دیدنیهای توریستی مالزی

به گزارش مجله یگانه، کشور مالزی، واقع در جنوب شرقی آسیا ناحیه ای است که فرهنگ های مختلفی را کنار یکدیگر قرار داده است.

دیدنیهای توریستی مالزی

با تور ارزان مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید. با ما به کوالالامپور ، پنانگ و لنکاوی سفر کنید و از سفری دل انگیز لذت ببرید.

زمانی که می خواهید جنوبی ترین قسمت اسیا را مورد کاوش قرار دهید، سفر به تایلند؛ جنوب دریای چین به برونئی، اندونزی و مالزی را از قلم نیاندازید. چیزی که باعث می شود مالزی نسبت به سایر کشورها یک ناحیه شگفت انگیز و جالب باشد، تنوع موجود در آن است.

در این کشور می توانید شهرهای مدرن را کاوش کنید، معماری استعماری را آنالیز نمایید، در سواحل زیبا با آرامش قدم بزنید و استراحت کنید و در جنگل های سرسبز آن به پیاده روی بپردازید. در این مقاله قصد داریم تنها چند علت مهم برای بازدید از مالزی را بیان کنیم. پس همراه ما باشید.

  1. معماری مدرن:

خوب همانطور که می دانید شهر کوالالامپور یک مکان شگفت انگیز بر روی کره زمین محسوب می شود و دارای مدرن ترین معماری هایی است که در مالزی یافت می شود. اسمان خراش هایی که در سال های اخیر ایجاد شده است چهره زیبایی به این شهر می بخشد.

اگر برایتان ممکن بود، زمانی را برای بازدید از برج دوقلوی پتروناس در منطقه شناخته شده با اسم مثلث طلایی اختصاص دهید. برج دوقلوی پتروناس یکی از بلندترین ساختمان ها در دنیا است و در حال حاضر به وسیله پل هوایی به هم متصل شده است. این برج با برج KL فاصله زیادی ندارد.

  1. شهر چینی ها:

مالزی یکی از کشورهایی است که تحت استعمار کشورهای مختلفی از سرتاسر دنیا قرار گرفته است. نزدیکی به چین بدین معناست که مالزی میزبان غذاهای خوشمزه چینی و میراث شگفت انگیز آن است.

شما می توانید چنین تاثیری را در شهر چینی ها در مالزی تجربه کنید. این ناحیه در شهر George قرار گرفته است. در شهر چینی ها، می توانید معبد 200 ساله Kuan Yin Teng را مشاهده کنید که در آن خودنمایی می نماید. سعی کنید خوردن شام را در رستوران های محلی آن از قلم نیاندازید.

  1. کاشت چای:

صنعت چای در طول سال های اخیر پیشرفت های زیادی داشته است و به یک تجارت اصلی در مالزی تبدیل شده است. کاشت چای معمولا در نواحی همانند ارتفاعات کامرون بیشتر دیده می شود.

در این ناحیه که تقریبا بلندترین نقطه در این کشور است،دما به میزان کافی خنک است و می توان چای را به خوبی در آن کشت کرد. در ارتفاعات کامرون، می توانید از افراد بومی یا راهنماهای موجود یاری بگیرید و از نواحی زیبا لذت ببرید.

  1. پیاده روی:

زمانی که به بازدید از مالزی فکر می کنید، ممکن است پیاده روی اولین علتی نباشد که به فکر می رسد. اما به خاطر داشته باشید که مالزی نقاط بسیار شگفت انگیزی برای پیاده روی دارد.

در استان صباح(Sabah) کوه کینابالو چندین مایل جهت پیاده روی دارد که از شش ناحیه سرسبز عبور می نماید و هر کدام ارتفاع متفاوتی دارند. برای رسیدن به قله، باید دو روز پیاده روی کنید و در این میان کمپ بزنید. پس اگر علاقه ای به کوهنوردی ندارید زیاد روی این موضوع حساب باز نکنید.

  1. معماری استعماری:

به خاطر تاریخ استعماری مالزی، آرایه ای از معماری استعماری در آن دیده می شود. اگر به گذشته علاقه مند هستید، باید بدانید که هیچ ناحیه ای بهتر از Melaka برای کاوش تاریخ پیدا نخواهید کرد. این شهر تحت استعمار انگلیسی ها، هلندی ها و پرتغالی ها بوده است و معماری آن همه چیز را به خوبی نشان می دهد.

تنها بعضی از ساختمان هایی که می توانید مورد آنالیز قرار دهید شامل خرابه های قلعه پرتغالی ها(متعلق به قرن شانزدهم)، قدیمی ترین کلیسای پروتستان در مالزی و تالار شهر Stadthuys می باشد. بعلاوه شما می توانید از بلندترین ساختمان استعماری هلندی ها هم بازدید کنید.

  1. غواصی:

یکی از محبوب ترین دلایل برای بازدید از مالزی، شانس غواصی در آن است. در نزدیکی قله بورنئو، منطقه ای به نام Sipidan قرار گرفته است که به اسم برترین منطقه غواصی در دنیا شناخته شده است.

غواصی کردن در آب های محافظت شده این ناحیه، فقط به تعداد معینی از افراد در هر روز محدود شده است و همین امر باعث می شود شانس تماشا لاک پشت ها، کوسه ها و سایر ماهی ها را داشته باشید. اگر نتواستید سری به این ناحیه بزنید، جزایری همانند Redang و Tioman هم بسیار عالی هستند، اگر چه فصل غواصی در این نواحی بسیار محدود است.

  1. فرهنگ متنوع:

شاید یکی از جنبه های مجذوب نماینده در مالزی وجود فرهنگ های مختلف در آن است. علاوه بر تاثیر استعمار در این کشور، ترکیب بسیار متنوعی از فرهنگ آسیایی در آن دیده می شود. مالایی ها تقریبا نیمی از جمعیت این کشور را به خود اختصاص داده اند. این در حالیست که چینی ها تقریبا یک چهارم این کشور را تشکیل می دهند.

جامعه هندی ها هم در مالزی دیده می شود. علاوه بر این، مردم اورنگ اصلی که بومی مالزی هستند؛ هنوز هم 12 درصد کشور مالزی را تشکیل می دهند. این گروه ها به طور متحد در مالزی زندگی می نمایند و فرهنگ زیبایی را به آن می بخشند.

  1. حیات وحش:

بیشتر قسمت های مالزی توسعه نیافته است به همین دلیل حیات وحش زیبایی در آن دیده می شود. یکی از مناطقی که می توان حیات وحش آن را تحسین کرد،زیستگاه طبیعی در پارک ملی تامان نگارا(Negara Taman) است.

در میان آبشارها و مکان های پیاده روی، می توانید حیواناتی همانند خرس،گوزن، میمون، پرندگان و حشرات را مشاهده کنید. در بورنئو؛ می توانید حیوانات عظیم تری همانند فیل، ببر، کرگدن ها و اورانگوتان را ببینید.

  1. سواحل و جزایر:

مالزی یک کشور گرجهتی با آب و هوای معتدل است. به همین دلیل نباید جای تعجب و شگفتی باشد که این کشور سواحل بسیار زیادی دارد. اگرچه سواحل عالی در این کشور به چشم می خورد اما جزایر مالزی برای افرادی که عاشق ساحل هستند محبوب تر خواهد بود.

اگر در پی یک ناحیه دنج و آرام برای گذراندن تعطیلات خود هستید، لنکاوی برترین انتخاب خواهد بود. این ناحیه با مراکز خرید و رستوران کامل شده است. اگر نتوانستید به این ناحیه سفر کنید، منطقه ردانگ(Redang) هم می تواند انتخاب خوبی باشد.

  1. غارها:

در ساراواک(جزیره ای است که در بورنئو قرار گرفته است) پارک ملی Gunung Mulu واقع شده است. تاریخ این پارک به بیش از 3000 سال پیش بر می شود و به خاطر غارهای باورنکردنی که در آن قرار گرفته است مشهور و شناخته شده است. با استفاده از یک تور راهنما، می توانید غار لاک پشت ها را هم مشاهده کنید. بعضی از غارها برای عبور احتیاج به روشنایی دارند.

اگر نزدیکی کوالالامپور اقامت دارید، می توانید یک سفر یک روزه به غار باتو(Batu) داشته باشید. این غار از سنگ آهک ساخته شده است و چشم انداز زیبایی در اختیار بازدید نمایندگان و مسافران قرار می دهد.

12 کلیسای معروف فرانسه

جاهای تماشای توکیو و جاذبه های گردشگری ژاپن

15 علت برای تجربه یک مسافرت تنهایی

20 جاذبه گردشگری برتر آسیا

منبع: آلامتو
انتشار: 31 تیر 1400 بروزرسانی: 31 تیر 1400 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 1231

به "دیدنیهای توریستی مالزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدنیهای توریستی مالزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید