موزه نوستالژی صداهای در معرض خطر

به گزارش مجله یگانه، آیا در پی نوستالژی های فناورانه هستید؟ مودم، صداهای ویندوز و یا برخی برنامه های محبوب؟

موزه نوستالژی صداهای در معرض خطر

موزه نوستالژی صداهای در معرض خطر شما را به گذشته باز می گرداند. این سایت، تلاش یک نفره برندان چیلکات برای حفظ صدا های امضا شده فناوری های قدیمی است.

موزه صدا های در معرض خطر از طریق برندن چیلکات تاسیس شده در ژانویه سال 2012 راه اندازی شد تا راهی برای حفظ صدا هایی باشد که از طریق فناوری های قدیمی و تجهیزات الکترونیکی مورد علاقه اش ایجاد شده اند و الان در حال زدوده شدن از خاطره های هستند.

به نام مثال صدای یک نوار VHS که در داخل دستگاه پخش صوتی تصویری 1983 JVC HR-7100 می رفت. اما الان ما مدت هاست که این صداها یا صدای برگشت نوار کاست یا VHS، صدای برفک تلویزیون یا صدای ایستگاه رادیوی موج کوتاه، وقتی صدای جانبی ایستگاه مجاور هم روی آن می افتاد، فراموش کرده ایم!

ورود فناوری های تازه باعث فراموش شدن، فناوری های قدیمی می شوند، اما دنیایی را تصور کنید که دیگر هرگز نشود در آن صدای راه اندازی سمفونیک دستگاه ویندوز 95 شنید. نسل های بچه ها را تصور کنید که صداهای ویندوز و کنسول های گیم قدیمی که سهل است، صدای تایپ با صفحه کلید QWERTY را نشنیده باشند، چون دیگر همه با صفحات لمسی تایپ می کنند!

این دغدغه ها باعث شد که برندان چیلکات موزه اصوات در معرض خطر را درست کند.

سایت او طراحی خیلی قدیمی دارد و تعیین است که تلاش تک نفره اش را توسعه نداده، ولی دیدن سایت او شاید به شما ایده بدهد که سایت مشابهی را متناسب با خاطرات مشترک خودمان طراحی کنید.

منبع: یک پزشک
انتشار: 12 مرداد 1400 بروزرسانی: 12 مرداد 1400 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 1253

به "موزه نوستالژی صداهای در معرض خطر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه نوستالژی صداهای در معرض خطر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید