تور ارزان روسیه: روسیه تجهیزات محافظتی را در ایستگاه فضایی آزمایش می نماید

به گزارش مجله یگانه، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک نیوز، تجهیزات جدیدی که قرار است در سفرهای فضایی از افراد در برابر اشعه ها محافظت کند در ماژول آزمایشگاهی روسیه در ایستگاه فضایی بین المللی (نائوکا) آزمایش می شوند.

تور ارزان روسیه: روسیه تجهیزات محافظتی را در ایستگاه فضایی آزمایش می نماید

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

ایگور میتروفانوف رئیس بخش سیاره شناسی هسته ای در انستیتو تحقیقات فضایی آموزشگاه علوم روسیه در این باره می گوید: ما مشغول جمع بندی فرایندهای ساخت، طراحی و توسعه نمونه اولیه یک ابزار علمی BTN-M2 هستیم. امیدوارم در 2023 میلادی این ابزار همراه کپسول پروگرس به فضا سفر کند و فعالیت خود را در ایستگاه فضایی بین المللی شروع کند.

او اسم کرد این قطعه برخلاف تجهیزاتی که اکنون در بخش خارجی ماژول زوزدا نصب شده اند، داخل ماژول نائوکا قرار می گیرد.

میتروفانوف در این باره می گوید: با یاری این آزمایش متوجه می شویم با استفاده از تجهیزات محافظتی تا چه حد می توان انتشار اشعه های نوترون در پس زمینه را کاهش داد. چنین یافته ای در مورد ایستگاه فضایی بین المللی یا در مدار زمین اهمیت زیادی ندارد اما طی سفرهای فضایی به خارج از مگنتوسفر زمین، چنین فناوری بسیار کارآمد است.

به گفته محققان BTN-M2 برای مطالعه طیف انرژی نوترون و توزیع آن در داخل و خارج ایستگاه فضایی بین المللی پیشرفته است. علاوه برآن این آزمایش برای آنالیز قابلیت های محافظتی مواد مختلفی انجام می گردد که در مأموریت های آینده سفر به اعماق فضا از انسان در برابر اشعه ها محافظت می نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 شهریور 1400 بروزرسانی: 16 شهریور 1400 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 1295

به "تور ارزان روسیه: روسیه تجهیزات محافظتی را در ایستگاه فضایی آزمایش می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان روسیه: روسیه تجهیزات محافظتی را در ایستگاه فضایی آزمایش می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید