گلچین زمستانه برنامه های فرهنگی رادیو

به گزارش مجله یگانه، برنامه های منتخب حوزه فرهنگی فصل زمستان 98 معاونت صدا در رادیو اعلام شد.

گلچین زمستانه برنامه های فرهنگی رادیو

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران از روابط عمومی معاونت صدا، تازه ترین رویدادها و اخبار فرهنگی کشور از کافه هنر رادیو ایران شنیده می گردد و مسئولان و صاحب نظران فرهنگی کشور نیز جوابگو هستند.

از ویژگی های منحصر به فرد این برنامه می توان به مرجع بودن آن در حوزه فرهنگ،هنر و ادبیات اشاره نمود. این برنامه با تکیه بر رعایت زبان فارسی در ترانه ها به نقد موسیقی روز نیز می پردازد. پویش آئین سخن و من کتاب می خوانم نیز هر ساله در این برنامه اجرا می گردد.

مجله رادیویی کافه هنر ساعت 15:50 از شنبه تا چهارشنبه به طور زنده به تهیه نمایندگی سیده زهرا صالحی، زهره سربازی و کارشناس مجری شهاب شهرزاد می گردد.

پارسی گویان فراتر از مرز های جغرافیایی با هدف تقویت وحدت بین فارسی زبانان دنیا به موضوعات مختلف مربوطه می پردازد. رادیو ایران به عنوان نگهبان زبان فارسی سعی در نهادینه کردن پاسداشت زبان فارسی دارد و این برنامه نیز کوشیده است در این راستا به صورت جامع فعالیت های مختلف در حوزه فلات زبان فارسی را روایت کند.

مجله رادیویی پارسی گویان ساعت 23:05 روزهای آدینه و سه شنبه به تهیه نمایندگی محمد اسماعیل پور و گویندگی حسن همایی پخش می گردد.

مسابقه یک دو صدا بین علاقمندان به اجرا و گویندگی برگزار می گردد. هر هفته سه نفر در مسابقه شرکت نمایند و هر روز با دو چالش در حوزه گویندگی روبرو می شوند و در نهایت با رأی داوران و مخاطبین، برنده هفته معرفی می گردد. در این فصل از مسابقه موضوع خوانندگی، ترانه سرایی و آهنگسازی جایگزین گویندگی و اجرا شده است و پس از آزمون اولیه، 100 نفر در بخش های مختلف در 33 گروه با هم به رقابت می پردازند و با موضوع ایران به فراوری ترانه مشغول هستند.

این مسابقه از شنبه تا چهارشنبه ساعت 10:20 به تهیه نمایندگی مهدی ساعی گویندگی ابوالفضل آقاخانی و داوران مسابقه: علیرضا افتخاری،سعید بیابانکی و محمد رضا چراغعلی پخش می گردد.

علاقمندان می توانند مخاطب برنامه های رادیو ایران روی موج fmردیف 90 مگاهرتز باشند.

هدف از مستند روایی پرونده فرهنگی آنالیز مسایل و دغدغه های فرهنگی مردم است. این مجموعه مستند به بیان و واکاوی موضوعات فرهنگی و اجتماعی می پردازد و در این زمینه، معضلات مهم روز را آسیب شناسی می نماید.در این برنامه کارشناسان متخصص در حوزه روانشناسی ، جامعه شناسی ، دینی و مسولان مربوطه، حضور دارند.

پرونده فرهنگی شنبه ها ساعت 8:40 با تهیه نمایندگی اعظم ایرانی، روح الله مثنوی و گویندگی مریم احمد پور پخش می گردد.

علاقمندان می توانند مخاطب برنامه های رادیو معارف روی موج fmردیف 96 مگاهرتز باشند.

مجله رادیوییرواق تماشا شامل مصاحبه های صمیمانه و کارشناسی با مسئولان، منتقدان و فعالان حوزه میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی، ارائه آخرین اخبار و رویدادهای این حوزه ، معرفی جاذبه های گردشگری مغفول مانده در کشور که با هدف توسعه و رشد صنعت گردشگری و حمایت از صنایع دستی و میراث فرهنگی نقاط مختلف کشور، پخش می گردد.

این مجله رادیویی که به موضوع رونق صنعت گردشگری می پردازد ، یکشنبه ها ساعت 22به تهیه نمایندگی فرهاد دهنوی ، کارشناس مجری امیررضا فرهبد پخش می گردد.

مجله رادیویی از پارسی تا فارسی با موضوع پاسداشت زبان فارسی شنبه ها ساعت 22 به تهیه نمایندگی بهزاد محمودزاده و کارشناس مجری رشید کاکاوند پخش می گردد.

از پارسی تا فارسی در راستای نقد و آنالیز سیر تغییرات ایجاد شده در زبان پارسی تا تبدیل شدن به زبان فارسی، چالش های زبان فارسی معیار با حضور کارشناسان، اساتید، صاحب نظران و مسئولان فرهنگستان زبان و ادب فارسی که با هدف حفظ و پاسداشت زبان فارسی برای علاقه مندان این حوزه پخش می گردد. تازه های فرهنگستان،مسابقه واژه شناسی،مصاحبه مردمی از آیتم های این برنامه است.

علاقمندان می توانند مخاطب برنامه های رادیو گفت و گو روی موج fmردیف 5/103 مگاهرتز باشند.

در مجله رادیوییگیومه سعی می گردد با دعوت از کارشناسان ، مسئولین و هنرمندان برای یکی از موضوعات روز هنری کشور ، پرونده ویژه ای باز گردد و بحث و گفتگو صورت گیرد. نگاه برنامه سازان گیومه حفظ فرهنگ اصیل اسلامی - ایرانی است و در آنالیز این پرونده های ویژه از همه دیدگاه ها و نظرات استفاده می گردد تا اقدامات ناکارآمد مسئولین و هنرمندان را به چالش بکشد.

این برنامه شنبه تا چهارشنبه ساعت 9 صبح با تهیه نمایندگی حسین معصومی،گویندگی مهدی طهماسبی، کارشناس مجری علی جعفری و کارشناسیمحمدرضا ایمانیان پخش می گردد.

مجله رادیوییصدا در صحنه برنامه ای است تخصصی در حوزه نقد و آنالیز آثار روی صحنه. بخش های مختلف این برنامه عبارتند از: پرسه در حوالی تئاتر، آنچه گذشت، کلاس درس و تهیه مینی فیچر از مراحل تمرین و اجرای یک نمایش و مصاحبه با یکی از منتقدین تئاتر درباره یک اثر روی صحنه.این برنامه کوشش می نماید در فراوری تمام بخش هایش اصل بی طرفی را رعایت کند.

صدا در صحنه شنبه ها ساعت 21:00به تهیه نمایندگی طیبه محمدعلی،گویندگی بهناز بستان دوست ، کارشناس مجری رضا آشفته وکارشناسی آرش آبسالان پخش می گردد.

علاقمندان می توانند مخاطب برنامه های رادیو نمایش روی موج fmردیف 5/107 مگاهرتز باشند.

مجله رادیویینیستان به آنالیز موسیقی فاخر و اصیل ایرانی با رویکرد آموزشی- پژوهشی و اطلاع رسانی می پردازد. رسالت برنامه نیستان، حمایت از موسیقی اصیل و فاخر ایرانی است و حضور کارشناسان خبره و آهنگسازان صاحب نام به اعتبار برنامه افزوده است.نیستان در طول 20 سال فعالیت مداوم به عنوان یکی از برنامه های جریان ساز در حوزه موسیقی شناخته شده است.

نیستان شنبه تا پنج شنبه ساعت 22:00 به تهیه نمایندگی نماینده: وحید رستگاری، گویندگی فاطمه رکنی و ،لیدا وحیدی پخش می گردد.

مسابقه حریر سخن یک مشاعره رادیویی در راستای پاسداشت زبان فارسی با رویکرد آموزشی و تفریحی است. مشاعره یکی از فنون شناخته شده در شعر است که از گذشته های دور در بین مردم ما رواج داشته است. حضور دکتر اسماعیل آذر یکی از استادان برجسته این فن در برنامه به عنوان کارشناس مجری، اعتبار خاصی به این برنامه بخشیده است.

این مسابقه چهارشنبه و پنج شنبه ساعت 12:30 با تهیه نمایندگی نماینده: سید هادی موسوی نژاد، کارشناس مجری:دکتر اسماعیل آذرپخش می گردد.

مجله رادیویی رادیو کتاب به آنالیز آثار مکتوب کودک و فعالیت های فرهنگی در حوزه کودک می پردازد و محفلی را فراهم می نماید تا مخاطبین آن در سراسر ایران با نویسندگان، پژوهشگران و ناشران تازه های نشر کشور در حوزه های میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی،کتاب های کودک و نوجوان، تازه های ترجمه،تاریخ نشر ایران،کتابهای هنری و ادبی آشنا شوند.

این برنامه شنبه تا پنج شنبه ساعت 17 به طور زنده به تهیه نمایندگی سعید فرح آبادی ،مونا توسلی، الهه بیات، زهرا نصرالهی، فاطمه حق وردی و گویندگی فاطمه حقیقت ناصری ، مهدی اکبری، راضیه گرد کاهد و فاطمه اسحاق تبارپخش می گردد.

مجله رادیوییهفت کوچه در حوزه فرهنگ اقوام و فرهنگ عامه مردم ایران زمین است.در این برنامه به دو شکل موضوع محور و مکان محور (بِه صورت موضوعی و با همکاری و مشارکت مراکز صداو سیما در استانها) به عناصر و مؤلفه های فرهنگ و خرده فرهنگ های مختلف و متنوع اقوام ایرانی در آیتمهای مختلف ،نمایشی و کارشناسی پرداخته می گردد.

این برنامه چهارشنبه و پنج شنبه های هر هفته ساعت 9 صبح به تهیه نمایندگی سید هادی موسوی نژاد، گویندگی سکینه ارجمندی و وجیهه السادات حسینیان پخش می گردد.

مجله رادیویی ده ترین به معرفی برترین ها در حوزه علم و فرهنگ می پردازد و برترین ها را در حوزه هایی نظیر میراث فرهنگی، اماکن گردشگری، محیط زیست ایران و صنایع دستی با تمرکز بر فرهنگ ایران اسلامی اعلام می نماید. این برنامه برای ارتقا دانش عمومی و تخصصی مخاطبان علاقمند به فرهنگ ایرانی ساخته می گردد. این برنامه علمی و فرهنگی چهارشنبه ها ساعت 14:40 به تهیه نمایندگی نازنین حاج سیف اله و مجری کارشناسی احسان همتی پخش می گردد.

علاقمندان می توانند مخاطب برنامه های رادیو فرهنگ روی موج fmردیف 106 مگاهرتز باشند.

مجله رادیویی آب و تاب شامل گفت و گوی زنده و صمیمانه محمد صالح علا با نخبگان حوزه فرهنگ است.این مصاحبه عبارت است از زندگینامه، دلایل موفقیت نخبگان و دانسته های آنها در حوزه های تخصصی شان. معرفی اشخاص حوزه های هنری، فرهنگی و آشنایی مخاطب با حرفه های مختلف به صورت تخصصی، هدف اصلی این برنامه است. نخبگانی که در این برنامه با آنها گفت و گو می گردد از حوزه های سینما، ادبیات، کاریکاتور، عکس، تئاتر، خط، ترجمه، هنرهای تجسمی، طنز و نقاشی هستند.

آب و تاب آدینه ها ساعت21 به تهیه نمایندگی پروانه طهماسبی و کارشناس مجری محمد صالح علاء پخش می گردد.

علاقمندان می توانند مخاطب برنامه های رادیو تهران روی موج fmردیف 94 مگاهرتز باشند.

مجله رادیویی موج جوانی به صورت مستمر هر هفته به یک شهر یا روستا سفر می نماید و به صورت زنده در بین مخاطبان اجرا می گردد و مشارکت مردم به برنامه جلوه ای دیگر می بخشد.اجرای زنده مسابقات و خواننده ها باعث جذابیت برنامه برای مخاطب می گردد و با توجه به پخش از فرستنده اینترنتی ، امکان دسترسی به دورترین نقاط روستاها و شهرها امکان پذیر است.

این برنامه پنجشنبه و آدینه ساعت 20:00 به تهیه نمایندگی عباس پیری وگویندگی امیر زنده دلان و حسن اسماعیل پور پخش می گردد.

علاقمندان می توانند مخاطب برنامه های منتخب رادیو جوان روی موج fmردیف 88 مگاهرتز باشند

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 9 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 203

به "گلچین زمستانه برنامه های فرهنگی رادیو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلچین زمستانه برنامه های فرهنگی رادیو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید