احیای جاده ابریشم به وسیله گردشگران چینی (تور چین)

به گزارش مجله یگانه، احیای جاده ابریشم با سفر گردشگران چینی در مسیر کشورهایی که روزگاری محل گذر تاجران ابریشم بوده است، شروع شد.

احیای جاده ابریشم به وسیله گردشگران چینی (تور چین)

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

حسن روحانی - رییس جمهوری - حدود یک سال پیش در اجلاس شانگهای که در قرقیزستان برگزار گردید، احیای جاده ابریشم را پیشنهاد کرد. سپس رییس جمهور چین، دستور احیای جاده ابریشم را با استفاده از سفرهای گردشگری صادر کرد و پس از آن، سفر گردشگران چینی در مسیر ابریشم شروع شد.

ماجراجویی در جاده ابریشم رویای بسیاری از جهانگردان است که برای بعضی هم به واقعیت پیوسته، اما واقعیت این است که بخش زیادی از جاده اصلی ابریشم در سال های گذشته به خاطر این که محل گذر و تجارت زمینی نبوده، از بین رفته است. حالا چینی ها با این ادعا که نقطه مبدأ این جاده برای تجارت ابریشم بوده اند، قصد نموده اند جاده ابریشم را این بار با گردشگران شان احیا نمایند.

محمدعلی واقفی، مسوول اجرای تورهای گردشگری جاده ابریشم در بخش ایران است که تا به حال سه گروه از گردشگران چینی را به ایران آورده است.

او در این باره گفت: پس از آن که رییس جمهوری ایران در اجلاس سال گذشته شانگهای، موضوع احیای جاده ابریشم را عنوان کرد، رییس جمهوری چین از آن استقبال کرد و از مسوولان گردشگری این کشور خواست، جاده ابریشم را احیا نمایند. حالا مدتی است گروه های گردشگری از چین فقط با این انگیزه و با عنوان سفر در جاده ابریشم به ایران می آیند.

او ادامه داد: چینی ها مدعی اند ابتدای جاده ابریشم، شهری به نام شی آن در چین است که تجارت ابریشم، سفال و چینی از همین نقطه انجام می شد و بازرگانان ایرانی هم ابریشم را از این مبدأ خارج می کردند. برای همین، سفر این گردشگران از شی آن شروع می گردد، شهری که موزه ارتش تراکوتا (مجسمه های سفالین با عنوان پاسداران معبد سلطنتی در چین باستان که به نخستین امپراتوری چین در 220 قبل از میلاد مسیح تعلق دارد) در آن واقع شده است.

واقفی اظهار کرد: این گردشگران که نام تورشان CAE (مخفف چین، آسیا و اروپا) است، یک هفته در بخشی از جاده ابریشم که در چین واقع شده، سفر می نمایند و در ادامه به قرقیزستان و ازبکستانمی روند و سپس به ایران می آیند و سفرشان در ترکیه سرانجام می یابد و از آنجا به چین برمی گردند. آن ها معتقدند، مهم ترین بخش سفرشان، به ایران و چین مربوط است، چراکه دو نقطه مهم در جاده ابریشم به شمار می آیند.

او سپس با اشاره به بخشی از گفته این گردشگران که پاسخی برای مهم شمردن کشور ایران در مسیر ابریشم است، گفت: چینی ها می گویند، کشورشان فقط محل فراوری ابریشم بوده و نه بافت آن و تاجران ایرانی بودند که هنر بافت ابریشم را در زمان یزگرد دوم به چین آوردند، برای همین ایران نقطه ای مهم و اثرگذار در جاده ابریشم به شمار می آید.

به گفته این تورگردان، تا به حال سه گروه از گردشگران چینی به این انگیزه به ایران سفر نموده اند که معمولا در میان آن ها استاد دانشگاه، تاجر، روزنامه نگار و عکاس هم حضور دارد.

واقفی در ادامه بیان نمود: گروه سوم از این گردشگران که با هدف احیای جاده ابریشم در حال سفر در ایران هستند، به نشانه دوستی و احیای این جاده، سمبل هایی از تمدن چین و محصولات تجاری میان بازرگانان ایرانی و چینی را به موزه ایران باستان اهدا کردند. این سمبل ها که به مدیر موزه ایران باستان اهدا شد، شامل یک جام کپی شده از اثری مشابه متعلق به حدود چهارهزار سال قبل، لوح های ابریشمی و بشقاب چینی طراحی شده براساس نمونه اصل آن در پنج هزار سال قبل است.

او در سرانجام پیش بینی کرد که این تصمیم و هدف چین برای احیای جاده ابریشم، باعث گردد گردشگران زیادی از این کشور به ایران سفر نمایند.

منبع:ایسنا

منبع: دالاهو
انتشار: 10 دی 1401 بروزرسانی: 10 دی 1401 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 1693

به "احیای جاده ابریشم به وسیله گردشگران چینی (تور چین)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احیای جاده ابریشم به وسیله گردشگران چینی (تور چین)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید