اقدام پارک برای ایجاد فرهنگ نوآوری در بین دانشگاهیان، پولدار شدن با کارآفرین شدن متفاوت است

به گزارش مجله یگانه، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی گفت: راستا حرکت پارک علم و فناوری و مرکز رشد دانشگاه به طور صحیح برنامه ریزی و پی ریزی شده است و این پارک در حال ایجاد فرهنگ نوآوری و کارآفرینی در بین دانشگاهیان است.

اقدام پارک برای ایجاد فرهنگ نوآوری در بین دانشگاهیان، پولدار شدن با کارآفرین شدن متفاوت است

به گزارش خبرنگاران، دکتر خسرو پیری در سلسله کارگاه های آموزشی آشنایی با نوآوری و کارآفرینی با عنوان آشنایی با مراحل راه اندازی کسب وکارهای نوپا و استارتاپی که در مرکز رشد این دانشگاه برگزار گردید، با بیان این که خروجی این برنامه ریزی و سیاست گذاری ایجاد دانشگاه نوآور و کارآفرین خواهد بود، اظهار کرد: برای ایجاد دانشگاه نوآور ابتدا باید دانشجویان و اعضای هیات علمی دانشگاه با اکوسیستم نوآوری و کارآفرینی که در کشور وجود دارد، آشنا شوند.

پیری اضافه نمود: موتور اصلی حرکت به سمت دانشگاه نوآور و کارآفرین از آشنایی دانشجویان با مفاهیم و توانمندسازی آنها آغاز می گردد که این مهم محقق نمی یابد، مگر اینکه فرهنگ نوآوری و کارآفرینی در دانشگاه و مشارکت دادن دانشگاهیان در پروسه نوآوری و کارآفرینی به انجام برسد.

وی توضیح داد: پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی آغاز به برگزاری دوره های کوتاه مدت آموزشی در مورد آشنایی دانشجویان با اکوسیستم نوآوری و کارآفرینی نموده است که این دوره ها در قالب کارگاه ها، بوت کمپ ها و دوره های آموزشی انجام می گردد.

دکتر پگاه مریدسادات، عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی و مدرس دوره کارآفرینی نیز گفت: با توجه به تحولات روزافزون علم و فناوری، شرایط بازار کار، کم شدن امکان استخدام دولتی، صندلی نوآوری و اقتصاد دانش بنیان در توسعه همه جانبه کشورها، امروز دیگر کسی نمی تواند منکر صندلی پر اهمیت نیروی انسانی نوآور و کارآفرین در این راستا باشد.

وی اضافه نمود: از این رو تربیت دانشجویانی خلاق و نوآور و حمایت از این دانشجویان برای توسعه نوآوری و ایجاد کسب و کارهای مبتنی بر آن به یکی از اهداف اصلی دانشگاه های کشور تبدیل شده است. بنابراین آشناسازی دانشجویان با پارک و مرکز رشد دانشگاه شهید بهشتی به ویژه دانشجویان مقطع کارشناسی بسیار حائز اهمیت است.

مریدسادات گفت: در این چارچوب در سلسله کارگاه های پارک علم و فناوری دانشگاه بیش از یکصد نفر از دانشجویان شهید بهشتی در قالب واحد درس اختیاری کارآفرینی با هدف آشنایی با پارک علم و فناوری و مرکز رشد دانشگاه و مراحل راه اندازی استارتاپ ها حضور یافتند.

محمد طالب پور، مدرس مباحث آشنایی با مراحل کسب و کارهای نوپا و استارتاپی نیز گفت: محورهای اصلی که در این کارگاه ارائه شد شامل:آشنایی، شرح ادبیات مناسب و صحیح کارآفرینی و کسب و کار، ویژگی ­های اصلی یک استارتاپ و همچنین مراحل راه اندازی استارتاپ بوده است.

وی اضافه نمود: بیشتر استارتاپ ها در حال شکل گیری در زمینه بستر یا پلتفرم هستند، ولی واقعیت کارآفرینی با این موضوع متفاوت است.

طالب پور در ادامه با اشاره به نحوه پرداخت صحیح به مسائل و نیازهای جامعه، اظهار کرد: مسائل واقعی از راه دیدن و تجربه کردن به دست می آید.

وی خاطر نشان کرد: دورنمای تشکیل استارتاپ یا کارآفرینی، گردش پول در چرخه صنعت است و بر خلاف ذهنیتی که برای افراد ممکن است وجود داشته باشد، پولدار شدن با کارآفرین شدن متفاوت است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 42

به "اقدام پارک برای ایجاد فرهنگ نوآوری در بین دانشگاهیان، پولدار شدن با کارآفرین شدن متفاوت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقدام پارک برای ایجاد فرهنگ نوآوری در بین دانشگاهیان، پولدار شدن با کارآفرین شدن متفاوت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید