10 نکته مهم که قبل از خرید هدفون تو گوشی باید بدانید

به گزارش مجله یگانه، هدفون ها به طور معمول بر اساس بعضی ویژگی های ظاهری نظیر شکل گوشی و نوع قرارگیری روی گوش در دسته بندی های مختلفی فراوری و روانه بازار می شوند که یکی از محبوب ترین آن ها، هدفون های تو گوشی هستند. این دسته از محصولات، کاملا درون گوش قرار می گیرند و به کاربران این امکان را می دهند تا بدون احساس سنگینی از گوش دادن به موسیقی و یا مکالمه با دوستان خود لذت ببرند. پیش از خرید یک هدفون تو گوشی مناسب، ضروری است تا یک سری نکات را در نظر بگیرید. از این رو، در این مقاله قصد داریم به آنالیز 10 نکته مهم و کاربردی برای خرید هدفون تو گوشی بپردازیم تا با آگاهی بیشتر با ویژگی های این نوع هدفون ها، برترین انتخاب را برای خود داشته باشید.

10 نکته مهم که قبل از خرید هدفون تو گوشی باید بدانید

هندزفری بلوتوثی مدل inpods 12

161,600

تومان

هدفون بلوتوثی کیو سی وای مدل T13 TWS

727,000

تومان

خرید هدفون از خبرنگاران

مشاهده همه

لیست محتوا

1. نوع کابل هدفون تو گوشی را آنالیز کنید؛ کابل صاف یا رو گوشی؟

2. آیا کابل هدفون تو گوشی جدا می گردد؟

3. آیا هدفون تو گوشی میکروفون برای مکالمه دارد؟

4. مشخصات هدفون تو گوشی مد نظر خود را آنالیز کنید

5. تعداد و نوع درایورهای هدفون تو گوشی مد نظر خود را آنالیز کنید

6. هدفون تو گوشی مد نظر شما از چه متریالی ساخته شده است؟

7. هدفون تو گوشی مد نظر شما چه امضای صوتی دارد؟

8. آیا هدفون تو گوشی مد نظر شما از ویژگی صدای سه بعدی پشتیبانی می نماید؟

9. جنس سری هدفون تو گوشی را آنالیز کنید

10. گزینه های قیمتی مختلف را در نظر بگیرید

سخن پایانی

1. نوع کابل هدفون تو گوشی را آنالیز کنید؛ کابل صاف یا رو گوشی؟

معمولاً هدفون های تو گوشی با دو نوع کابل متفاوت فراوری و روانه بازار می شوند که شامل کابل صاف یا رو گوشی هستند. کابل های صاف همچون کابل هدفون های معمولی مستقیماً از انتهای پایینی هدفون ها آویزان می شوند و گاهی اوقات دست وپاگیر خواهند بود. اما کابل های رو گوشی روی و اطراف پشت گوش شما پیچیده می شوند. بیشتر هدفون های تو گوشی، از کابل های رو گوشی بهره می برند، چرا که به راحتی پشت گوش کاربران قرار می گیرند و هنگام استفاده از هدفون ها برای آن ها ایجاد مزاحمت نخواهند کرد. بعلاوه این دسته از کابل ها به صورت محکم تری هدفون ها را درون گوش شما نگه می دارد.

بنابراین هنگام خرید هدفون تو گوشی باید به نوع کابل آن توجه ویژه ای کنید تا بر اساس احتیاج خود برترین انتخاب را داشته باشید. گفتنی است که استفاده از هدفون های تو گوشی با کابل رو گوشی، در ابتدا کمی ممکن است برای شما سخت باشد، اما به مرور زمان به آن عادت خواهید کرد و آن را به هدفون های با کابل صاف ترجیح خواهید داد.

2. آیا کابل هدفون تو گوشی جدا می گردد؟

مزیت بزرگی که هدفون های تو گوشی نسبت به هدفون های معمولی دارند این است که کابل های جداشدنی دارند و این موضوع به این معنی است که می توانید کابل ها را از حود هدفون جدا کنید. ممکن است فکر کنید که این موضوع شاید خیلی کاربردی نباشد، اما کابل های جداشدنی به حل سه مشکل اصلی کاربران یاری می نمایند:

  1. اگر کابل ها آسیب ببینند، می توانید به جای خرید یک هدفون تو گوشی نو، آن ها را با پرداخت هزینه ای بسیار کمتر تعویض کنید.
  2. برای افزایش طول عمر و آسیب نرسیدن به هدفون خود، می توانید کابل ها و هدفون را به طور جداگانه نگه داری کنید.
  3. با جدا کردن کابل از هدفون و خرید ماژول بلوتوث، از هدفون تو گوشی خود به صورت بی سیم بهره ببرید.

هدفون کیو کی زد مدل AK6

11 %

190,000

169,000 تومان

مشاهده و خرید

3. آیا هدفون تو گوشی میکروفون برای مکالمه دارد؟

از هدفون های تو گوشی صرفا برای گوش دادن به موسیقی استفاده نمی گردد، بلکه اگر دارای میکروفون باشند، شما می توانید از آن ها برای مکالمه با دوستان و در بازی های آنلاین نیز بهره ببرید. البته باید به این نکته نیز توجه کنید که هدفون های تو گوشی حرفه ای و رده بالا معمولاً میکروفون داخلی ندارند، چرا که آن ها منحصراً برای استفاده در استودیو و سالن های کنسرت ساخته شده اند.

از سوی دیگر، هدفون های تو گوشی عادی به احتمال زیاد مجهز به میکروفون هستند. بنابراین با استفاده از آن ها می توانید تماس های شفاف و باکیفیتی را تجربه کنید و در هنگام انجام بازی های آنلاین نیز مسئله ای از این بابت نخواهید داشت. با این تفاسیر، بهتر است در هنگام خرید هدفون تو گوشی، این ویژگی را نیز مد نظر خود قرار دهید.

4. مشخصات هدفون تو گوشی مد نظر خود را آنالیز کنید

ممکن است فکر کنید که مشخصات هدفون ها به طور کلی اهمیت چندانی ندارند، اما این عقیده کاملاً اشتباه است. همه هدفون های موجود در بازار چه تو گوشی چه رو گوشی، دارای یک سری مشخصات مشخص نظیر فرکانس پاسخگویی، حساسیت و امپدانس هستند که قبل از خرید بهتر است آن ها را آنالیز کنید. از بین موارد ذکر شده، مهم ترین ویژگی که باید در خصوص هدفون مد نظر خود بدانید، مشخصه امپدانس است.

آمپدانس در واقع به میزان مقاومت مدارهای داخلی هدفون در هنگام انتقال سیگنال های الکتریکی گفته می گردد. این موضوع نشان می دهد که هدفون مد نظر شما با دستگاه های هوشمندتان نظیر گوشی های هوشمند، لپ تاپ یا پخش نماینده اختصاصی کار می نمایند یا خیر. بعلاوه به میزانی که آمپدانس یک هدفون بالا می رود، میزان سیگنال الکتریکی کمتری از مدار آن عبور نموده و در نتیجه صدای با حجم کمتری فراوری می گردد. سیستم های صوتی ناسازگار با میزان آمپدانس هدفون مورد نظر شما، صدای باکیفیتی فراوری نمی نمایند و در نتیجه نمی توانید از هدفون تان به برترین شکل ممکن بهره ببرید.

5. تعداد و نوع درایورهای هدفون تو گوشی مد نظر خود را آنالیز کنید

در حالی که هدفون های معمولی از درایورهای داینامیک (متداول ترین نوع درایور) بهره می برند، هدفون های تو گوشی با درایورهای آرمیچر داینامیک در کنار انواع درایورهای دیگر فراوری و روانه بازار می شوند. علاوه بر این، برخی از هدفون های تو گوشی از چندین درایور برای فراوری صدای باکیفیت و شفاف استفاده می نمایند، در حالی که برخی دیگر دارای درایورهای مغناطیسی مسطح هستند.

به طور معمول هدفون های تو گوشی حرفه ای از چندین درایور درون هر گوشی بهره می برند. با این حال، داشتن درایورهای بیشتر لزوماً به این معنی نیست که کیفیت صدای بالاتری خواهند داشت. بیشتر به این بستگی دارد که درایورها چقدر خوب مهندسی و تنظیم شده اند. بنابراین هنگام خرید هدفون تو گوشی، این موضوع را به دقت مورد آنالیز قرار دهید.

6. هدفون تو گوشی مد نظر شما از چه متریالی ساخته شده است؟

به طور کلی باید اشاره کنیم که هدفون های تو گوشی با متریال مختلفی مانند فلز، رزین، فیبر کربن، پلاستیک، چوب و غیره ساخته شده اند. این مواد می توانند تاثیر زیادی بر تجربه صوتی ارائه شده به شما داشته باشند. به عنوان مثال، هدفون های تو گوشی با بدنه فلزی بسیار بادوام هستند اما به علت وزنشان می توانند گوش های شما را خسته نمایند و این موضوع قطعاً برای شما آزاردهنده خواهد بود.

درست برعکس همین موضوع، هدفون های تو گوشی فیبر کربنی سبک تر، محکم تر هستند و زنگ نمی زنند. اما قیمت این هدفون ها بسیار بیشتر از آن هایی است که از پلاستیک و رزین ساخته شده اند. بعلاوه، توجه داشته باشید که از آنجایی که هدفون های تو گوشی شکل ها و میزان های بسیار متفاوتی دارند، ممکن است برخی از آن ها به خوبی درون گوش شما چفت نشوند و هنگام استفاده از آن ها، خیلی راحت نباشید. از این رو، توصیه می گردد که هنگام خرید هدفون تو گوشی به متریال سازنده آن توجه کنید.

7. هدفون تو گوشی مد نظر شما چه امضای صوتی دارد؟

ممکن است تابه حال چیزی در خصوص امضای صوتی یک هدفون نشیده باشید. امضای صوتی در حقیقت، حس صدایی است که شما از هدفون خود دریافت می کنید. نحوه فراوری صدای هر هدفون موجب می گردد تا برخی از فرکانس ها، ضعیف تر یا قوی تر از بقیه ارائه شوند و به گوش شما برسند. به عنوان مثال برخی از هدفون ها صدای بیس بسیار زیادی فراوری می نمایند و برخی دیگر به فراوری قدرتمندانه صدای زیر می پردازند. امضای صوتی، به بیانی دقیق تر، در نتیجه تنظیم دقیق درایورها برای تقویت یا کاهش قدرت برخی از فرکانس های مخصوص حاصل می گردد. باید توجه کنید افرادی که به صورت حرفه ای موسیقی را دنبال می نمایند، اغلب در پی هدفون هایی هستند که شکل متوازن و یکسانی از همه فرکانس ها را به آن ها ارائه دهند. بنابراین، پیش از خرید هدفون تو گوشی به امضای صوتی آن دقت کنید.

8. آیا هدفون تو گوشی مد نظر شما از ویژگی صدای سه بعدی پشتیبانی می نماید؟

اگر قصد دارید از هدفون تو گوشی در استودیو موسیقی و یا روی صحنه بهره ببرید، وجود قابلیت صدای سه بعدی برای شما می تواند بسیار کاربردی باشد. این قابلیت به شما امکان می دهد تا صداهای تمامی سازها را به صورت شفاف و تفکیک شده بشنوید و مسئله ای از این بابت نداشته باشید. هدفون های با قابلیت پشتیبانی از صدای سه بعدی، صوت را به صورت یک سیستم چند کاناله پردازش و به گوش شما می رسانند.

9. جنس سری هدفون تو گوشی را آنالیز کنید

سری های هدفون، همچون بدنه شان از متریال مختلفی ساخته شده اند و اشکال و میزان های مختلفی نیز دارند که از جمله آن ها می توان به سیلیکون، لاستیک، فوم و مواد هیبریدی اشاره کنیم. سری های سیلیکونی رایج ترین نوع سری هدفون ها هستند که خیلی راحت درون گوش قرار می گیرند، اما برخی ها معتقدند که سری های فومی به صورت نویز کنسلینگ غیرفعال عمل می نمایند و تا حد امکان از ورود سروصدای اطراف به گوش شما جلوگیری خواهد نمود. با این حال، تجربه صوتی شما ممکن است بر اساس شکل و میزان گوش هایتان متفاوت باشد. بنابراین توصیه می گردد که قبل از خرید هدفون تو گوشی جنس سری آن را مورد آنالیز قرار داده تا از راحتی آن درون گوش هایتان مطمئن شوید.

10. گزینه های قیمتی مختلف را در نظر بگیرید

هدفون های تو گوشی در رنج های قیمتی مختلفی فراوری و روانه بازار شده اند و احتیاجی نیست که برای دریافت صدای عالی و باکیفیت هزینه زیادی بپردازید. بنابراین با هر بودجه ای که دارید، به راحتی می توانید گزینه های مختلفی را برای خرید خود در نظر بگیرید.

سخن پایانی

هدفون های تو گوشی با ویژگی ها و مشخصات مختلفی در بازار به فروش می رسند و احتیاج است در هنگام خرید به یک سری نکات مهم درباره آن ها توجه کنید. در این مقاله به معرفی و آنالیز 10 نکته مهم و کاربردی برای خرید هدفون تو گوشی پرداختیم تا اگر علاقه مند به خرید این دسته از محصولات برای خودروی هستید، خرید خوبی را از فروشگاه آنلاین خبرنگاران تجربه کنید.

آیا شما از هدفون های تو گوشی استفاده می کنید؟ حتما نظرات و تجربیات خود را در این رابطه با ما و سایر کاربران خبرنگاران مگ در بخش کامنت ها به اشتراک بگذارید.

هندزفری بلوتوثی مدل inpods 12

161,600

تومان

هدفون بلوتوثی کیو سی وای مدل T13 TWS

727,000

تومان

خرید هدفون از خبرنگاران

مشاهده همه

سوالات متداول

هدفون های تو گوشی چه مزایایی دارند؟

این دسته از هدفون ها قابلیت حمل بسیار آسانی دارند و صدا را به برترین شکل ممکن به گوش کاربران می رسانند.

آیا هدفون های تو گوشی کابل دارند؟

بله. برخی از این هدفون ها مجهز به کابل جدا شونده هستند که می توان آن را جدا کرد.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 11 اسفند 1401 بروزرسانی: 11 اسفند 1401 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 1724

به "10 نکته مهم که قبل از خرید هدفون تو گوشی باید بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 نکته مهم که قبل از خرید هدفون تو گوشی باید بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید