طولانی ترین پل های جهان

به گزارش مجله یگانه، پل های طولانی جهان

اینکه بگوییم کدام یک از پل های جهان طولانی ترین پل هستند کمی کار سختی است. در چند سال گذشته اختلاف های زیاد برای میزان گیری طول بلندترین پل های جهان وجود داشته چون معیارهای زیادی برای این میزان گیری وجود دارد معیارهایی مثل: آیا این پل باید روی آب کشیده شده باشد؟ آیا جاده های هوایی همان پل اند؟ اگر فقط قسمتی از این پل روی آب کشیده شده باشد چه؟ وقتی قرار است که طولانی ترین پل های جهان برای ثبت رکورد معین شوند به همه این سوالات باید پاسخ مناسبی داده گردد. در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید تا تعداد از طولانی ترین پل های جهان را معرفی کنیم.

طولانی ترین پل های جهان

پل ساتوروف (Saratov Bridge)

شهر ساتاروف روسیه پلی دارد که روی رودخانه ولگا کشیده شده و در زمان افتتاح در سال 1965 طولانی ترین پل این ناحیه بود. طول این پل حدود 2803 متر است و شهر ساتاروف در غرب رودخانه ولگا را به شهر انگلس در سمت شرق رودخانه وصل می نماید.

پل جوبیلی پارک وی (Jubilee Parkway)

پل جوبیلی پارک وی یک جفت پل بتونی موازی است که استان های مختلف آمریکا را به هم وصل می نماید. این پل حدود 12 کیلوکتر طول دارد و در سال 1978 افتتاح شده است.

پل کنفدراسیون (Confederation Bridge)

در فصل زمستان گذشتن از روی این پل تجربه ای خاص و منحصربفرد است چون در این فصل از سال تنگه نورتامبرلند در کانادا کاملا یخ می زند. از این پل برای اتصال استان Brunswick و جزیره پرینس ادوراد استفاده می گردد و زمستان ها لقب طولانی ترین پل دنیا روی یخ را می گیرد.

پل تازه یولانوفسک (New Ulyanovsk Bridge)

این پل هم روی رودخانه ولگا در روسیه کشیده شده تا شهر اولیانوفسک را به سمت شرقی استان اولیانوفسک وصل کند. پل با طول 19.98 کیلومتر، دومین پل طولانی روسیه و یکی از طولانی ترین پل های اروپا است.

پل بومیبول (Bhumibol Bridge)

جاده ای صنعتی که نواحی جنوبی بانکوک را به استان ساموت پاراکان وصل می نماید در قسمت هایی از جهت، پلی طولانی و بزرگ دارد که به پل بومیبول معروف است. این پل دوبار از روی رودخانه چائو فرایا می گذرد؛ یکی از این پل ها 702 متر و دیگری 582 متر طول دارد. این پل کابلی و تماشایی برج هایی شبیه الماس دارد که نمای جذابی به آن داده اند.

پل ریو نیتروری (Rio-Niterói Bridge)

این بار به برزیل می رویم و پلی طولانی و تماشایی بر روی خلیج گوانابارا در استان ریودو ژانیرو را به شما نشان می دهیم. هدف از ساخت این پل باشکوه این بوده که شهرهای استان ریودو ژانیرو به شهر نیتروی متصل گردد. حتی امروز هم این پل، طولانی ترین پل نیمکره جنوبی و ششمین پل طولانی دنیا است.

پل پنانگ (Penang Bridge)

اگر این پل نبود هیچ وقت نمی توانستید از راه جاده ای خودتان را از مالزی به جزیره زیبای پنانگ برسانید. این پل دو جهت رفت و برگشت دارد و در قسمتی از آن جایی مخصوص برای گرفتن عوارض از خودروهای عبوری قرار گرفته است. این پل با 13.5 کیلومتر طول، طولانی ترین پل مالزی و چهارمین پل طولانی جنوب شرقی آسیا است.

پل کاما (Kama Bridge)

باز هم پلی طولانی در روسیه! این پل در بزرگراه R239 در تاتارستان و در نزدیکی منطقه مسکونی Sorochi Gory قرار گرفته است. این ساختار به طول 13,967 از سه پل مختلف تشکیل شده که هر کدام از یک رودخانه می گذرند. ساخت این پل ها در سال 1992 آغاز و حدود 10 سال بعد به انتها رسید. حتما می توانید حدس بزنید که بدون این پل ها عملا استفاده چندانی نمی شد از این بزرگراه کرد.

پل واسکو دا گاما (Vasco da Gama Bridge)

این پل کابلی در نزدیکی لیسبون مرکز پرتغال روی رودخانه تاقوس کشیده شده و با ارتفاع 17.2 طولانی ترین پل اروپاست. این پل پایه های فلزی زیادی دارد و مثل دیگر پل های کابلی کابل هایی از عرشه پل به سمت برج پل کشیده شده است.

پل 6 اکتبر (Incheon Bridge)

این بار به قاره آفریقا و کشور مصر می رویم جایی که ما را یاد رودخانه باشکوه نیل می اندازد. پل 6 اکتبر یک بزرگراه هوایی در نواحی مرکزی قاهره است که با 20.5 کیلومتر طول دوبار از روی رودخانه نیل عبور می نماید و شهر را به فرودگاه بین المللی قاهره در شرق وصل می نماید. با گذشتن از روی این پل منظره تماشایی از شهر را می بینید.

پل Aérotrain Test Track

امروز دیگر این پل قابل استفاده نیست اما این علت نمی گردد که اسمش درلیست طولانی ترین پل های دنیا نیاید! در دهه 1970 یک قطار پرسرعت فرانسوی روی این پل تست شد. با اینکه امروز بخش زیادی از این پل کاملا از بین رفته اما هنوز هم بنای اصلی پل مثل قبلا سر جایش است.

پل اینچئون

پل اینچئون یک پل بتونی تازه تاسیس در کره جنوبی است که در زمان تاسیسش در سال 2009 دومین جهت ارتباطی بین جزیره یئونگ جونگ و شهر اینچون بوده است.

منبع: list25.com

منبع: الی گشت
انتشار: 11 اسفند 1400 بروزرسانی: 11 اسفند 1400 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 1484

به "طولانی ترین پل های جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طولانی ترین پل های جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید