یک مهندس کهنه کار گوگل می گوید که چطور در آینده جست وجو تغییر خواهد نمود

به گزارش مجله یگانه، برای جست وجو کردن یک کلمه در اینترنت، تنها کافی است لپ تاپ یا کامپیوتر خود را روشن کنید و در مرورگرتان، کلمه یا کلماتی که می خواهید را تایپ نموده و دکمه جست وجو را بزنید. با همین روش روزانه میلیون ها نفر در گوگل به دنبال کلماتی که می خواهند از آن ها اطلاعاتی به دست بیاورند، جست وجو می نمایند اما صفحه جست وجوی گوگل، حالا تفاوت های زیادی با گذشته دارد.

یک مهندس کهنه کار گوگل می گوید که چطور در آینده جست وجو تغییر خواهد نمود

صفحه جست وجوی گوگل زمانی فقط پر بود از لینک های آبی رنگ با توضیحاتی خاکستری رنگ در زیر آن ها که کاربر باید برای رسیدن به مقصود خود، روی آن ها کلیک می کرد. اما همین امروز هم این صفحه تغییرات زیادی داشته و برای مثال در صفحه سرچ می توان ترجمه یک کلمه را دید و یا حتی نتیجه یک بازی فوتبال را مشاهده کرد.

حالا یک کارمند سابق گوگل که 14 سال در این شرکت کار نموده، درباره آینده صفحه جست وجوی گوگل پیش بینی هایی داشته که در ادامه خواهیم خواند. پیش از هرچیزی، او فکر می نماید در ده سال آینده، بیشترین تغییری که در جست وجو در گوگل اتفاق خواهد افتاد، درباره نحوه نمایش نتایج نیست بلکه درباره این است که گوگل خواهد توانست دقیقا جوابی که به دنبال آن هستید را بلافاصله به شما ارائه کند. درواقع گوگل قادر خواهد بود تا چیزی که شما جست وجو نموده اید را بهتر درک کند و در ابتدای صفحه سرچ، همان چیزی که می خواهید را نمایش دهد.

Daniel M. Russell، محقق ارشد جست وجو و رضایت کاربران در گوگل، اخیرا به وب سایت Business Insider در خصوص اینکه چطور در یک دهه آینده جست وجو تغییر می نماید گفته بود که: فکر می کنم جهت کلی این تغییرات، به این سمت خواهد بود که به درک عمیق تری از زبان کاربران برسد. اساسا، قرار است ما [گوگل] در زمینه درک محتوای صفحات وب، بهتر شویم و درنتیجه، بهتر متوجه خواهیم شد که شما کاربران دقیقا چه منظوری در جست وجوهای خود دارید.

گوگل همین حالا هم قدم های مهمی در این راستا برداشته است. یکی مهم ترین بروزرسانی ها در گوگل در چند ماه اخیر، این بوده که این شرکت به تازگی آغاز به استفاده از تکنولوژی شرکت BERT نموده است.

BERT خلاصه شده عبارت Bidirectional Encoder Representations from Transformers است. به طور خلاصه تکنولوژی آن ها شامل یک تکنیک پردازش زبان طبیعی است که به گوگل یاری می نماید تا بهتر بتواند مفهوم کلمات را با توجه به کلمه هایی که قبل و بعد آن آمده، درک کند. این تکنولوژی باعث می گردد تا موتور جست وجو درک کند که چرا شما یک عبارت را جست وجو نموده اید تا به این ترتیب بتواند جواب مورد احتیاجتان را به شما نمایش دهد.

چنین تکنولوژی و بهبودی برای گوگل حیاتی است. گوگل واقعا احتیاج دارد در زمینه درک ورودی های جست وجوی خود پیشرفت کند. مخصوصا حالا که تعیین شده عموم مردم عبارت هایی دو کلمه ای را جست وجو می نمایند و درک چنین چیزی برای الگوریتم های گوگل، فعلا سخت تر از آن چیزی است که BERT برای گوگل فراهم نموده است.

برای مثال وقتی کلمه جگوار را سرچ می کنید، ممکن است منظورتان حیوان جگوار، خودروی جگوار یا حتی نسخه ای از سیستم عامل macOS باشد که در سال 2002 عرضه شده. اما اگر کلمه دیگری مثل آمریکای جنوبی به عبارت جست وجو شده اضافه کنید، گوگل متوجه می گردد که شما احتمالا به دنبال حیوان جگوار هستید و سپس می تواند اطلاعات مورد نظرتان را بهتر به نمایش بگذارد.

هدف گوگل این است که در آینده بهتر بتواند ارتباط میان کلمات مختلف را پیدا کند و این کار را در عبارت هایی که کلمات کوتاه تری هم دارد انجام دهد. Rusell می گوید: ما در حال حاضر در حدس زدن خیلی خوب هستیم؛ اما از قلم نیاندازید که این ها حدسیات هستند!.

منبع: BusinessInsider

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 23 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 73

به "یک مهندس کهنه کار گوگل می گوید که چطور در آینده جست وجو تغییر خواهد نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک مهندس کهنه کار گوگل می گوید که چطور در آینده جست وجو تغییر خواهد نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید