صادرات 140 میلیون دلار کالا از استان قم به کشور های هدف

به گزارش مجله یگانه، مدیرکل گمرکات قم گفت: از ابتدای سال جاری تا خاتمه مردادماه، 140 میلیون و 511 هزار و 587 دلار کالا از گمرکات استان به کشور های هدف صادر شد.

صادرات 140 میلیون دلار کالا از استان قم به کشور های هدف

اسفندیار دریکوندی، مدیرکل گمرکات قم بیان نمود: فعالان اقتصادی و صادرکنندگان قمی در حال حاضر توجه ویژه ای به ظرفیت مناسب بازار کشور های آفریقایی دارند و به همین خاطر سفر های تجاری خود را برای شناخت دقیق بازار آن و کالا هایی که در این کشور ها نیاز است، آغاز کرده اند.

او ادامه داد: در کشور های آفریقایی، مسلمانان بسیاری زندگی می کنند که علاقه مند به استفاده از کالا های ساخت ایران و به خصوص شهر قم (به دلیل جایگاه فرهنگی که این شهر در جهان اسلام دارد) هستند و همین موضوع از جمله مزیت هایی است که موجب شده بازار آفریقا در کانون توجه فعالان اقتصادی استان قرار گیرد.

او بیان نمود: از دیگر فواید صادرات کالا های ساخت قم به کشور های آفریقایی، آشنا شدن فعالان اقتصادی استان با تجار این کشورهاست که موجب می شود آنان نیز با ظرفیت های اقتصادی قم آشنا شوند و همین مساله زمینه سرمایه گذاری های مشترک در طرح های اقتصادی و تجاری را برای دو طرف فراهم می کند.

دریکوندی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شرایط صادرات استان قم، بیان داشت: از ابتدای سال جاری تا سرانجام مردادماه، 140 میلیون و 511 هزار و 587 دلار کالا از گمرکات این استان به کشور های هدف صادر شد.

او با اشاره به مثبت شدن تراز تجاری قم در سال جاری، تاکید کرد: این اندازه صادرات در قالب تعداد سه هزار و 317 اظهارنامه و به وزن 166 هزار و 932 تُن اجرا شده است که از نظر وزنی بیش از 117 درصد و از نظر ارزش دلاری حدود 86 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد را نشان می دهد.

منبع ایرنا

خبرنگاران قم قم

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 31 شهریور 1401 بروزرسانی: 31 شهریور 1401 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 1650

به "صادرات 140 میلیون دلار کالا از استان قم به کشور های هدف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادرات 140 میلیون دلار کالا از استان قم به کشور های هدف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید