مزایای خوابیدن با بالشی در میان دو زانو

به گزارش مجله یگانه، خوابیدن با یک بالش بین زانوها دارای فواید بسیاری است. در این راه استفاده از یک بالش سفت به جای بالش نرم یاری بیشتری می نماید به این علت که سفتی بالش از حرکت قسمت ران بر روی ساق پا جلوگیری می نماید. در قسمت ذیل

مزایای خوابیدن با بالشی در میان دو زانو

مترجم: رزیتا ملکی زاده

منبع:راسخون

خوابیدن با یک بالش بین زانوها دارای فواید بسیاری است. در این راه استفاده از یک بالش سفت به جای بالش نرم یاری بیشتری می نماید به این علت که سفتی بالش از حرکت قسمت ران بر روی ساق پا جلوگیری می نماید. در قسمت ذیل اطلاعات بیشتری در خصوص مزایای بسیار بالش های زانو در اختیارتان می گذاریم. * خوابیدن با یک بالش بین دو زانو راحتی و آسودگی را بیشتر نموده و به از بین بردن فشار و کشش عضلات پایین کمر و باسن یاری می نماید بدین طریق که از کشیده شدن ستون فقرات به وسیله ران ممانعت به عمل می آورد. توصیه می گردد برای زانوها از بالش اسفنجی هوشمند زانو استفاده گردد به علت آنکه شکل منظمی ندارد و موجب می گردد این بالش در طول شب در جای خود ثابت بماند، این بالش های زانو از این جهت شناخته شده اند که برای بدن تکیه گاه کاملی فراهم می سازند.

استراحت و خواب یکی از ضروری ترین نیازهای بدن هستند. افراد روزانه به علت فشار کاری و حرکتهایی که به بدنشان می دهند تحت فشار فیزیکی، استرس روانی و فشار ناشی از حالت بدن قرار می گیرند. بنابراین، خوابیدن در یک حالت و شرایط مناسب بسیار اهمیت دارد. در طول استراحت، عضلات و رباط های بدن، فرسودگی و ساییدگی ناشی از فعالیت های مختلف را التیام می بخشند.

سه منحنی در ستون فقرات ما وجود دارد که ضروری است به آنها توجه گردد، این منحنی ها در قسمت پایین و وسط کمر و یکی از آنها نزدیک به گردن قرار دارند. هدف حفظ و پشتیبانی از این خمیدگی های طبیعی به هنگام خواب است.لحظه ای که در رختخواب پاهای خود را بر شکم جفت می کنیم، هر روزه بدون آنکه فکر کنیم، به گونه ای می خوابیم که با آن حالت راحت هستیم. با این حال، ضرورت دارد بدانیم شرایط و حالت خوابیدنمان معمولاً تنها علت دردهای مختلف در قسمتهای مختلف بدنمان است. درست نخوابیدن یا در یک راستا نبودن بدن به هنگام خواب موجب ایجاد فشار بر روی ستون فقرات، گردن، پا، زانو، شانه، و قسمتهای دیگر بدن می گردد که می تواند بر امور عادی ما در روز بعد تأثیر بگذارد.

از این رو، استفاده از بالش های مخصوص زانو به منظور بالا بردن قسمتهای خاصی از بدن و یاری به ایجاد هم ترازی و در یک راستا شدن بدن توصیه می گردد. این نوع بالش می تواند جهت کاهش درد در قسمتهای کمر، ران و زانو مورد استفاده قرار گیرد. این کار با قرار دادن بالش بین دو زانو و یا در زیر آنها انجام می گردد، در نتیجه این کار پاها از یکدیگر جدا شده و آنها را از فشار غیر ضروری می رهاند.

مزایای خوابیدن با یک بالش در میان دو زانو

* خوابیدن با یک بالش بین دو زانو راحتی و آسودگی را بیشتر نموده و به از بین بردن فشار و کشش عضلات پایین کمر و باسن یاری می نماید بدین طریق که از کشیده شدن ستون فقرات به وسیله ران ممانعت به عمل می آورد.

بیشتر بخوانید: دوای کمر درد شما اینجاست

1 قرار دادن یک بالش در بین زانوها به تقویت و تکیه پایین کمر به وسیله قرار دادن پاها، باسن، زانو و ستون فقرات در راستا درست آناتومیک بدن یاری می نماید.

2 این بالش یاری می نماید تا مسائل افرادی که از درد پایین کمر، گرفتگی عضلانی، واریس و سیاتیک رنج می برند، کاهش یابد.

3 بالش های مخصوص زانو پایین تنه را بالا برده تا حالتی مستقیم به هنگام خواب به بدن ببخشد.

4 بالشهای زانو فشار روی زانوها را به وسیله یکنواخت کردن فشار روی پاها کاهش می دهند و پاها را از هم باز نگاه می دارند.

5 آنها از چرخش باسن و خم شدن بدن به یک طرف در حین خواب جلوگیری می نمایند.

6 بالش های زانو گردش خون به سمت پاها را بهبود بخشیده، در نتیجه از فشار عضلانی، زانو درد، و پا درد ممانعت به عمل می آورند.

7 خوابیدن با بالش زانو برای زنان باردار مناسب می باشد به این علت که به بهتر کردن و داشتن خوابی آرام به وسیله فراهم ساختن حالت خواب مناسب یاری می نماید.

بالش های مخصوص ناحیه کمر و بالش تیغه ای سه گوش هم می توانند به اسم بالش زانو جهت بالا بردن پا و شل کردن عضلات مورد استفاده قرار گیرند. یک بالش کمری عمدتاً جهت راحتی، یاری و تسکین پایین کمر و حفظ حالتی درست در حین نشستن استفاده می گردد. به طور مشابه، یک بالش سه گوش به حفظ و پشتیبانی از انحناهای بدن شما یاری می نماید و به کسانی که رگهای واریسی، پا، ساق و مچ های متورم دارند و همینطور پاهایشان خسته است، یاری می نماید. این بالش ها به ما یاری می نمایند بهتر بخوابیم، احساس طراوت بیشتری داشته باشیم و روز خود را بدون داشتن احساس کمبود خواب آغاز نماییم.

منبع: راسخون
انتشار: 25 مهر 1400 بروزرسانی: 25 مهر 1400 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 1337

به "مزایای خوابیدن با بالشی در میان دو زانو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مزایای خوابیدن با بالشی در میان دو زانو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید