وام 400 میلیونی مسکن جوانان؛ راهنمای دریافت و محاسبه مبلغ اقساط

به گزارش مجله یگانه، وام 400 میلیونی مسکن جوانان با افتتاح حساب پس انداز مسکن جوانان در بانک مسکن قابل پرداخت است. تا همین چند روز پیش سقف این وام 250 میلیون تومان بود، اما مثل همواره در آغاز نیمه دوم سال رقم جدید وام اعلام شد. وام 400 میلیونی مسکن جوانان به کسانی تعلق می گیرد که به مدت 15 سال به طور مداوم در بانک سپرده گذاری نمایند. البته که باید توجه داشته باشید رقم 400 میلیون تومان، مربوط به سقف وام در تهران است و مبلغ وام مسکن جوانان در بقیه شهر ها کمتر است. ساکنان کلانشهر ها از جمله کرج، مشهد، تبریز، اصفهان، اهواز، قم، شیراز و کرمانشاه می توانند بعد از 15 سال سپرده گذاری وام 330 میلیونی بگیرند و سقف وام برای سایر شهر ها 290 میلیون تومان خواهد بود. حتما لازم نیست 15 سال برای دریافت این وام صبر کنید. تحت شرایطی با افزایش مبلغ سپرده گذاری می توانید از سال پنجم به بعد وام مسکن جوانان بگیرید. در چنین حالتی سقف وام جوانان در سرانجام سال پنجم برای تهران 210 میلیون، کلانشهر ها 150 میلیون و سایر شهر ها 100 میلیون تومان خواهد بود. نرخ بهره این وام 9 درصد و تقریبا نصف وام مسکن از محل اوراق تسه است. همچنین برای بازپرداخت آن حدود 20 سال مهلت خواهید داشت و این مورد اقساط ماهانه را به ارقام ناچیزی تبدیل می نماید.

وام 400 میلیونی مسکن جوانان؛ راهنمای دریافت و محاسبه مبلغ اقساط

جهت دریافت خدمات هزینه ساخت آلاچیق فلزی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

شرایط بازپرداخت وام مسکن جوانان

زمانی که دوره سپرده گذاری به سرانجام رسید می توانید بعد از پیدا کردن خانه و معرفی مشخصات آن به بانک، وام مسکن خود را دریافت کنید. ملک مورد نظرتان باید حداکثر 25 ساله باشد. بعد از دریافت وام مسکن می توانید سپرده پنج تا 15 ساله خود را از بانک خارج کنید. به این سپرده سودی تعلق نمی گیرد. از زمان دریافت وام، اقساط آن آغاز می شود. مدت بازپرداخت این وام 20 ساله است و نرخ بهره آن 9 درصد سالانه در نظر گرفته می شود. اقساط آن را می توانید به صورت ساده یعنی با اقساط مساوی پرداخت کنید، یا روش پلکانی را انتخاب کنید. در روش پلکانی اقساط سال های اول کمتر خواهد بود و هر سال به آن سه یا پنج درصد اضافه می شود. توجه داشته باشید که اگر روش پلکانی را انتخاب کنید، مهلت بازپرداخت 12 ساله خواهد بود.

شرایط دریافت وام مسکن 400 میلیونی در تهران

سقف وام مسکن جوانان در شهر تهران 400 میلیون تومان است. بر اساس جدول سپرده گذاری، کسانی که بخواهند چنین وامی بگیرند باید مدت 15 سال هر ماه مبلغی را به سپرده خود در صندوق پس انداز جوانان اضافه نمایند. این مبلغ می تواند به صورت ماهانه باشد یا به صورت سالانه و یکجا در ابتدای دوره پرداخت شود. برای کسانی که سال جاری حساب صندوق جوانان باز نمایند، مبلغ اقساط ماهانه برای سال اول 65 هزار تومان است و ماهانه مبلغی به آن اضافه می شود و نهایتا در سال پانزدهم به 246 هزار تومان در ماه می رسد. اگر بخواهید می توانید کل اقساط ماهانه را یکجا در ابتدای سال پرداخت کنید. در چنین شرایطی مبلغ سپرده گذاری سال اول 780 هزار تومان و در سال پانزدهم به دو میلیون و 962 هزار تومان خواهد رسید. مجموع مبلغ سپرده گذاری 15 ساله در این حالت حدود 24 میلیون و 780 هزار تومان خواهد بود و در سرانجام می توانید وام 400 میلیونی بگیرید.

مبلغ اقساط برای وام 400 میلیون تومانی در روش ساده ماهانه 360 هزار تومان خواهد بود. اگر سراغ روش پلکانی بروید، دوره بازپرداخت از 20 سال به 12 سال کاهش پیدا می نماید. در حالت پلکانی اقساط سال اول 238 هزار تومان خواهد بود و هر سال به این رقم پنج درصد اضافه می شود.

کسانی که بخواهند ظرف پنج سال وام مسکن جوانان بگیرند، سقف وام 210 میلیون تومان خواهد بود. در چنین حالتی باید مبلغ بیشتری را برای سپرده گذاری ماهانه کنار بگذارید. مبلغ سپرده گذاری در این حالت 9.38 برابر خواهد شد. این یعنی برای سال اول باید ماهانه 610 هزار تومان سپرده گذاری کنید. این رقم در سال پنجم به 892 هزار تومان در ماه خواهد رسید. همچنین می توانید به جای پرداخت ماهانه، حسابتان را سالی یک بار شارژ کنید. در این حالت مبلغ سپرده در سال اول هفت میلیون و 316 هزار تومان خواهد بود و تا سال پنجم به 10 میلیون و 711 هزار تومان خواهد رسید. در هر دو حالت ماهانه یا سالانه، کل مبلغ سپرده گذاری پنج ساله به 44 میلیون و 667 هزار تومان می رسد و با پرداخت این مبلغ می توانید وام 210 میلیونی بگیرید.

مبلغ اقساط برای وام 210 میلیون تومانی در روش ساده ماهانه 189 هزار تومان خواهد بود. اگر سراغ روش پلکانی بروید، دوره بازپرداخت از 20 سال به 12 سال کاهش پیدا می نماید. در حالت پلکانی اقساط سال اول 125 هزار تومان خواهد بود و هر سال به این رقم پنج درصد اضافه می شود.

شرایط دریافت وام مسکن 330 میلیونی در کلانشهر ها

سقف وام مسکن برای شهر های عظیم با جمعیت بالای یک میلیون نفر که کلانشهر نامیده می شوند، یعنی شهر های کرج، مشهد، تبریز، اصفهان، اهواز، قم، شیراز و کرمانشاه 330 میلیون تومان است. دریافت چنین وامی، به سپرده گذاری 15 ساله در حساب صندوق جوانان احتیاج دارد. سال اول باید هر ماه حدود 53 هزار و 600 تومان به سپرده خود اضافه کنید. این رقم هر سال بیشتر می شود و در سال پانزدهم به 203 هزار و 600 تومان در ماه افزایش پیدا می نماید. البته می توانید به جای واریز ماهانه، کل مبلغ دوره را در ابتدای سال واریز کنید. در چنین حالتی مبلغ سپرده گذاری برای سال اول 780 هزار تومان است و در سال پانزدهم به دو میلیون و 443 هزار تومان می رسد. تفاوتی ندارد سپرده خود را ماهانه شارژ کنید یا سالانه، به هر صورت مجموع واریزی به حساب سپرده مسکن جوانان در سرانجام سال پانزدهم حدود 20 میلیون و 445 هزار تومان خواهد بود و می توان با آن وام 330 میلیون تومانی دریافت کرد.

مبلغ اقساط برای وام 330 میلیون تومانی در روش ساده ماهانه 297 هزار تومان خواهد بود. اگر سراغ روش پلکانی بروید، دوره بازپرداخت از 20 سال به 12 سال کاهش پیدا می نماید. در حالت پلکانی اقساط سال اول 197 هزار تومان خواهد بود و هر سال به این رقم پنج درصد اضافه می شود.

کسانی که نمی خواهند 15 سال برای دریافت وام صبر نمایند، می توانند تحت شرایطی بعد از پنج سال وام خود را با مبلغ کمتری دریافت نمایند. سقف وام مسکن جوانان پنج ساله در کلانشهر ها 150 میلیون تومان است. مبلغ سپرده در این حالت 6.7 برابر حالت عادی خواهد بود و این یعنی در سال اول باید ماهانه 359 هزار تومان در بانک سپرده گذاری کنید. این رقم در سال پنجم به 526 هزار تومان در ماه افزایش پیدا خواهد نمود. همچنین می توانید به جای سپرده گذاری ماهانه، کل مبلغ را در ابتدای سال پرداخت کنید تا سر ماه نگران صندوق مسکن جوانان نباشید. در این حالت مبلغ سپرده گذاری سال اول چهار میلیون و 311 هزار تومان محاسبه می شود و در سال پنجم این رقم به شش میلیون و 312 هزار تومان می رسد. در هر دو حالت سپرده گذاری ماهانه یا سالانه، شما در مجموع 26 میلیون و 321 هزار تومان در بانک مسکن سپرده خواهید داشت که بعد از دریافت وام 150 میلیونی به شما بازمی شود.

مبلغ اقساط برای وام 150 میلیون تومانی در روش ساده ماهانه 135 هزار تومان خواهد بود. اگر سراغ روش پلکانی بروید، دوره بازپرداخت از 20 سال به 12 سال کاهش پیدا می نماید. در حالت پلکانی اقساط سال اول 89 هزار تومان خواهد بود و هر سال به این رقم پنج درصد اضافه می شود.

شرایط دریافت وام مسکن 290 میلیونی در سایر شهر ها

وام مسکن جوانان برای شهر های با جمعیت کمتر از یک میلیون نفر که کلانشهر به حساب نمی آیند، تا سقف 290 میلیون تومان پرداخت می شود. دریافت این وام احتیاج به سپرده گذاری 15 ساله دارد. اگر از امروز آغاز کنید، می توانید با پرداخت ماهانه 47 هزار تومان خودتان را برای دریافت این وام آماده کنید. این مبلغ هر سال افزایش پیدا می نماید و در سال پانزدهم به 179 هزار تومان در ماه می رسد. اگر این رقم برایتان چندان عظیم نیست، می توانید ابتدای سال کل مبلغ را در حساب صندوق مسکن جوانان شارژ کنید تا لازم نباشد هر ماه به حسابتان پول بریزید. در چنین حالتی مبلغ سپرده گذاری برای سال اول 565 هزار تومان خواهد بود و در سال پانزدهم به دو میلیون و 147 هزار تومان خواهد رسید. در هر دو حالت سپرده گذاری ماهانه و سالانه، شما در مجموع 15 سال رقمی حدود 17 میلیون و 967 هزار تومان واریزی خواهید داشت و می توانید بعد از 15 سال وام 290 میلیونی بگیرید.

مبلغ اقساط برای وام 290 میلیون تومانی در روش ساده ماهانه 261 هزار تومان خواهد بود. اگر سراغ روش پلکانی بروید، دوره بازپرداخت از 20 سال به 12 سال کاهش پیدا می نماید. در حالت پلکانی اقساط سال اول 173 هزار تومان خواهد بود و هر سال به این رقم پنج درصد اضافه می شود.

اگر نمی خواهید 15 سال برای دریافت وام صبر کنید، می توانید با پرداخت مبالغ بیشتر به حساب سپرده صندوق مسکن جوانان، بعد از سال پنجم سراغ دریافت وام 100 میلیونی بروید. برای این کار باید 4.46 برابر حالت عادی حساب سپرده تان را شارژ کنید. مبلغ سپرده گذاری ماهانه برای دریافت وام پنج ساله در شهر های کوچک برای سال اول 210 هزار تومان است و رفته رفته افزایش پیدا می نماید و در سال پنجم به 307 هزار تومان در ماه خواهد رسید. می توانید ابتدای هر سال حسابتان را شارژ کنید تا احتیاجی به واریز ماهانه نداشته باشید. در این حالت باید سال اول مبلغ دو میلیون و 552 هزار تومان به حسابتان واریز کنید. این رقم برای سال پنجم به سه میلیون و 692 هزار تومان خواهد رسید. در هر دو حالت مجموع واریزی شما به حساب سپرده صندوق مسکن جوانان، 15 میلیون و 397 هزار تومان خواهد بود که بعد از دریافت وام 100 میلیونی به شما برمی شود.

مبلغ اقساط برای وام 100 میلیون تومانی در روش ساده ماهانه 90 هزار تومان خواهد بود. اگر سراغ روش پلکانی بروید، دوره بازپرداخت از 20 سال به 12 سال کاهش پیدا می نماید. در حالت پلکانی اقساط سال اول 60 هزار تومان خواهد بود و هر سال به این رقم پنج درصد اضافه می شود.

دریافت وام مسکن جوانان به صرفه است؟

وام مسکن جوانان شاید نتواند در تهران برای خرید خانه کافی باشد، ولی در شهر های دیگر می تواند تا حد زیادی به شما برای خانه دار شدن یاری کند. به خصوص که اگر امروز برای افتتاح حساب دست به کار شوید، 15 سال دیگر می توانید وام بگیرید که آن زمان بعید است با 400 میلیون تومان بتوان کاری کرد. وام پنج ساله هم 210 میلیون تومان بیشتر نیست و با توجه به قیمت روز مسکن و اتفاقاتی که ممکن است تا پنج سال آینده بیافتد، بعید به نظر می رسد بتواند دردی از شما دوا کند. ولی بیاید تهران را کنار بگذاریم و به عنوان کسی که می خواهد در شهر های دیگر خانه بخرد وام مسکن جوانان را آنالیز کنیم. وام 330 میلیونی در شهر های عظیم و 290 میلیونی در شهر های کوچک می تواند کل مبلغ لازم برای خرید یک خانه را پوشش دهد. از آنجا که مبلغ سپرده گذاری ماهانه در صندوق چندان بالا نیست، اگر می توانید از پس پرداخت مبالغ ماهانه بربیایید، افتتاح حساب صرفه مالی بالایی خواهد داشت.

شاید نام وام مسکن جوانان برایتان غلط انداز باشد و فکر کنید فقط جوان ها می توانند برای این وام اقدام نمایند، اما باید توجه داشته کنید که برای افتتاح حساب باید بالاتر از 18 سال سن داشته باشید. می توانید از صندوق جوانان برای فرزندتان بهره ببرید. این وام قابل انتقال به بستگان نزدیک است. می توانید به عنوان یک پدر دوراندیش از امروز برای آینده فرزندتان ماهانه مبلغ کمی در حد 65 هزار تومان را کنار بگذارید تا بعد از 15 سال زمانی که فرزندتان پا به سن گذاشت، بتواند علاوه بر مبلغی که برای او پس انداز نموده اید، وام 400 میلیونی دریافت کند. تازه ممکن است تا آن زمان سقف وام مسکن افزایش پیدا کند و بتوانید مبلغ عظیم تری را از بانک برای خرید مسکن وام بگیرید. البته برای چنین کاری ضروری است مبلغ سپرده گذاری را بیشتر کنید.

شرایط وام مسکن جوانان با سپرده گذاری 15ساله

شرایطمبلغ وام مجموع سپرده گذاری سپرده ماهانه برای سال اولسپرده ماهانه برای سال پنجممبلغ اقساط در روش سادهمبلغ اقساط در روش پلکانی
تهران400میلیون تومان24میلیون و 800هزار تومان65هزار تومان246هزار و 837تومان360هزار تومان238هزار تومان
کلانشهرها330میلیون تومان20میلیون و 400هزار تومان53هزار و 625تومان203هزار و 641تومان297هزار تومان197هزار تومان
شهرستان ها290میلیون تومان18میلیون تومان47هزار و 125تومان178هزار و 957تومان261هزار تومان173هزار تومان

شرایط وام مسکن جوانان با سپرده گذاری پنج ساله

شرایطمبلغ وام مجموع سپرده گذاری سپرده ماهانه برای سال اولسپرده ماهانه برای سال پنجممبلغ اقساط در روش سادهمبلغ اقساط در روش پلکانی
تهران210میلیون تومان44میلیون و 700هزار تومان610هزار تومان893هزار تومان189هزار تومان125هزار تومان
کلانشهرها150میلیون تومان26میلیون و 300هزار تومان359هزار تومان526هزار تومان135هزار تومان90هزار تومان
شهرستان ها100میلیون تومان15میلیون و 400هزار تومان210هزار تومان308هزار تومان90هزار تومان60هزار تومان
منبع: فرارو
انتشار: 16 مهر 1399 بروزرسانی: 16 مهر 1399 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 684

به "وام 400 میلیونی مسکن جوانان؛ راهنمای دریافت و محاسبه مبلغ اقساط" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وام 400 میلیونی مسکن جوانان؛ راهنمای دریافت و محاسبه مبلغ اقساط"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید