مردی در ژاپن بعد از رهایی از کرونا دوباره به آن مبتلا شد

به گزارش مجله یگانه، گزارش ها از ابتلای مجدد یک مرد 70ساله در ژاپن به بیماری کووید 19 بعد از بهبودی از آن خبر می دهند.

مردی در ژاپن بعد از رهایی از کرونا دوباره به آن مبتلا شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک مرد ژاپنی که ظاهراً از بیماری کووید 19 رهایی پیدا نموده بود بعد از ترک بیمارستان محل درمان خود ظاهراً مجدداً به ویروس کرونای جدید مبتلا شده است.

کووید 19 نام بیماری ای است که سازمان جهانی بهداشت برای ابتلای فرد به ویروس SARS-CoV-2 یا اصطلاحاً کرونای جدید در نظر گرفته است. در یافته های پژوهشی تا به حال موارد معدودی از بازگشت بیماری فرد بعد از بهبودی از آن گزارش شده است.

روزنامه ایندیپندنت می گوید این مرد ژاپنی 70 سال داشته و یکی از مسافران کشتی گردشی دایاموند پرنسس بوده که بعداً قرنطینه شده است. نخستین آزمایش او برای آنالیز ابتلا به ویروس کرونای جدید 14 فوریه مثبت گزارش شد.

خبرگزاری NHK ژاپن گزارش داده است او بعد از این آزمایش به قرنطینه فرستاده شد و در بیمارستانی در توکیو تحت مراقبت نهاده شد. آزمایش او در روز دوم ماه مارس منفی شد.

طبق این گزارش، او بعد از بازگشت به خانه اش در منطقه کانسای ژاپن، نشانه هایی از ابتلای مجدد به ویروس را نشان داد و روز آدینه، یک روز بعد از بالا رفتن تب بدنش تا 39 درجه سانتی گراد به بیمارستان مراجعه کرد. بیمارستان روز شنبه ابتلای مجدد او به بیماری کووید 19 را تأیید کرد.

این تنها مورد از ابتلای مجدد یک فرد به کووید 19 بعد از بهبودی از آن به شمار نمی رود. روز 27 فوریه هم زنی در ژاپن چند هفته بعد از بهبودی مجدداً به این بیماری مبتلا شد.

در آن موقع گفته شد این زن که ساکن منطقه اوساکا است تنها موردی در خارج از کشور چین است که بازگشت به بیماری در او مشاهده شده است.

در هفته های گذشته پزشکان مناطق مختلف چین گزارش دادند بعضی از بیماران بهبودیافته از ویروس کرونای جدید بعد از مرخصی از بیمارستان مجدداً با نشانه های بیماری بازگشته اند.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 399

به "مردی در ژاپن بعد از رهایی از کرونا دوباره به آن مبتلا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مردی در ژاپن بعد از رهایی از کرونا دوباره به آن مبتلا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید