هواوی گوشی تاشوی میت V را 24 آذر همراه با چند محصول دیگر رونمایی می نماید

به گزارش مجله یگانه، این روز ها شایعه ها و حدس های زیادی درباره گوشی تاشوی هواوی به گوش می رسد، با این حال اطلاعات بسیار محدودی از مشخصات این گوشی منتشر شده که حاکی از استفاده از لولای تازه و بهبود یافته در این گوشی است. اما علاوه بر این، تاریخ رونمایی و چند جزئیات مهم از این گوشی در فضای مجازی دست به دست می گردد که بر اساس آن هواوی میت وی از یک مجرای حرارتی مخصوص بهره می برد که به طور اختصاصی برای گوشی های تاشو طراحی شده است.

هواوی گوشی تاشوی میت V را 24 آذر همراه با چند محصول دیگر رونمایی می نماید

البته استفاده از مجرای حرارتی در این گوشی هنوز به تأیید رسمی نرسیده، اما پتنتی که در سال 2020 برای هواوی ثبت شده این مقوله را تأیید می نماید. اما باز هم مطمئن نیستیم که این پتنت مربوط به گوشی هواوی میت وی باشد. در هر صورت زمان بندی آن منطقی به نظر می رسد و اگر چنین چیزی عملی گردد خیلی تعجب نخواهیم کرد.

این مجرا که در سرتاسر گوشی تعبیه شده، انعطاف پذیری خاصی دارد. نکته دیگر درباره هواوی میت وی، تاریخ رونمایی و عرضه آن است. این گوشی بر اساس گزارش یک افشاگر در شبکه اجتماعی ویبو، 23 دسامبر (24 آذر ماه) معرفی می گردد و نقطه عطف رویداد آینده هواوی خواهد بود.

جدا از این گوشی، هواوی قرار است در این رویداد از محصولات دیگر خود نظیر تلویزیون، لپ تاپ و یک دستبند هوشمند Fit Mini هم رونمایی کند. تاریخ عرضه هواوی میت وی از تیزر منتشر شده هواوی هم قابل استناد است که در این تیزر یک گوشی هوشمند تاشوی شده بسته شده به چشم می خورد و نوید رونمایی از آن را در اواخر دسامبر (اوایل دی ماه) به کاربران می دهد.

همان طور که در ابتدای مطلب هم به آن اشاره شد، هواوی قرار است از لولای پیشرفته تری در گوشی تاشوی تازه خود استفاده کند. به نقل از منابع مطلع در شبکه اجتماعی ویبو، هواوی از نسل بعدی لولای شرکت Zhaoli Technology استفاده خواهد نمود که مدتی است روی آن کار می نماید. این شرکت اعلام نموده که تنها یک فراورینماینده گوشی هوشمند از این لولای تازه استفاده خواهد نمود و به نظر می رسد که آن شرکت، هواوی باشد.

باید خاطر نشان کنیم که لولای تازه در مقایسه با لولاهایی که قبلا به وسیله هواوی استفاده شده، پیچیدگی کمتری دارد. بعلاوه این لولا هم نسبت به کاربردی که در گذشته داشت، قابل اعتمادتر است. نکته مثبت دیگری درباره لولای شرکت Zhaoli Technology قیمت آن است که به علت استفاده قطعات کمتر در این لولا، هزینه کمتری نسبت به لولای قبلی خواهد داشت.

دیگر شایعه های منتسب به این گوشی، از شباهت هواوی میت وی به گلکسی زد فولد سامسونگ خبر می دهند. این طور به نظر می رسد استقبال گسترده کاربران و علاقمندان از گلکسی زد فولد 3 سامسونگ و به زبانی دیگر موفقیت این غول کره ای در فروش این محصول، انگیزه ای برای سایر شرکت های فراورینماینده ایجاد نموده تا آن ها هم برای طراحی و ساخت چنین گوشی هایی با برند شرکتشان اقدام نمایند.

بد نیست بدانید که هواوی علاوه بر مسائل متعددی که سازندگان گوشی های هوشمند با آن روبرو هستند نظیر کمبود جهانی تراشه، با محدودیت های تحریم های آمریکا هم دست و پنجه نرم می نماید. به همین علت، چند سالی است که ما دیگر شاهد درخشش هواوی در صنعت گوشی های هوشمند نیستیم و این شرکت چینی دیگر مانند گذشته نمی تواند تعداد زیادی گوشی و تبلت فراوری کند.

البته هواوی تصمیماتی برای مقابله با مسائل خود اتخاذ نموده که به عنوان مثال می توان به واگذاری طرح های گوشی های خود را به دیگر شرکت ها اشاره نمود که این اقدام باعث می گردد تا آن ها بتوانند با بهره گیری از برند خود وارد بازار گوشی های هوشمند شوند. از دو شرکت Xnova و TD Tech می توان به عنوان کاندیدهای همکاری با هواوی یاد کرد که هر دوی این شرکت با بهره گیری از طرح های هواوی، گوشی های مختلفی را فراوری خواهند کرد که سپس با برند خود راهی بازار می نمایند.

شایان ذکر است که این اقدام، آخرین کوشش های هواوی برای حفظ بخش گوشی های هوشمند است تا حداقل بتواند تعدادی از متخصصان خود را نگه دارند. باید دید در نهایت هواوی با مسائل متعدد خود چگونه مقابله خواهد نمود و آیا می تواند شکوه از دست رفته خود را به صنعت گوشی های هوشمند بازگرداند یا نه.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 21 دی 1400 بروزرسانی: 21 دی 1400 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 1431

به "هواوی گوشی تاشوی میت V را 24 آذر همراه با چند محصول دیگر رونمایی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواوی گوشی تاشوی میت V را 24 آذر همراه با چند محصول دیگر رونمایی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید