واکسن چینی کرونا واکنش ایمنی سریع به وجود می آورد

به گزارش مجله یگانه، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، تحلیل اولیه اطلاعات مربوط به آزمایش بالینی واکسن کووید19 سینوواک نشان می دهد، این واکسن به واکنش ایمنی سریع در بدن افراد منجر می گردد اما میزان آنتی بادی تولیدی در داوطلبان کمتر از افرادی است که از این بیماری بهبود یافته اند.

واکسن چینی کرونا واکنش ایمنی سریع به وجود می آورد

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

البته مرحله میانی آزمایش بالینی برای آنالیز کارآمدی واکسن کروناوک طراحی نشده است. اما محققان با توجه به تجارب خود درباره واکسن های دیگر و اطلاعات آزمایش های پیش بالینی معتقدند کروناوک ایمنی کافی در بدن انسان را تامین می نماید.

نتایج آنالیز واکسن توسعه یافته در سینوواک در نشریه پزشکی Lancet Deseases منتشر شده و مربوط به فاز یک و دو آزمایش های بالینی در چین با حضور بیش از 700شرکت کننده است.

ژو فنگکای یکی از مولفان این تحقیق می گوید: یافته های ما نشان می دهد 4 هفته پس از تزریق دو دوز از کروناوک با فاصله زمان 14 روزه در بدن انسان واکنش ایمنی به بیماری به وجود می آید. به این ترتیب واکسن مذکور برای استفاده اضطراری در دوران پاندمی مناسب است.

نتایج اولیه آزمایش بالینی واکسن بالقوه چینی در حالی منتشر می گردد که شرکت های فایزر و مدرنا نیز مدعی کارآمدی بالای واکسن های خود هستند و روسیه نیز ادعا می نماید واکسن های بالقوه ای با کارآمدی بیش از 90 درصد توسعه داده است.

هم اکنون کرونا وک همراه 4 واکسن بالقوه چینی دیگر در مراحل پایانی آزمایش های بالینی هستند تا تاثیرگذاری آنها در جلوگیری از ابتلا به کووید19 آنالیز گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 آذر 1399 بروزرسانی: 29 آذر 1399 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 837

به "واکسن چینی کرونا واکنش ایمنی سریع به وجود می آورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسن چینی کرونا واکنش ایمنی سریع به وجود می آورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید