عربستان صلاحیت خرید باشگاه نیوکاسل را ندارد

به گزارش مجله یگانه، به گزارش خبرنگاران، محمد بن سلمان ولیعهد عربستان در حالی اقدام به خرید باشگاه نیوکاسل انگلیس نموده است که شبکه بین اسپورت قطر به تیم های انگلیسی در این زمینه هشدار داد.

عربستان صلاحیت خرید باشگاه نیوکاسل را ندارد

روزنامه الوطن قطر در این ارتباط نوشت: شبکه بین اسپورت به عنوان یکی از اصلی ترین شرکای تلویزیونی فوتبال انگلیس از باشگاه های لیگ برتر خواسته است تا درباره خرید صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان در نیوکاسل تحقیقات بیشتری به عمل بیاورند.

صندوق عربستان مهمترین بخش در معاملات خرید باشگاه است که تقریبا 300 میلیون پوند (362 میلیون دلار) ارزش دارد. این صندوق اکنون با پیش پرداخت 17 میلیون پوندی (19.5 میلیون دلار) به مالک باشگاه نیوکاسل، معامله را نزدیک به خاتمه نموده است.

بین اسپورت که صاحب حق پخش بسیاری از مسابقات ورزشی در جهان است، مقامات سعودی را متهم می نماید که در پشت پرده شبکه بی آوت کیو قرار گرفته است که بعد از بحران سیاسی در خلیج فارس در سال 2017، پخش بسیاری از رویدادهای ورزشی از جمله لیگ برتر انگلیس را سرقت می کرد.

یوسف العبیدیلی مدیر اجرایی شبکه بین اسپورت با ارسال نامه ای به باشگاه های لیگ برتر انگلیس از آنها خواست تا تحقیق نمایند که آیا مدیران، مقامات و دیگر نمایندگان عربستان صلاحیت دارند مالک نیوکاسل باشند یا خیر.

العبیدیلی گفت: درخواست من بر اساس کارهایی است که دولت سعودی در گذشته انجام داده و در کوشش برای سرقت منافع تجاری باشگاه های شما بوده است. فکر می کنم شما هم موافق این موضوع باشید. اگر این معامله نهایی گردد، اغراق نیست که بگوییم مدل مالی فوتبال در معرض خطر است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 515

به "عربستان صلاحیت خرید باشگاه نیوکاسل را ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عربستان صلاحیت خرید باشگاه نیوکاسل را ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید