طرح های نو انواع کفپوش و دیوارپوش برای منازل مسکونی

به گزارش مجله یگانه، سال تازه در بخش دکوراسیون و چیدمان داخلی بسیار پر رونق و شلوغ بوده است. در این مطلب قصد دارم در خصوص انواع کفپوش و دیوارپوش صحبت کنم که بخش مهمی از معماری و دیزاین داخلی حساب می گردد.

طرح های نو انواع کفپوش و دیوارپوش برای منازل مسکونی

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

مسلما هر فردی دوست دارد خانه اش را خودش بسازد، لذت ساخت خانه ای که همه چیزش با نظر و سلیقه خودتان طراحی شده وصف ناپذیر است. اما زیبایی یک خانه فقط به وسایل و مبلمان قرار گرفته در آن نیست. کارایی مهم ترین بخش است. کارایی خانه به مجموعه ای از عوامل مانند رنگ دیوارها، نورپردازی و همینطور کفپوش و دیوارپوش بستگی دارد.

ذر سال 2017 نمایشگاهی در کشور اسپانیا، شهر والنسیا برگزار گردید که فقط به معرفی انواع کفپوش و دیوارپوش برای دکوراسیون داخلی اختصاص داشت. در این نمایشگاه سرامیک ها و کاشی هایی با طرح های نو و ساخته شده با برترین مواد طبیعی مانند سنگ و چوب معرفی شدند که براحتی می توانند انتخاب اول هر خانه داری برای تزیین فضای داخلی خانه باشند. برای آشنایی بیشتر با این مدل ها لطفا تا انتها همراه سایت اتاق باشید.

همه قبول داریم که در حال حاضر در جهانیی زندگی می کنیم که تحت تاثیر تکنولوژی های پیشرفته و مدرن است. جهانیی که روز به روز مدرن تر شده و نیازی شدید به خلاقیت و نوآوری دارد تا معنایی نو به زندگی بدهد. اما هر چقدر هم که جهان به سمت استفاده از وسایل مدرن و پیشرفته سوق پیدا کند، بازهم نمی گردد لذت و علاقه مردم به عناصر طبیعی مانند چوب را انکار کرد. متاسفانه یا خوشبختانه چوب و به طور کل وسایل طبیعی قیمتی بسیار گران دارند که همین عامل آنها را برای بسیاری غیرقابل دسترس می نماید. در چنین شرایطی تکنولوژی با سرامیک ها و کاشی های طرح پارکت چوبی به یاری می آید. شکل های زیر سرامیک های طرح پارکت را نشان می دهد که برای هر محیطی با هر سبک دکوراسیونی مناسب هستند.

آیا تابحال چیزی درباره سنگ کورین یا سنگ های آرکیلیکی شنیده اید؟ برای آنهایی که آشنایی ندارند باید بگویم که کورین یک سنگ %100 مصنوعی است که روی آن روکش های رنگی آرکیلیکی کشیده می گردد. البته خود سنگ مصنوعی هم از ترکیب سنگ های طبیعی با مواد دیگر همانند سیمان و سایر پلیمرها بدست می آید اما قیمت تمام شده آنها برای خریدار بسیار پایین تر از سنگ های طبیعی است. نصب این سنگ ها به علت وزن پایین هم آسان تر از سنگ های طبیعی بوده و در نمای ساختمان و آپارتمان هم مورد استفاده قرار می گیرند. شکل های زیر پوشش های سنگ کورین یا سنگ آرکیلیکی را نشان می دهد که بخوبی در دیزاین داخلی مورد استفاده قرار گرفته اند.

شکل های زیر انواع کفپوش و دیوارپوش سرامیکی طرح سنگ طبیعی را نشان می دهد که شباهت بسیاری به سنگ طبیعی دارند. ساخت و فراوری اغلام طبیعی کاری غیر ممکن است اما تقلید از آن برای ساخت سرامیک و کاشی کف و دیوار کاملا شدنی و ممکن است. مدل های زیر بوضوح این موضوع را نشان می دهد. از بین تمامی مدل ها سرامیک های طرح مرمر برترین و زیباترین ظاهر را و کارایی را دارند و از طرفی قیمت آنها هم نسبت به سنگ مرمر بسیار مقرون به صرفه تر است. چنین پوشش های برای آنهایی که دوست دارند منزلی لوکس داشته باشند اما هزینه لازم برای خرید لوازم طبیعی و گران قیمت را ندارند، برترین گزینه است.

×

خوانندگان این نوشته مطالب زیر را هم خوانده اند:

دیوارپوش های جئومتریک یا هندسی امروزه بیشتر از هر نوع دیگری بین خانه دارها هوادار دارند، بنابراین اگر تابحال این مدل ها را امتحان ننموده اید پیشنهاد می کنم حتما آنها را آنالیز کنید. شکل های زیر نوترین مدل های دیوارپوش هندسی را نشان می دهد که به نام گراویتی یا جاذبه در نمایشگاه اسپانیا معرفی شدند. یکی از جالب ترین طرح ها، کاشی های هندسی ریز شش ضلعی هستند که شباهت بسیار زیادی به مدل کاشی های سکه ای دارند. تنوع کاشی های چند ضلعی در رنگ و طرح هم بسیار خوب است، بعضی طرح چوب هستند و بعضی طرح سنگ.

دیوارپوش های سه بعدی به معنای واقعی کلمه ظاهری عجیب و خارق العاده به دیوار می دهند گویی که این دیوارها هم زنده هستند.

و در نهایت به معرفی مدلی می پردازیم که از ترکیب سنگ و چوب در پوشش کف و دیوار استفاده نموده است. چوب استفاده شده در ساخت این پوشش ها از درخت بلوط بوده و سنگ آن هم گرانیتی است، بنابراین همه چیز این پوشش ها، طبیعی است. انواع کفپوش و دیوارپوش هایی که در شکل های زیر مشاهده می کنید همگی برای یک شرکت بنام بولونیا است. در محصولات فراوریی این شرکت فقط دو نوع متفاوت وجود دارد، یکی از مدل ها چوبش تیره تر است و مدل دیگر بجای رنگ قهوه ای از نوعی چوب بلوط با رنگ خاکستری روشن استفاده می نماید.

منبع: اتاق
انتشار: 7 شهریور 1400 بروزرسانی: 7 شهریور 1400 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 1284

به "طرح های نو انواع کفپوش و دیوارپوش برای منازل مسکونی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح های نو انواع کفپوش و دیوارپوش برای منازل مسکونی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید