رشد 11 درصدی جوجه ریزی در کردستان

به گزارش مجله یگانه، رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: از ابتدای سال تا به امروز اندازه جوجه ریزی در کردستان نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته 11 درصد افزایش داشته است.

رشد 11 درصدی جوجه ریزی در کردستان

به گزارش خبرنگار از ، محمدفرید سپری رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان در این جلسه به مقدار جوجه ریزی واحد های مرغداری استان اشاره نمود و گفت: از ابتدای سال تا به امروز مقدار جوجه ریزی در استان نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته 11 درصد افزایش داشته است.

سپری اضافه نمود: در فروردین سال جاری چهار میلیون و 119 هزار و 215 قطعه جوجه ریزی در استان انجام شد که نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته 18 درصد رشد داشته است.

او اضافه نمود: در اردیبهشت ماه هم بیش از سه میلیون قطعه و در خرداد هم بیش از سه میلیون و 227 هزار قطعه و در پنج روز نخست تیرماه هم 329 هزار و 315 قطعه جوجه ریزی صورت گرفته است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: طی سه ماهه نخست سال جاری 86 هزار و 325 تن جو، ذرت و کنجاله سویا در استان توزیع شده است.

سپری با اشاره به اینکه کردستان به اسم مشخص استان البرز برای صادرات مرغ به این استان مشخص شده است، یادآور شد: تا به امروز 2 میلیون و 506 هزار و 503 قطعه مرغ به خارج استان صادر شده است.

او با بیان اینکه احتیاج روزانه مرغ در استان 110 تا 120 تن است، اضافه نمود: اولویت ما تامین احتیاج و تنظیم بازار استان است.

ع

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 4 شهریور 1400 بروزرسانی: 4 شهریور 1400 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 1280

به "رشد 11 درصدی جوجه ریزی در کردستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد 11 درصدی جوجه ریزی در کردستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید