کشتی آزاد قهرمانی آسیا ، حسین خانی، یزدانی و طاهری به نیمه نهایی رسیدند

به گزارش مجله یگانه، نمایندگان اوزان 61، 74، 86 و 92 و 125 کیلوگرم کشورمان در مسابقات سی و چهارمین دوره رقابت های کشتی آزاد قهرمانی بزرگسالان آسیا به مصاف حریفان شان رفته اند.

کشتی آزاد قهرمانی آسیا ، حسین خانی، یزدانی و طاهری به نیمه نهایی رسیدند

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، نتایج نمایندگان کشورمان در پنج وزن دوم به توضیح زیر است:

در وزن 61 کیلوگرم مجید داستان پس از استراحت در دور اول در دور دوم به مصاف راویندر از هند می رود. در این وزن 9 کشتی گیر شرکت نموده اند.

در وزن 74 کیلوگرم که 13 کشتی گیر شرکت نموده اند، مصطفی حسین خانی با نتیجه 5 بر 2 از سد اختیار نوروزاف از ازبکستان گذشت. وی دور بعد با نتیجه 10 بر 3 سئونگ چول لی از کره جنوبی را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله به مصاف آتامیرات چارلیف از ترکمنستان می رود.

در وزن 86 کیلوگرم که 11 نفر حضور دارند، حسن یزدانی پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه 12 بر صفر هایاتو ایشیگورو از ژاپن را شکست داد و گام به نیمه نهایی گذاشت. وی در این مرحله با مصطفی العبید از عراق کشتی می گیرد.

در وزن 92 کیلوگرم کامران قاسم پور پس از استراحت در دور نخست در دور دوم به ملاقات برنده کشتی میان ریوچی یامانکا از ژاپن و سانجیت از هند می رود. در این وزن 9 نفر حضور دارند.

در وزن 125 کیلوگرم امین طاهری پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه 11 بر صفر مقابل سارم از سوریه به پیروزی رسید. وی در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی به مصاف برنده کشتی میان آیال لازاریف از قرقیزستان و دانگ هوان کیم از کره جنوبی می رود. در این وزن 11 نفر حضور دارند.

*نتایج نمایندگان کشورمان در پنج وزن اول نیز به توضیح زیر است:

در وزن 57 کیلوگرم که 12 نفر حضور دارند، علیرضا سرلک در دور اول با نتیجه 10 بر صفر روزگلدی سیداف از ترکمنستان را شکست داد. وی در دور بعد با نتیجه 3 بر صفر از سد محمد بیلال از پاکستان گذشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. سرلک در این مرحله مقابل یوتو تاکشیتا از ژاپن با نتیجه 5 بر یک پیروز شد و به ملاقات فینال راه یافت. وی در این ملاقات با نتیجه 9 بر 4 مقابل راوی کومار دارنده مدال برنز دنیا و قهرمان آسیا از هند مغلوب گردید و به مدال نقره رسید.

در وزن 65 کیلوگرم که 11 نفر حضور دارند، مرتضی قیاسی در دور نخست با نتیجه 6 بر 2 کریم حوجاکوف از ترکمنستان را مغلوب کرد وی در دور بعد مقابل علی بیک عثمان اف از قرقیزستان با نتیجه 7 بر 3 به رجحان دست یافت و راهی مرحله نیمه نهایی شد، اما در این مرحله مقابل تاکوتو اوتوگورو قهرمان دنیا از ژاپن با نتیجه 8 بر 2 مغلوب گردید و به ملاقات رده بندی رفت. وی در این ملاقات با نتیجه 7 بر صفر و ضربه فنی نادر رحیم اف از ازبکستان را از پیش رو برداشت و صاحب مدال برنز شد.

در وزن 70 کیلوگرم امیرحسین حسینی در دور اول با نتیجه 3 بر یک مقابل کاران از هند مغلوب گردید که با توجه به شکست حریفش از گردونه مسابقات کنار رفت.

در وزن 79 کیلوگرم علی سوادکوهی در دور نخست با نتیجه 2 بر صفر از سد ریوکی یوشیدا از ژاپن گذشت. وی در دور بعد مقابل سایاکبای یوسوپوف از قرقیزستان قرار می گیرد. وی در دور بعد مقابل سایاکبای یوسوپوف از قرقیزستان با نتیجه 14 بر 10 به پیروزی رسید و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل گلیم جان یوزربایف از قزاقستان با نتیجه 8 بر 2 به رجحان دست یافت و راهی ملاقات فینال شد.

سوادکوهی در ملاقات پایانی با بیونگ مین گانگ از کره جنوبی مصاف داد و در نهایت با نتیجه 5 بر 3 مقابل این حریف نامدار کره ای بازنده شد تا از رسیدن به مدال طلا باز بماند و صاحب مدال نقره این وزن گردد.

در وزن 97 کیلوگرم که 11 شرکت کننده دارد، علی شعبانی پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه 11 بر صفر مین وون سئو از کره جنوبی را شکست داد و گام به نیمه نهایی گذاشت. وی در این مرحله با نتیجه 10 بر صفر ساتیوارت کادیان از هند را از پیش رو برداشت و به ملاقات فینال راه یافت.

وی در فینال با یرگالی از قزاقستان سرشاخ شد و در نهایت با نتیجه عالی 12 بر 2 این حریف از کشور میزبان را شکست داد تا تنهایی طلایی روز نخست کشتی آزاد ایران در آلماتی لقب بگیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 خرداد 1400 بروزرسانی: 23 خرداد 1400 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 1160

به "کشتی آزاد قهرمانی آسیا ، حسین خانی، یزدانی و طاهری به نیمه نهایی رسیدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشتی آزاد قهرمانی آسیا ، حسین خانی، یزدانی و طاهری به نیمه نهایی رسیدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید