مدارک مورد احتیاج برای دریافت ویزای شینگن

به گزارش مجله یگانه، ارائه مدارک دقیق، نقشی مثبت در دریافت ویزای شینگن دارد. اینکه چه مدارکی شانس دریافت ویزا را بیشتر می نماید یا داشتن دعوت نامه تضمینی در دریافت ویزا می باشد یا خیر؟ سوالاتی هستند که دانستن جوابشان برای متقاضیان ویزای توریستی شینگن لازم است. بنابراین در ادامه مدارک مورد احتیاج برای دریافت ویزای شینگن را با جزییات مرور خواهیم کرد.

مدارک مورد احتیاج برای دریافت ویزای شینگن

برنامه ریزی برای و سفر به کشورهای اروپایی احتیاجمند دریافت است و دریافت این ویزا به دلیل اعتبار بالایی که دارد، مراحلی تقریبا سختگیرانه دارد. از این رو متقاضیان ویزا شینگن بایستی مدارک را به طور کامل و دقیق به سفارت ارائه دهند تا بتوانند افسر سفارت را برای صدور ویزا قانع نمایند.

مدارک ویزای شینگن

.

اصل پاسپورت

برای دریافت ویزای توریستی شینگن پاسپورت شخص متقاضی باید بیشتر از 6 ماه اعتبار داشته و توسط مسافر امضا شده باشد. درصورتیکه اعتبار پاسپورت شما کمتر از 6 ماه می باشد، بهتر است قبل از هر اقدامی به اداره گذرنامه مراجعه نموده و اعتبار پاسپورتتان را پیدا تمدید کنید. در غیر اینصورت ممکن است درخواست ویزای شما توسط افسر سفارت رد گردد.

دو قطعه عکس

عکس های ارائه شده به سفارت باید 4*3، رنگی، تمام رخ و با زمینه سفید باشد. همچنین توجه داشته باشید که عکس ها بایستی حداقل متعلق به 6 ماه اخیر بوده و با عکس پاسپورت مغایرت داشته باشد.

اصل شناسنامه متقاضی

اصل شناسنامه و کپی تمامی صفحات شناسنامه از مدارکی است که باید به سفارت تحویل داد. گفتنی است که صفحات شناسنامه باید به زبان انگلیسی یا هر زبانی که مورد تایید سفارت است ترجمه گردد.

اصل گواهی حساب

گواهی حساب از مدارکی است که ثابت می نماید متقاضی ویزای شینگن از عهده مخارج سفر برمی آید. هر قدر مانده حساب بالاتر باشد طبیعتا مزیتی برای متقاضی به حساب خواهد آمد. بنابراین پیشنهاد می کنیم گردش اقتصادی خود را بالا برده و حداقل 150.000.000میلیون تومان را در حساب خود نگاه دارید. همچنین توجه داشته باشید که گواهی حساب باید به زبان انگلیسی بوده و مهر و امضای بانک را داشته باشد.

ارائه سند ملکی

ارائه سند ملکی دلیلی بر آن است که متقاضی دارای ملک و املاک در کشور خود بوده و قصد اقامت دائم در کشورهای حوزه شینگن را ندارد. از این رو چنانچه دارای چندین سند ملکی هستید، آن ها را ترجمه نموده و همراه با سایر مدارک به سفارت تحویل دهید. البته گفتنی است که ارائه اسناد ملکی تضمینی بر دریافت صد درصدی ویزا نیست اما احتمال مثبت بودن جواب ویزا را افزایش می دهد. نکته دوم اینکه چنانچه همراه با خانواده برای دریافت ویزای شینگن اقدام نموده اید، ارائه سند ملکی از طرف سرپرست خانواده کافی می باشد.

اصل و ترجمه مدارک شغلی

مهمترین عامل در فرایند دریافت ویزای شبنگن قانع نموده افسر سفارت مبنی بر بازگشت شما بعد از اتمام تاریخ ویزا است و ارائه مدارک شغلی معبتر می تواند تاییدی بر این موضوع باشد. چرا که مدارک شغلی هم مانند اسناد ملکی نشان می دهد که متقاضی در کشور خود دارای شغلی مناسب بوده و قصد اقامت در اروپا را ندارد. بنابراین ارائه مدارک زیر در مشاغل مختلف به سفارت الزامی است:

پزشکان: پروانه مطب یا حکم کارگزینی از بیمارستان، پروانه دائم پزشکی، کارت نظام پزشکی.

وکلا: پروانه وکالت.

مشاغل دولتی: حکم کارگزینی، آخرین فیش حقوقی و یا نامه از سازمان مربوطه با ذکر مدت اشتغال، سمت و میزان حقوق دریافتی و سابقه بیمه تأمین اجتماعی با مهر سازمان

بازنشسته ها: حکم بازنشستگی و آخرین فیش حقوقی

مشاغل غیردولتی: گواهی اشتغال به کار از شرکت مربوطه به همراه فیش حقوق و سابقه بیمه تأمین اجتماعی با مهر سازمان، در صورت خویش فرما بودن جواز کسب/آخرین آگهی تغییرات

معلمان، اساتید و اعضا هیئت علمی: اصل حکم کارگزینی یا گواهی اشتغال به کار به همراه فیش حقوقی و سابقه بیمه تأمین اجتماعی با مهر سازمان.

دانش آموزان و دانشجویان: اصل و ترجمه نامه اشتغال به تحصیل.

جهت دانش آموزانی که در سال تحصیلی قصد سفر دارند، علاوه برنامه اشتغال به تحصیل، ارائه اصل و ترجمه رضایت نامه از مدیریت مدرسه با ذکر تاریخ سفر الزامی است.

رضایت نامه والدین برای فرزندان

برای فرزندان زیر 18 سال که بدون همراهی یکی از والدین سفر می نمایند رضایت نامه محضری الزامی است. رضایت نامه باید به زبان انگلیسی یا هر زبانی که مورد تایید سفارت است ترجمه گردد.

مدارک مورد احتیاج برای خانم های خانه دار

خانم های خانه داری که متقاضی دریافت ویزای شینگن هستند باید مدارک همسر خود از جمله گواهی حساب بانکی و اسناد ملکی را به صورت ترجمه شده به سفارت ارائه دهند.

بلیط و برگه رزرو هتل

داشتن یک برنامه سفر دقیق، هدف شما از سفر به حوزه شینگن را بیان می نماید. بنابراین ارائه بلیط و برگه رزرو هتل از مدارک ضروری جهت دریافت ویزای شینگن است. تاریخ بلیط بایستی با تاریخ مدت زمان اقامت درخواستی ثبت شده در فرم، مطابقت داشته باشد و برگه رزرو هتل نیز نشان می دهد که شما در سفر خود جایی را برای اقامت در نظر دارید.

چنانچه می خواهید در منزل اقوام یا آشنایان اقامت داشته باشید ارائه دعوت نامه و آدرس شخص دعوت نماینده الزامی است.

دعوت نامه ویزای شینگن

دعوت نامه برای کسانی است که دوست، خویشاوند یا آشنایی را در حوزه شینگن دارند. بدین ترتیب شخص دارنده اقامت می تواند برای شما دعوت نامه فرستاده و شما نیز آن را به همراه مدارک دیگر به سفارت تحویل دهید. توجه کنید که شخص فرستنده دعوت نامه بایستی حتما اقامت کشور مورد نظر را داشته و مدارک شغلی و اقتصادی معتبر را ضمیمه دعوت نامه خود کند.

چند نکته مهم

  • تمامی مدارک باید به صورت ترجمه شده به سفارت ارائه شوند.
  • برای ترجمه مدارک مهر مترجم رسمی کافی بوده و احتیاجی به مهر دادگستری نیست.
  • مدارک در بیشتر سفارت ها باید به زبان انگلیسی ترجمه گردد اما قبل از هر اقدامی بهتر است درباره این موضوع اطمینان پیدا کنید چرا که ممکن است بعضی از سفارت ها ترجمه ای غیر از انگلیسی را تایید نمایند.

بیشتر بخوانید…

منبع: ستاره ونک
انتشار: 21 آبان 1399 بروزرسانی: 21 آبان 1399 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 759

به "مدارک مورد احتیاج برای دریافت ویزای شینگن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدارک مورد احتیاج برای دریافت ویزای شینگن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید