هنرمند صنایع دستی کارآفرین برتر استان کهگیلویه و بویراحمد شد

به گزارش مجله یگانه، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از انتخاب هنرمند صنایع دستی به عنوان کارآفرین برتر استان اطلاع داد.

هنرمند صنایع دستی کارآفرین برتر استان کهگیلویه و بویراحمد شد

به گزارش خبرنگاران از یاسوج، محمود باقری صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: در سال 92 مهران بالان هنرمند صنایع دستی استان برای دریافت تسهیلات به صندوق کارآفرینی امید معرفی و مبلغ 300 میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت 4 درصد به وی پرداخت شد.

وی اضافه کرد: این هنرمند صنایع دستی از این تسهیلات برای راه اندازی کارگاه صنایع دستی در مرکز استان استفاده کرد که این کارگاه از سال 92 تا به امروز برای حدود 550 نفر اشتغال زایی ایجاد نموده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد: از سال 92 تا به امروز حدود 10 هزار و 860 نفر در این آکادمی با کلاس های برگزار شده توسط اداره میراث فرهنگی، آموزش های لازم را دریافت نموده اند.

باقری توضیح داد: این کارگاه صنایع دستی در حال حاضر حدود 2 هزار و 360 بافنده در سطح استان دارد که در منازل خود کار فراوری صنایع دستی را برای این کارگاه انجام می دهند.

وی با اشاره به اینکه تا به امروز کلاس های آموزشی زیادی در این کارگاه برگزار شده است، سفالگری، معرق کاری، گلیم بافی، جاجیم بافی، تابلوفرش و دوخت لباس های محلی را از مهم ترین این کلاس ها مطرح نمود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: سیاست این اداره کل در راستای شعار سال یعنی اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، راه اندازی کارگاه های فراوریی به منظور افزایش اشتغال زایی و آموزش همراه با فراوری است.

باقری ادامه داد: در این راستا، کوشش می کنیم در همه نقاط استان مخصوصا روستا ها برای جلوگیری از مهاجرت و احیای هنرهای منسوخ شده با اعطای تسهیلات ارزان قیمت اشتغال زایی ایجاد کنیم.

منبع: تسنیم
انتشار: 18 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 325

به "هنرمند صنایع دستی کارآفرین برتر استان کهگیلویه و بویراحمد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هنرمند صنایع دستی کارآفرین برتر استان کهگیلویه و بویراحمد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید