایند. برای بسیاری از شما، تماشا یک رابط گرافیکی آشنا در زمان مدیریت سرور، بسیار لذت بخش است.

این مسئله یک مزیّت بزرگ است، به خصوص برای کسانی که با کارکردن روی سیستم عامل های دیگر، احساس راحتی نمی نمایند.

البته این سرویس، مزایای دیگری هم دارد.

قیمت مناسب

به عنوان یک صاحب کسب وکار، ابتدا باید به چیزی نگاه کنید که مناسب بودجه شما باشد. ازاین رو، یک پلن مناسب برای خرید سرور مجازی ویندوز به شما یاری می نماید تا با افزایش ورودی وب سایت، منابع خود را ارتقا دهید.

اختصاص منابع

در هاست اشتراکی، منابع شما اختصاصی نیست و برای اشتراک گذاری در دسترس است؛ بنابراین ترافیک زیاد، می تواند یک تهدید محسوب گردد، زیرا ممکن است مقدار زیادی از منابع در دسترس نباشد، این مسئله به کسب وکار شما آسیب می زند.

امّا در سرور مجازی ویندوز، منابعی اختصاصی دارید که با افراد دیگر به اشتراک گذاشته نشده است. وب سایت شما بدون دخالت کسی، کاملاً روان اجرا می گردد؛ بنابراین کاربران تجربه عالی تری به دست می آورند.

امنیت بهتر

استفاده از سرور مجازی ویندوز بدان معناست که همه چیز به کاربر اختصاص دارد. به معنای دیگر، یعنی شما از هرگونه تهدید یا نقص در پروژه های دیگر روی همان سرور، ایمن هستید. داده ها در برابر تهدیدات در امان می مانند، مشروط بر اینکه اقداماتی را برای مقابله با هرگونه تهدید امنیتی که مستقیماً به سمت شما می آید، انجام دهید.

تهدیدات امنیتی برای سایر کاربران، قابل نفوذ بر روی سرور نیست.

کنترل بهتر

زمانی که از سرور مجازی ویندوز استفاده می کنید، کنترل بهتری بر سایت خود خواهید داشت. یعنی به تمام تنظیمات سیستم، دسترسی کامل یا مدیریت دارید؛ بنابراین پروژه های موردنظر، مطابق با خواسته شما کار می نماید.

افزایش سرعت

در مقایسه با هاست های دیگر، میزبانی سرور مجازی ویندوز، خرابی کمتری دارد و به شما اجازه می دهد بدون هیچ تأخیری به وب سایت خود دسترسی داشته باشید. به علت سرعت بالاتر سرورِ خصوصی، تجربه کاربری بهتری هم دارد.

سهولت استفاده

استفاده از پلتفرم ویندوز بسیار آسان است. این بدان معناست که برای صاحبان مشاغلی که اطلاعات کمی در خصوص زمینه های فنی دارند، برترین گزینه است، زیرا رابط گرافیکی، استفاده و مدیرت آن را آسان می نماید.

سرور مجازی لینوکس چیست؟

سرور مجازی لینوکس، یک سرور خصوصی است که برای حداکثر کارایی در سیستم عامل لینوکس بهینه شده است. مزیّت کلیدی سرور لینوکس این است که بر روی یک سیستم عامل مجزا اجرا می گردد و به کاربر این امکان را می دهد که سرور را برای نیازهای خود، بهینه سازی کنید.

اگرچه سرور مجازی لینوکس برای وب سایت های پربازدید مناسب تر است، امّا یک جایگزین عالی برای وبلاگ نویسان هم محسوب می گردد.

سرور مجازی لینوکس، فرایند میزبانی وب سایت شما را بر روی سرورهای خصوصی و مجازیِ مبتنی بر لینوکس، قرار می دهد. لینوکس با اشتراک گذاری سرور با سایر وب سایت ها، هزینه های جاری را کاهش می دهد و آن را برای همه ایده آل می نماید.

در زیر با مزایای این سرور آشنا می شوید.

امنیت

سیستم عامل لینوکس از سطح امنیتی بی نظیری برخوردار است. بدافزارها و ویروس ها از لحاظ تاریخی، در شکستن سیستم دفاعیِ داخلی لینوکس با مشکل روبرو بوده اند.

به عنوان یک سیستم عامل منبع باز، همه افراد جامعه لینوکس می توانند منبع کدها را مشاهده نمایند، این مسئله باعث می گردد که عیوب و مسائل را پیدا و تعمیر نمایند تا از بالاترین سطح امنیت مطمئن شوند.

عملکرد بالا

وقتی صحبت از عملکرد به میان می آید، لینوکس از سایر سیستم عامل ها بهتر عمل می نماید. با این سرویس، پشتیبانی از کاربران متعدد در یک سرور، بسیار ساده است.

قدرت و سرعت پردازش بهتری دارد، یعنی وب سایت ها سریع تر بارگیری می شوند، تعامل کاربر بهبود می یابد و هر فرایندی که روی سرور خود پیاده می کنید، سریع تر اجرا می گردد.

ارزان بودن

ازآنجایی که لینوکس یک سیستم عامل متن باز و رایگان است، مانند ویندوز هزینه مجوز ماهانه ندارد. سرور مجازی به این معنی است که قیمت گذاری با نیازهای فردی سازگار است.

حریم خصوصی

بر خلاف ویندوز، سیستم عامل لینوکس، اطلاعات بسیار کمی از کاربران خود جمع آوری می نماید. کاربر اطلاعات یا برنامه هایی که در سرور ذخیره شده اند را با انعطاف پذیری لینوکس کنترل می نماید.

منبع اختصاصی

سرور مجازی لینوکس به شما این امکان را می دهد که رم، فضای دیسک و cpu بیشتری داشته باشید. منابع اختصاصی اجازه می دهد تا ترافیک بیشتری را در خود جای داده و بعلاوه از برنامه های بیشتری بهره ببرید.

دسترسی مستقیم به ریشه

یک سرور مجازی لینوکس به شما کنترل کامل و دسترسی به سرورها را می دهد. می توانید بدون زحمت، سرور را پیکربندی کنید و نصب برنامه ها را از کنترل پنل خود مدیریت کنید.

پشتیبانی اختصاصی

داشتن این سرور مجازی، تضمین می نماید که برای هر مشکل یا مانعی، پشتیبانیِ شبانه روزی داشته باشید.

میزبانی چندین دامنه

درست است که هاست اشتراکی هم این ویژگی ها را دارد، امّا در برخی مواقع با محدودیت هایی روبرو می گردد. این محدودیت ها (مانند نگرانی های مربوط به عملکرد)، با خرید سرور مجازی لینوکس، رفع خواهد شد و مطمئن باشید که وب سایت شما در برترین حالت خود، کار خواهد نمود.

سرور مجازی ترید چیست؟

سرور مجازی ترید به عنوان یک vps شناخته می گردد، این سرویس یک کامپیوتر مجازی است که به طور مستقل، درست مانند یک کامپیوترِ واقعی عمل می نماید. ترید vps به صورت خاص برای نیازهای شما طراحی شده است و به علت امنیت و انعطاف پذیری عالی، برای معاملات ارزهای دیجیتال و فارکس، مناسب است.

سرور مجازی ترید به طور دائم به اینترنت متصل است. این مسئله، هم باعث راحتی در فرایند اجرا می گردد و هم محیطِ تجاریِ امن تر و پایدارتری را در اختیارتان می گذارد.

موانعی مانند ویروس های رایانه ای، خرابی اتصالات و قطع برق، برای تجارت شما مضر هستند. (به ویژه در دوره های نوسانات بازار)

استفاده از سرور مجازی ترید این مسائل را کاهش می دهد و باعث می گردد، یک محیط فنی ایده آل برای معاملات اتوماتیک خود داشته باشید.

در ادامه مقاله با مزایای سرور مجازی ترید آشنا می شوید.

می توانید در هر مکانی کار کنید

هنگامی که از سرور مجازی ترید استفاده می کنید، این قدرت را دارید تا در هر کجای جهان معاملات خود را انجام دهید. این برای کسانی که از رایانه شخصی در تجارت خود استفاده می نمایند، امری سخت است.

امّا وقتی از سرور مجازی ترید استفاده می کنید، تا زمانی که یک ارتباط سیستمی برقرار باشد، در هرکجا که باشید با سایر طرف ها ارتباط دارید.

درصورتی که، رایانه شخصی این گونه نیست و حتماً باید در یک مکان خاص حضور داشته باشید.

کار در زمان قطع برق

با خرید سرور مجازی ترید، اصلاً نگران قطع برق نباشید. این سیستم با فناوری خود در شرایط قطع برق، عالی عمل می نماید. این بدان معناست که می توانید بدون آنلاین بودن، مبادلات خود را انجام دهید. فقط باید گزینه های خاصی را روی فریم ورک تنظیم کنید.

امنیت بالا دارید

اگر در پی امنیت بالا هستید، حتماً از یک سرور مجازی ترید بهره ببرید. برترین سازمان ها برای معاملات ارزهای دیجیتال، فارکس و… از این سرویس بهره می برند.

یک آنتی ویروس در vps ترید گنجانده شده است تا از تهدیدات احتمالی جلوگیری کند و در مواقع لزوم، ابزارهای امنیتی را وارد عمل کند.

سرعت مناسب

یک سرور مجازی تریدِ مدیریت شده و ایمن، باعث کاهش خطرات می گردد. این سرور، بر خلاف کامپیوتر، همه تبادلات را با سرعت انجام می دهد.

زمانی که از این سرویس استفاده می کنید، کارها فوق العاده سریع انجام می گردد و تمام این موارد از هرگونه اتفاق ناگوار جلوگیری می نماید.

محدودیت زمانی وجود ندارد

با سرور مجازی ترید، می توانید در هر زمانی از روز، تبادلات خود را انجام دهید. شما دیگر، محدود به زمان خاصی نیستید و همه این ها باعث می گردد تا راحت تر کار کنید.

سرور مجازی ترید، ممکن است کمی گران باشد، امّا مزایای داشتن آن برای یک سرمایه گذار، بسیار حیاتی است. شما می توانید این سرویس را به عنوان یک ابزار اصلی و مهم در نظر بگیرید، زیرا همواره برای کسب وکارتان مفید است.

آزادی کامل

این سرویس قابلیت آن را دارد تا روی هر سیستم عاملی نصب گردد. شما آزادی کاملی بر روی سرور دارید و می توانید مقدار رم، پهنای باند، فضا و… را کم یا زیاد کنید.

نتیجه

در این مقاله به صورت کامل با سه نوع سرور مجازی ویندوز، لینوکس و ترید آشنا شدید. هرکدام از این سرورها، مزایایی برای کاربران دارند که در جای خود به آن پرداختیم.

سرورهای مجازی با قیمت ارزان خود، یک جایگزین عالی، نسبت به دیگر سرویس ها هستند. انتخاب یک سرور مجازی مناسب، بستگی به کاربرد شما دارد امّا در نهایت، داشتن یک سرور مجازی، برترین انتخابی است که می توانید برای پیشرفت خود داشته باشید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 تیر 1401 بروزرسانی: 6 تیر 1401 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 1585

به "معرفی 3 نوع سرور مجازی ویندوز، لینوکس و ترید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی 3 نوع سرور مجازی ویندوز، لینوکس و ترید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید