نقاشی کتاب تن تن رکورد شکست

به گزارش مجله یگانه، نسخه اصلی یکی از طراحی هایی که هرژه، هنرمند و نویسنده بلژیکی برای مجموعه داستان های تن تن خلق نموده بود در یک حراجی رکورد فروش آثار این هنرمند را شکست.

نقاشی کتاب تن تن رکورد شکست

به گزارش ایسنا به نقل از گاردین، نقاشی که به وسیله هرژه برای مجموعه داستان های مشهور تن تن خلق شده است، در یک حراجی به قیمتی فراتر از 2 میلیون یورو فروخته شد و رکورد ارزشمندترین نقاشی اصل و سیاه و سفید این هنرمند را شکست.

این طراحی که تن تن در آمریکا نام دارد در سال 1942 میلادی خلق شده است و برای نسخه رنگی کتاب تن تن در آمریکا مورد استفاده نهاده شد. هرژه، کارتونیست بلژیکی، این کتاب را در سال 1946 میلادی منتشر کرد.

این کتاب سومین جلد از کتاب های ماجراجویی های تن تن بود که داستان یک خبرنگار بلژیکی و سگش را روایت می نمایند.

این طراحی تن تن و سگش را در سفرشان به ایالات متحده آمریکا به تصویر می کشد.

در مزایده ای که روز آدینه به وسیله حراجی فرانسوی Artcurial برگزار گردید، این طراحی سیاه و سفید به قیمت 2،158،000 یورو فروخته شد. کارشناسان حراجی ارزش این اثر را بین 2.2 میلیون یورو تا 3.2 میلیون یورو برآورد نموده بودند.

این نقاشی در نسخه 1942 کتاب تن تن در آمریکا به عنوان تصویر تمام صفحه جلد کتاب مورد استفاده نهاده شد و در سال 1946 نیز دوباره در نسخه رنگی کتاب به عنوان تصویر جلد انتخاب شد و هنوز نیز تصویر جلد نسخه های نو کتاب است.

این کتاب نخستین بار در سال 1932 میلادی و با جلدی منتشر شده که تن تن که به همراه سگش روی صخره ای نشسته را به تصویر می کشید. سومین نسخه از همین کتاب که در سال 1937 منتشر شد، جلدی داشت که تن تن را حین اسب سواری به تصویر می کشید.

نقاشی هایی که هرژه برای مجموعه تن تن خلق نموده است، اغلب در مزایده ها به قیمتی فراتر از پیش بینی ها فروخته شده اند.

در سال 2012، همین حراجی نقاشی اصلی جلد نسخه سال 1932 میلادی کتاب تن تن در آمریکا را به قیمت 1،338،509 یورو فروخت.

منبع: فرارو
انتشار: 23 بهمن 1401 بروزرسانی: 23 بهمن 1401 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 1718

به "نقاشی کتاب تن تن رکورد شکست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقاشی کتاب تن تن رکورد شکست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید