گلکسی اس 21 بدون سنسور ToF (مدت پرواز) راهی بازار می گردد

به گزارش مجله یگانه، به گزارش یک منبع کره ای، به نظر می رسد سامسونگ قصد ندارد در پرچم داران سری گلکسی اس 21 از سنسور مدت پرواز یا همان ToF استفاده کند.

گلکسی اس 21 بدون سنسور ToF (مدت پرواز) راهی بازار می گردد

در حال حاضر گوشی های سری گلکسی نوت 20 از سنسور مدت پرواز بهره می برند اما ظاهرا این سنسورها قرار نیست فعلا استفاده ای برای کاربران داشته باشند. به همین خاطر غول کره ای تصمیم گرفته آن را در پرچم دران بعدی خود استفاده نکند. از طرفی فناوری به کار رفته توسط سامسونگ بسیار به نسبت آنچه که رقیب قدرتمندش یعنی اپل در گوشی های خود استفاده می نماید ضعیف تر است. به همین خاطر این شرکت تصمیم گرفته روش دیگری را در پیش بگیرد.

سنسور های ToF اپل متعلق به شرکت سونی است. البته سامسونگ هم سنسور خود را از سونی خریداری می نماید اما اپل طی قراردادی انحصاری، سنسور مدت پرواز با فناوری مستقیم را از شرکت ژاپنی دریافت می نماید و به همین خاطر سامسونگ نمی تواند آن ها را در اختیار داشته باشد. در حال حاضر، اپل با استفاده از سنسور LiDAR، از تکنیک مدت پرواز به صورت مستقیم بهره می برد اما در محصولات سامسونگ به شکلی غیر مستقیم از این فناوری استفاده می گردد. به همین خاطر، نماینده های اپل 2 برابر محدوده بیشتر را (حدودا 6 متر در مقایسه با 3 متر) به نسبت کهکشانی ها پوشش می دهند.

  • دوربین ToF یا مدت پرواز چیست و چه مزایایی دارد؟

با این حال به نظر می رسد سامسونگ قصد ندارد این فناوری را به طور کامل کنار بگذارد و در کوشش است با طراحی سنسوری قدرتمند و اختصاصی، عملکرد خود را در این زمینه بهبود بخشد. این طور که به نظر می رسد، سامسونگ می خواهد ابتدا حرکت اپل را در این زمینه زیر نظر داشته باشد. اینکه اپل در محصولات آینده خود چگونه از این سنسور بهره می برد و استقبال کاربران از آن چطور خواهد بود، می تواند به سامسونگ در راستای استفاده یا عدم استفاده از این سنسور در پرچم دارهای بعدی یاری کند.

سامسونگ شاید پرچم داران سری گلکسی اس 21 را از وجود این سنسور محروم کند اما گفته می گردد قرار است مدل قدرتمند آن را به دوربین اصلی 150 مگاپیکسلی مجهز کند. همین مسأله می تواند آن ها را در بخش دوربین به شرکتی بی رقیب تبدیل کند. البته اینکه این دوربین هم مانند نسخه 108 مگاپیکسلی به کار رفته در اس 20 اولترا خواهد بود یا خیر، مسأله ای است که در حال حاضر نمی توانیم در رابطه با آن قضاوت کنیم.

منبع: Android Central

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 13 مهر 1399 بروزرسانی: 13 مهر 1399 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 678

به "گلکسی اس 21 بدون سنسور ToF (مدت پرواز) راهی بازار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلکسی اس 21 بدون سنسور ToF (مدت پرواز) راهی بازار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید