انتخاب بلبرینگ مناسب

به گزارش مجله یگانه، قبل از اختراع بلبرینگ بسیاری از کار هایی که امروز به طرز بسیار ساده ای انجام می شوند کار نا ممکن و دور از ذهنی محسوب می شد چرا که بدون وجود یک قطعه رابط که هم بتواند بار ورودی به سیستم را تحمل کند و هم امکان حرکت سایر قطعات در کنار هم را برای شما فراهم آورد اتفاق عجیب و پیچیده ای محسوب می شد اما با گذشت زمان و ساخت بلبرینگ ها یا همان یاتاقان های غلتشی صنایع زیادی توانستند خدمات خود را به شکل گسترده تری ارائه دهند. اختراع بلبرینگ خیلی از کار های پیچیده را به ساده ترین شکل ممکن تبدیل کرد به طوری که امروزه خرید بلبرینگ به یکی از اقدامات اولیه هر کارگاه یا مجموعه صنعتی محسوب می گردد.

انتخاب بلبرینگ مناسب

همان طور که می دانید پیشرفت باعث سهولت زندگی مردم رد دنیا می گردد و بسیاری از کار هایی که در گذشته ناممکن به نظر می رسیدند را امکان پذیر می سازد نمونه شاخص این موضوع ساخت و فروش بلبرینگ است.

گفتنی است که این یاتاقان های غلتشی دارای انواع مختلفی هستند که بهتر از قبل از خرید با انواع آن به درستی آشنا شوید تا انتخاب هوشمندانه تری در این حوزه داشته باشید.

انواع بار های ورودی

همان طور که پیش تر اشاره شد تحمل بار های ورودی بر عهده بلبرینگ ها و رولبرینگ های کار شده در سیستم است لذا فروش بلبرینگ بسته به بار ورودی به مجموعه متفاوت است.

بار شعاعی: برای تحمل بار های شعاعی ورودی به مجموعه بلبرینگ های شیار عمیق، بلبرینگ های خود تنظیم و به طور کلی یاتاقان ها و بیرینگ ها لغزشی گزینه مناسبی هستند.

بار محوری: برای تحمل بار های محوری وارده به مجموعه توصیه می گردد که از رولبرینگ های کف گرد بهره ببرید تا متناسب با احتیاج خود بیشترین بازدهی از آنقطعه را دریافت کنید. جالب است بدانید که در زمان هایی که نیروی محوری وارده کم باشد می توانید از یاتاقان های مخروطی نیز بهره ببرید.

بار ترکیبی (محوری و شعاعی): برای مجموعه هایی که بار وارده هم از نوع محوری است و هم از نوع شعاعی باید از بلبرینگ هایی استفاده گردد که علاوه بر اینکه بتواند هر 2 نوع بار را تحمل کند قابلیت چرخش سایر اجزا در کنار یکدیگر را نیز داشته باشد. انتخاب بلبرینگ مناسب موضوع کلیدی در هنگام خرید آن می باشد چرا که اگر انتخاب درستی نداشته باشید ممکن است قطعه شما خیلی زود دچار خوردگی گردد و در حین انجام عملیات بکشد که در پی آن ممکن است آسیب های جبران ناپذیری به مجموعه شما وارد گردد.

انتخاب بلبرینگ

حال که انواع بار های ورودی را خدمتتان معرفی کردیم شما می توانید در بین گزینه های موجود انتخاب هوشمندانه تری داشته باشید. توصیه می گردد برای استعلام قیمت بلبرینگ به صفحه قیمت بلبرینگ بیرینگ مارت مراجعه نموده و فرم مربوطه را تکمیل کنید تا کارشناسان مجموعه در اسرع وقت با شما تماس بگیرند. مجموعه بیرینگ مارت یکی از قطب های اصلی فروش بلبرینگ، رولبرینگ و انواع یاتاقان ها در ایران است که با فروش محصولات با کیفیت و ارزان قیمت توانسته مشتریان زیادی را در خود جذب کند.

موضوع دیگری که در هنگام انتخاب بلبرینگ باید به آن توجه کرد برند تولیدی آن و خدماتی است که آن مجموعه به شما به عنوان مشتری ارائه می نماید. جنس و متریال به کار رفته در ساخت بلبرینگ ها، سایز بلبرینگ، تعداد ساچمه های موجود در قطعه و ... از جمله اصلی ترین مواردی هستند که در معین قیمت بلبرینگ تاثیر مستقیم می گذارند.

اگر بخواهیم مسائل اقتصادی و هزینه ای را کنار بگذاریم انتخاب بلبرینگ به فضایی که برای آن در نظر گرفته اید بستگی دارد. برای درک بهتر این موضوع مثال ساده ای را خدمتتان عرض می کنیم، از آن جایی بلبرینگ ها بر اساس طراحی ماشین های از پیش معین شده ساخته می شوند دارای قطر کمی هستند تا در انواع صنایع مورد احتیاج قابل استفاده باشند اما اگر فضای داخلی شما کمتر از حد معمول باشد بهتر است از بلبرینگ های شیار عمیق بهره ببرید چون این قطعات فضای کمتری را نسبت به سایر نمونه های مشابه اشغال می نماید.

تاثیر سرعت دورانی در انتخاب بلبرینگ

برای آن که بتوانید بلبرینگ مناسب را انتخاب کنید باید سرعت چرخش قطعه و یا سیستمی که قرار است بلبرینگ بر روی آن نصب گردد را به درستی اندازه گیری کنید و بلبرینیگی که شرایط آن دستگاه سازگار است رت انتخاب نموده و تهیه کنید.

تاثیر دمای محیط در انتخاب بلبرینگ

عموم بلبرینگ ها، رولبرینگ ها و یا به طور گسترده تر عموم یاتاقان ها در بازه بین -30 درجه تا +50 درجه قابلیت کار کردن را دارند و می توانند بدون هیچ مشکل یا خطایی وظایف محوله را انجام دهند اما اگر دمای محیط کار شما در این بازه نباشد بهتر است که از بلبرینگ هایی بهره ببرید که جنس ۀن ها با شرایط محیطی شما هماهنگ باشد تا عملکرد و بازدهی مناسب تری از بلبرینگ خود ببینید.

منبع: فرارو
انتشار: 24 اسفند 1399 بروزرسانی: 24 اسفند 1399 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 1003

به "انتخاب بلبرینگ مناسب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتخاب بلبرینگ مناسب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید