کاخ بزرگ مایا ها در مکزیک

به گزارش مجله یگانه، بقایای این قصر به شش متر ارتفاع و 55 متر درازا در شهر باستانی کولوبا در ایالت یوکاتان پیدا شده است. تصور می شود این ساختمان در دو دوره از تاریخ مایایی تا سال 600 میلادی مورد استفاده قرار گرفته است.

کاخ بزرگ مایا ها در مکزیک

اوج قدرت تمدن مایا در آمریکای مرکزی قرن ششم پس از میلاد بوده است

باستان شناسان خرابه های یک قصر بزرگ را در مکزیک یافته اند و بر این باورند که قدمت این قصر به دوران تمدن مایایی در هزار سال پیش بر می شود.

بقایای این قصر به شش متر ارتفاع و 55 متر درازا در شهر باستانی کولوبا در ایالت یوکاتان پیدا شده است. تصور می شود این ساختمان در دو دوره از تاریخ مایایی تا سال 600 میلادی مورد استفاده قرار گرفته است.

اوج قدرت تمدن مایا در آمریکای مرکزی قرن ششم پس از میلاد بوده است. تمدن مایایی تا پیش از تصرف این منطقه به دست اسپانیا رونق داشت.

این قصر در دو دوره از تاریخ مایا ها استفاده شده

مایا ها بر مناطق وسیعی که در حال حاضر شامل جنوب مکزیک، گواتمالا، بلیز و هندوراس می شود حکومت می کردند. موسسه ملی مردم شناسی و تاریخ می گوید این کاخ احتمالا در دو دوره از تاریخ مایا ها مورد استفاده قرار گرفته است.

باستان شناسان همچنین چهار بنا را در میدان مرکزی کولوبا بررسی می کنند: یک محراب، بقایای دو ساختمان مسکونی و یک سازه گرد که تصور می شود اجاق باشد.

آلفردو باررا، باستان شناس به خبرگزاری رویترز گفته است: این تنها اول کار است و ما تازه در حال کشف یکی از حجیم ترین سازه ها در این مکان هستیم.

به دلیل نگرانی در مورد صدمات ناشی از باد و خورشید به محل، که در نزدیکی کنکون، مرکز گردشگری در کارائیب است، طرفداران حفظ منابع طبیعی درصدد احیای جنگل در بخش هایی از کولوبا هستند.

منبع: فرادید
انتشار: 28 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 173

به "کاخ بزرگ مایا ها در مکزیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاخ بزرگ مایا ها در مکزیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید