زیباترین پارک های ملی مالزی

به گزارش مجله یگانه، کشور مالزی، منظره ها دیدنی و تماشایی زیادی دارد؛ این کشور گرمسیری، طبیعتی زیبا و خیره کننده دارد که هر بیننده را به وجد می آورد. مالزی به دو بخش تقسیم می گردد؛ مالزی غربی در شبه جزیره ای متصل به سرزمین اصلی آسیا است و مالزی شرقی نیز در جزیره بورنئو واقع شده است.

زیباترین پارک های ملی مالزی

در ادامه همراه با ما باشید تا زیباترین پارک های ملی مالزی را به شما معرفی کنیم.

10. پارک ملی اندو رامپین

Endau-Rompin National Park

پارک ملی اندو رامپین، پوشیده از جنگ های بارانی گرمسیری است که آن را به مکانی بسیار تماشایی و خیره نماینده تبدیل نموده است. علاوه بر این، دو رودخانه به نام اندو و رامپین از درون این پارک ملی جریان دارند. این منظره ها تماشایی و خیره نماینده، باستانی هستند و قدمت بخش هایی از آن به بیش از 240 میلیون سال می رسد. رودخانه ها، استخرهای طبیعی و آبشارها را می توان در نقاط مختلف پارک مشاهده کرد. علاوه بر این، دومین قله مرتفع مالزی در درون پارک ملی اندو رامپین قرار گرفته است.

9. پارک ملی تونکو عبد الرحمان

Tunku Abdul Rahman National Park

پارک ملی تونکو عبدالرحمان، تکه ای از بهشت به شمار می رود؛ این پارک ملی، شامل پنج جزیره است که تماشایی هستند. گردش در میان آب های آبی رنگ و زیبای جزیره ها، خارق العاده است و همچون رویاها به نظر می رسد. پنج جزیره پارک ملی تونکو عبدالرحمان، از لحاظ مقدار متفاوت هستند اما همگی آن ها سواحلی بسیار مجذوب نماینده دارند؛ علاوه بر این، صخره های مرجانی پیرامون جزیره ها، مکانی ایدئال برای غواصی به شمار می رود. این پارک ملی، از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است و جاذبه های زیادی دارد که گردشگران زیادی را به خود جلب می نماید.

8. پارک ملی لمبیر هیلز

Lambir Hills National Park

پارک ملی لمبیر هیلز، پارکی کوچک است اما با این وجود، منظره های تماشایی و خیره نماینده دارد که هر بیننده ای را به حیرت وا می دارد. تنوع زیست محیطی در این پارک ملی بسیار زیاد است و در آنجا می توان انواع حیوانات و پرندگان کوچک و بزرگ را مشاهده کرد. کسانی که علاقه مند به طبیعت و حیوانات هستند، مطمئنا از گردش خود در درون پارک ملی لمبیر هیلز لذت خواهند برد.

7. پارک ملی سیمیلاجائو

Similajau National Park

پارک ملی سیمیلاجائو در ساحل جزیره بورنئو قرار گرفته است و از تنوع زیست محیطی متنوعی برخوردار است. کوهنوردی، تماشای پرندگان و غواصی از جمله فعالیت هایی هستند که می توان در این پارک ملی انجام داد. سواحل این پارک ملی بسیار تماشایی هستند؛ این سواحل، باریک هستند و پشت آن ها نیز جنگل های متراکم قرار گرفته اند. قایقرانی در آب های پیرامون پارک ملی سیمیلاجائو واقعا لذت بخش خواهد بود.

6. پارک ملی نیا

Niah National Park

پارک ملی نیا بیشتر برای غارهای تماشایی خود شناخته می شود. این مجموعه غارها بسیار باستانی هستند و نشانه هایی از سکونت انسان ها در آن ها وجود داشته که قدمت آن ها به حدود 40 هزار سال قبل باز می شود و از همین رو، مکان بسیار مهمی در مالزی محسوب می شود. جواهر، تبر و کوزه و دیگر ابزارها، از جمله اشیایی هستند که در طی سال ها در این غارها کشف شده اند که همگی آن ها حاکی از آن هستند که این مکان برای سال ها، پناهگاه و سکونت گاه انسان ها بوده است. جدای از این موارد، خود غارها نیز تماشایی و مجذوب نماینده هستند و گردش در درون آن ها می تواند جالب توجه باشد.

5. پارک ملی گونونگ گادینگ

Gunung Gading National Park

در پارک ملی گونونگ گادینگ، جنگل های متراکمی وجود دارند که منظره های جادویی را شکل داده اند. بهتر است که به یکی از قله های این پارک بروید تا بتوانید نماهایی زیبا و تماشایی از منطقه ها مختلف آن را شاهد باشید. در منطقه ها کوهستانی پارک ملی گونونگ گادینگ، چندین آبشار و رودخانه وجود دارند که در میان جنگل ها پنهان شده اند. جاذبه اصلی این پارک ملی نیز گل زنبق یا رافلزیا است که به عنوان بزرگترین گل دنیا شناخته می شود.

4. پارک ملی باکو

Bako National Park

پارک ملی باکو با داشتن صخره های تماشایی و زیبا در ساحل، از جمله پارک های ملی مجذوب نماینده مالزی به شمار می رود. با وجود داشتن مساحتی کوچک، این پارک ملی همچنان منظره های تماشایی زیادی را در خودی جای داده است. درون این پارک ملی، مسیرهای مختلفی وجود دارند که بازدیدنمایندگان را به سمت جنگل های بارانی، سواحل زیبا و آبشارهای خیره نماینده راهنمایی می نمایند. تنها راه رسیدن به این پارک ملی نیز از طریق آب و از طریق قایق است که می تواند سفری لذت بخش را برای شما رقم بزند.

3. پارک ملی کینابالو

Kinabalu National Park

پارک ملی کینابالو، از لحاظ تنوع زیست محیطی، یکی از مهم ترین نقاط دنیا به شمار می رود؛ تنوع زیادی از گیاهان و جانوران در این پارک ملی زندگی می نمایند. بیش از 4500 گونه مختلف در پارک ملی کینابالو وجود دارند که می توان آن ها را در نقاط مختلف این پارک ملی مشاهده کرد. نام این پارک ملی بر اساس نام کوهی به همین نام است که در حقیقت، مرتفع ترین کوه جزیره محسوب می شود و ارتفاع آن به بیش از 4000 متر می رسد. با وجود اینکه پارک ملی کینابالو یکی از محبوب ترین پارک های ملی در مالزی محسوب می شود اما تقریبا دست نخورده و بکر به جای مانده است.

2. پارک ملی تامان نگارا

Taman Negara National Park

از کوهنوردی و استراحت کردن تا ماهیگیری و کسب اطلاعات در خصوص فرهنگ محلی، تمام این موارد را می توان در پارک ملی تامان نگارا بدست آورد. پارک ملی تامان نگارا، یکی از قدیمی ترین جنگل های بارانی گرمسیری در دنیا را در درون خود جای داده است و از تنوع گیاهی و جانوری بسیار بالایی برخوردار است. در بخشی از این پارک، پل چوبی باریک وجود دارد که از بالای آن می توان به تماشای منظره ها مختلف نشست. درون جنگل های پارک ملی تامان نگارا، ببرهای مالزی، فیل های آسیایی و گاو وحشی مالایی زندگی می نمایند که همگی آن ها تحت حفاظت قرار دارند. گذراندن بعدازظهر در کنار رودخانه تمبلینگ نیز می تواند بسیار تماشایی و به یادماندنی باشد.

1. پارک ملی گونونگ مولو

Gunung Mulu National Park

درون این پارک ملی، کوهی به نام مولو وجود دارد که تماشایی و خیره نماینده است و نام پارک نیز بر گرفته شده از همین کوه است. پارک ملی گونونگ مولو، دورافتاده و تقریبا دور از دسترس است و تنها راه رسیدن به آن از طریق هواپیما یا قایق است. درون این پارک ملی، صخره های باستانی کارست قرار دارند که دلیل معروفیت پارک ملی گونونگ مولو محسوب می شوند. درون این صخره ها، گودال ها، پرتگاه ها و دره هایی وجود دارند که بسیار خیره نماینده هستند و تماشای آن ها بسیار لذت بخش است. غارهای مختلفی نیز در نقاط مختلف پارک وجود دارند؛ دالان ساراواک چمبر، بزرگترین دالان شناخته شده در دنیا است که در این پارک ملی قرار گرفته است.

منبع: فوت و فن / touropia.com
انتشار: 22 مرداد 1401 بروزرسانی: 22 مرداد 1401 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 1628

به "زیباترین پارک های ملی مالزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین پارک های ملی مالزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید