آخرین شرایط کالاهای اساسی در بازار ، قیمت برنج ایرانی نصف شد؛ شکر کیلویی چند؟

به گزارش مجله یگانه، رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی از احتمال افزایش قیمت چای اطلاع داد و گفت: قیمت بیشتر کالاهای اساسی در ماه های اخیر ثابت بوده و حتی قیمت بعضی کالاها مانند برنج ایرانی حدود 50 درصد کاهش یافته است.

آخرین شرایط کالاهای اساسی در بازار ، قیمت برنج ایرانی نصف شد؛ شکر کیلویی چند؟

به گزارش خبرنگاران، رضا کنگری در رابطه با قیمت برنج ایرانی در گفت وگو با اندازه اظهار کرد: در حال حاضر به دلیل افزایش عرضه نسبت به تقاضا برای برنج ایرانی قیمت این محصول با کاهش حدود 50 درصدی روبرو شده است.

وی با اشاره به اینکه قیمت هرکیلوگرم برنج ایرانی در اسفند سال گذشته به 135 هزارتومان رسیده بود، توضیح داد: در حال حاضر قیمت عمده فروشی انواع برنج ایرانی از 35 هزارتومان آغاز می گردد و قیمت با کیفیت آن 95 هزارتومان است.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی از کاهش قیمت روغن در بازار اطلاع داد و گفت: براساس اعلام وزارت جهاد کشاورزی قیمت روغن در بازار 10 الی 15 درصد کاهش یافته است.

کنگری درباره موجودی کالاهای اساسی در کشور اظهار کرد: همه کالاها در بازار به وفور وجود دارد، اما در این بین تنها شکر کمیاب است.

وی اظهار داشت که وزارت جهاد کشاورزی حدود 400 تن شکر در اختیار اتحادیه بنکداران مواد غذایی قرار داده است که توزیع آن باید به صورت حواله به عطار و سقط فروش ها، سوپرمارکت ها، لبنیات فروش ها انجام گردد.

به گفته رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی، توزیع شکر در فروشگاه های زنجیره ای و ممنوعیت توزیع به وسیله بنکداری ها باعث فعالیت دلالان در این بازار شده است؛ چرا که دلالان شکر را از فروشگاه ها خریداری و با قیمت 35 هزارتومان به بنکداری ها تحویل می دهند.

وی توضیح داد: شکر در بازار کمیاب است و اگر در سوپرمارکتی هم شکر پیدا گردد، قیمت هر کیلوگرم از آن 40 هزارتومان است.

کنگری بعلاوه از افزایش قیمت احتمالی چای اطلاع داد و اظهار کرد: تا به امروز چای با ارز 28 هزار و 500 تومان وارد می شد، اما قرار است واردات آن با ارز 42 هزار و 200 تومان انجام گردد که این تغییر تعرفه باعث افزایش قیمت حدود 30 الی 35 درصدی این محصول خواهد شد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 13 شهریور 1402 بروزرسانی: 13 شهریور 1402 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 1796

به "آخرین شرایط کالاهای اساسی در بازار ، قیمت برنج ایرانی نصف شد؛ شکر کیلویی چند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین شرایط کالاهای اساسی در بازار ، قیمت برنج ایرانی نصف شد؛ شکر کیلویی چند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید