زادآوری بیش از دو هزار پرنده سار صورتی در تربت جام

به گزارش مجله یگانه، رئیس اداره محیط زیست تربت جام با اشاره به زادآوری بیش از دو هزار پرنده سار صورتی در این شهرستان،گفت: این پرنده در زمره پرندگان حمایت شده است، بنابراین باید ممنوعیت صید و شکار آن همچنان حفظ گردد.

زادآوری بیش از دو هزار پرنده سار صورتی در تربت جام

به گزارش خبرنگار از ، جواد دامن پاک رئیس اداره محیط زیست تربت جام با اشاره به زادآوری بیش از دو هزار پرنده سار صورتی در این شهرستان،گفت: این پرنده در زمره پرندگان حمایت شده است، بنابراین باید ممنوعیت صید و شکار آن همچنان حفظ گردد.

او با تاکید بر اینکه این پرنده یک آفات کش طبیعی است، اضافه نمود: این پرنده در مناطق جوار کشتزار ها و زمین های زراعی، صخره های مرتفع و مناطق شیبدار و کوهستان های مرتفع به سر برده و در سوراخ دیوار ها و شکاف سنگ ها یا لابلای توده های چوب به صورت گروهی فراوری مثل می نماید. در ایران تابستان ها فراوان و به صوتر مهاجر عبوری درهمه جا دیده می گردد.

رئیس اداره محیط زیست تربت جام ادامه داد: کلنی جمعیتی این پرنده در تربت جام شناسایی شده و زاداوری این پرنده با توجه به شرایط خوب آب و هوایی منطقه کم نظیر است و می تواند بعضی آفات های طبیعی همچون ملخ را به خوبی کنترل کند.

دامن پاک با اشاره به مشخصات ظاهری این پرنده، اعلام کرد: این پرنده 21 سانتیمتر طول دارد از نظر شکل ظاهری، شبیه سار، اما با منقار زرد و کوتاه تر است که اندکی خمیدگی در نیم نوک بالا دیده می گردد منقار سار بزگتر و راست تر است. پرنده بالغ سیاه و صورتی بوده و با سایر پرندگان اشتباه نمی گردد. تارک بلندی دارد که در پس سر به حالت افتاده دیده می گردد، اما هنگام آواز خوانی بلند و تاج مانند می گردد.

/س.ج

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 573

به "زادآوری بیش از دو هزار پرنده سار صورتی در تربت جام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زادآوری بیش از دو هزار پرنده سار صورتی در تربت جام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید