آمریکا و بعضی کشورهای اروپایی ترکیب واکسن های مختلف را قبول ندارند

به گزارش مجله یگانه، بعضی از کشورها مسافرانی را که دو واکسن مختلف دریافت نموده اند واکسینه شده تلقی نمی نمایند. این موضوع می تواند برای میلیون ها کانادایی که دو دوز واکسن متفاوت دریافت نموده اند، مشکل ساز گردد.

آمریکا و بعضی کشورهای اروپایی ترکیب واکسن های مختلف را قبول ندارند

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

یاسمن رید، سخنگوی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) در ایمیلی گفت واکسن ها قابل تعویض نیستند. ایمنی و اثربخشی ترکیب واکسن های مختلف کووید-19 هنوز مورد مطالعه قرار نگرفته است.

با این حال، مخلوط واکسن های ام آر ان ای یعنی فایزر و مدرنا در شرایط استثنایی پذیرفته می گردد؛ مانند زمانی که واکسن دریافتی دوز اول دیگر در دسترس نباشد..

دستورالعمل CDC تأثیری بر ورود کانادایی ها به ایالات متحده به وسیله هوایی نخواهد داشت. آنها فقط باید نتیجه منفی آزمایش خود را ارائه دهند.

اما آنهایی که دو دوز متفاوت واکسن دریافت نموده اند و می خواهند از مرز زمینی عبور نمایند، ممکن است نتوانند.

دستورالعمل های CDC در حال حاضر مشکلاتی را برای بعضی از کانادایی هایی که کشتی تفریحی رزرو نموده اند و کشتی های آنها باید در ایالات متحده پهلو بگیرند، ایجاد نموده است.

نروژ کروز لاین (NCL) ایمنی افرادی که دو دوز واکسن مختلف دریافت نموده اند را تائید نمی نماید. چندین شرکت دیگر هم ترکیب دوز آسترازنکا و واکسن ام آر ان ای را تائید نمی نمایند.

NCL قاطعانه می گوید که ترکیب فایزر و مدرنا قابل قبول نیست.

کانادایی هایی که دو دوز واکسن متفاوت دریافت نموده اند، در صورت احتیاج به اثبات واکسیناسیون ممکن است از دسترسی به بعضی از سالن های ایالات متحده محروم شوند.

تماشاگرانی که می خواهند ماه آینده در کنسرت هایی مانند The Eagles یا An Evening با لیدی گاگا و تونی بنت در نیویورک شرکت نمایند، باید کاملاً واکسینه شوند.

وزارت بهداشت استان نیویورک از دستورالعمل های CDC پیروی می کند و حداقل در حال حاضر ترکیب آسترازنکا و واکسن ام آر ان ای را واکسیناسیون کامل تلقی نمی نماید.

سامانتا فولد، سخنگوی CDC در ایمیلی گفت که توصیه های این مرکز در خصوص واکسیناسیون ممکن است در آینده و با در دسترس قرار گرفتن اطلاعات بیشتر تغییر کند.

کانادایی هایی که نسخه کووشیلد واکسن آسترازنکا را دریافت نموده اند، ممکن است در صورت سفر به اروپا دچار مشکل شوند.

اروپا نسخه اروپایی واکسن آسترازنکا یعنی واکس زوریا را تأیید نموده است، اما هنوز نسخه هندی آن یعنی کووشیلد تأیید نشده است.در نتیجه، چندین کشور اروپایی نسخه کووشیلد را به رسمیت نمی شناسند.

بر اساس وب سایت های دولتی کشورها، این موضوع به ویژه در خصوص ایتالیا ، پرتغال و لهستان صدق می نماید.

بنابراین مسافران کانادایی که کووشیلد زده اند در این کشورها نمی توانند از امتیازات ارائه شده به مسافران کاملاً واکسینه شده مانند معافیت از قرنطینه یا معافیت از ارائه آزمایش کرونا، بهره مند شوند.

بیش از 80 هزار کانادایی حداقل یک دوز کووشیلد دریافت نموده اند. خوشبختانه برای این گروه از کانادایی ها ، فهرست کشورهای اروپایی که این واکسن را قبول می نمایند در حال افزایش است.

چندین کشور مانند اسپانیا، یونان و ایسلند، فرانسه و انگلستان نسخه کووشیلد واکسن آسترازنکا را می پذیرند.

البته اگرچه بریتانیا در حال حاضر آمریکایی ها و اروپایی های کامل واکسینه شده را از قرنطینه معاف نموده است، اما هنوز چنین مجوزی را به کانادایی ها نداده است.

منبع: خبرکانادا
انتشار: 14 مرداد 1400 بروزرسانی: 14 مرداد 1400 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 1256

به "آمریکا و بعضی کشورهای اروپایی ترکیب واکسن های مختلف را قبول ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا و بعضی کشورهای اروپایی ترکیب واکسن های مختلف را قبول ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید