رویاگردی 48 ساعته در مسقط

به گزارش مجله یگانه، شهر مسقط نه تنها به سبب این که پایتخت عمان بوده، بلکه به عنوان یکی از اصلی ترین پایگاه های این کشور که جاذبه های گردشگری بی شماری را در خود جای داده از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

رویاگردی 48 ساعته در مسقط

با تور عمان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط آشنا شوید.

مسقط شهریست که بدون نگرانی از گیر افتادن در ترافیک های سنگین و خسته کننده یا گم شدن در خیابان ها و مسیرهای پیچ در پیچ می توانید فعالیت های بسیاری را در لیست برنامه های مسقط گردی رویایی خود قرار دهید. با این وجود حواس تان باشد گاهی اوقات خارج شدن از جاده ای هموار منجر به بعضی اکتشافات جالب در سفر هیجان انگیزتان خواهد شد.

در این مطلب با ما همراه باشید تا با برنامه ای ایده آل در طی 48 ساعت، بازدید از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری مسقط را در خاطرات سفر به یادماندنی خود به این شهر ثبت کنید.

روز اول

صبح

صبح روز اول را با آرامش وصف نشدنی یکی از سواحل زیبا و آرام مسقط شروع کنید. دریای نیل گون، شن زارهای طلایی و خورشید درخشان، همه دست به دست هم می دهند تا سواحلی افسانه ای و شگفت انگیز در مسقط بیافرینند. اغلب هتل های شیک و مجلل مسقط دارای ساحلی اختصاصی هستند که از معروف ترین آن ها می توان به هتل چدی مسقط (The Chedi)، شانگری لا بار الجصه (Shangri-La Barr Al Jissah)، البوستان پالاس (Al Bustan Palace) و کرون پلازا (Crowne Plaza) اشاره نمود. البته اگر هتل محل اقامت شما فاقد ساحلی اختصاصی بود به هیچ عنوان نگران نباشید، چراکه می توانید با پرداخت هزینه ای از امکانات و تفریحات ساحلی هتل های ذکر شده بهره مند شوید و یا خود را به ساحل زیبا و تماشایی القرم (AlQurum) برسانید و در یکی از چندین کافه این ساحل لحظاتی سرشار از آرامش را با نوشیدنی قهوه اصیل و ناب عمانی سپری کنید. هم چنین اگر تمایل به امتحان کردن انواع قلیان های عربی را دارید به قلیان سرای معروف این ساحل سری بزنید. ساحل القرم یکی از زیباترین سواحل عمومی مسقط است که امکان شنا کردن در آب های زیبای دریای عمان، قدم زدن روی شن زارهای لطیف و طلایی و گوش سپردن به موسیقی دلنواز امواج را که با صدای زیبای مرغان دریایی در هم می آ میزد برای تان فراهم می نماید.

بعدازظهر

با خنک شدن هوای بعدازظهر فرصتی مناسب برای گشت وگذار و خرید در یکی از بازار های محلی و قدیمی برای تان فراهم می گردد. بازار یا سوق معروف مطرح (Souk Mutrah) می تواند یکی از بهترین گزینه های شما برای خریدی متفاوت و هیجان انگیز باشد. در پیچ وخم های این بازار عجیب وغریب همه جور جنسی از سراسر دنیا و مربوط به هر دوره ای پیدا می گردد. انواع محصولات اصیل عمانی نظیر عطر، کندر، بخوردان، کلاه های دست بافت، شال و لباس های ترمه از کشمیر، جواهراتی از نپال، قطب نما از دوران جنگ دنیای دوم، مواد غذایی، طلا و سنگ های قیمتی و گران بها و اجناس بی شمار دیگری را در این بازار اسرارآمیز می توانید پیدا کنید. البته یادتان باشد با قدم زدن در این بازار رنگارنگ از ثبت تصویر مردم بومی عمان و آداب و رسومشان در دوربین عکاسی خود غافل نمانید.

هم زمان با فرارسیدن غروب آفتاب خود را برای بازدید از ساختمان خانه اپرای سلطنتی (Royal Opera House) با معماری بی نظیرش آماده کنید. اگر طی ساعات مشخصی به این مکان بروید، این فرصت برای شما فراهم است تا همراه با یکی از تورهای بازدید از ویژگی های این بنای زیبا و شکوهمند مطلع شوید و یا شاهد اجرای نمایشی بی نظیر باشید. هم چنین می توانید برای لذت بردن از یک چای عصرگاهی به یکی از چندین کافه محبوب گالری اپرا (Opera Galleria) سری بزنید و از مغازه های مختلف آن نیز دیدن کنید.

شب

برای سپری کردن شبی به یادماندنی رستوران انغام (Angham Restaurant) در گالری اپرا انتخابی مناسب است. سرآشپز معروف این رستوران به بهترین نحو با خلق غذاهای عمانی لذیذ به پذیرایی از مهمانان خود می پردازد. گذشته از غذاهای محبوب این رستوران، طراحی فضای داخلی آن شما را مجاب می نماید حتی اگر قصد خوردن غذا در آن را ندارید بازدید از فضای داخلی آن را در برنامه خود قرار دهید. هر بخش از فضای این رستوران با توجه به آداب و رسوم مختص عمانی ها نام گذاری شده است. کافه رستوران اوریانت (Orient Resto & Café) یکی دیگر از جذاب ترین رستوران ها با سرآشپزی معروف است که برای صرف انواع غذاهای اصیل عمانی و آسیایی و سپری کردن شبی رویایی می تواند در لیست انتخاب های شما قرار بگیرد.

بعد از شام خود را به سواحل زیبای بریق الشطی (Bareeq Al Shati) در نزدیکی ساحل القرم برسانید. این منطقه شلوغ مملو از رستوران ها و کافه های متعددی می باشد. به شما پیشنهاد می کنیم روی یک جایگاه در فضای باز یکی از این کافه ها بنشینید و از هوای مطبوع شب و گوش سپردن به صدای امواج لذت ببرید.

روز دوم

صبح

صبح روز دوم را به گشت وگذار در مسجد سلطان قابوس (Sultan Qaboos Grand Mosque) یکی از شاهکارهای معماری مسقط اختصاص دهید. این مسجد باشکوه همچون نگینی زیبا در شهر مسقط می درخشد.

کف مسجد سلطان قابوس با دومین فرش بزرگ دنیا که حاصل دستان هنرمند بانوان ایرانیست پوشیده شده و بیش از 20000 کتاب و نسخه خطی در کتابخانه این مسجد نگهداری می گردد. بعد از بازدید از مسجد خود را به موزه بیت الزبیر (Bait Al Zubair museum) برسانید. این خانه قدیمی متعلق به یکی از برجسته ترین خانواده های عمانی بوده و در حال حاضر به عنوان یکی از شاهکارهای معماری و تاریخی عمان در معرض بازدید گردشگران قرار گرفته است.

بعد ازظهر

در بعدازظهر مسقط گردی هیجان انگیز خود هم چنان با بازدید از موزه های عمان خود را سرگرم کنید و با فرهنگ اصیل این ملت بیشتر آشنا شوید. گالری استال (Stal Gallery) به عنوان یکی از گالری های هنری فوق العاده معاصر، نمایشگاه هایی از هنرمندان بین المللی و هم چنین بسیاری از هنرمندان جوان عمان را ارائه می دهد.

در ادامه برنامه خود، به موزه ملی عمان سری بزنید و با وجود آثار ارزشمندی که از گذشته های دور به جا مانده از تاریخ و میراث غنی این مرز و بوم از ابتدا تا به امروز مطلع شوید.

شب

فرا رسیدن شب فرصت مناسبی را برای بازدید از کاخ زیبای العالم (Al Alam Palace) در اختیارتان قرار می دهد. این کاخ با شکوه با نمایی به رنگ های طلایی و آبی قدمتی در حدود 200 سال دارد. دو قلعه جلالی و میرانی (Mirani and Jalali forts) که توسط پرتغالی ها در قرن شانزدهم میلادی ساخته شده اند همچون دو سربازی وفادار کاخ العالم را احاطه نموده و گویی برای محافظت از آن لحظه ای چشم از این کاخ بر نمی دارند.

روز خود را با صرف شامی خوش طعم به همراه یک نوشیدنی دل چسب در هتل شانگری بار الجصه به انتها برسانید. در مسقط رستوران های بسیاری با محوطه ای بیرونی وجود دارد که فرصت سپری کردن شبی رویایی در هوای مطبوع این شهر را در اختیارتان قرار می دهد. برای این منظور می توانید رستوران هتل چدی مسقط را انتخاب کنید و از چشیدن غذاهای بی نظیر دریایی در کنار ساحل آرام و شگفت انگیز مسقط بی نهایت لذت ببرید.

منبع: ddsafar
انتشار: 29 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 362

به "رویاگردی 48 ساعته در مسقط" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویاگردی 48 ساعته در مسقط"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید