برترین آثار تاریخی ترکیه در 2021

به گزارش مجله یگانه، ترکیه کشوری غنی از آثار تاریخی و طبیعی بوده و از همین رو گردشگران بسیاری را به خود جذب می نماید. اما بعضی از گردشگران از برترین آثار تاریخی ترکیه آگاه نبوده و در سفر به این کشور آن ها را از دست خواهند داد. در این بخش به شما می خواهیم برترین جاذبه های گردشگری تاریخی ترکیه را در جاهای مختلف این کشور معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

برترین آثار تاریخی ترکیه در 2021

جاذبه های تاریخی ترکیه

سفر به اعماق تاریخ دنیزلی ترکیه

دنیزلی با آثار تاریخی و جاذبه های طبیعی که در خود جای داده، برترین گزینه برای سفری آرام، مقرون به صرفه و ایمن است. دنیزلی حدودا دارای یک میلیون نفر جمعیت است. جالب است بدانید به خاطر وجود نژادی خاص و زیبا از خروس، در برخی مکان های دنیزلی می توانید نمادهایی از این پرنده را ببینید. سفر به دنیزلی با همه زیبایی های رنگارنگش زمانی مجذوب نماینده تر می شود که قیمت پرواز، هتل و یا تور دنیزلی در مقایسه با سفرهای خارجی دیگر و حتی در برخی مواقع از تورهای داخلی پایین تر است و گردشگران ایرانی می توانند با کمترین .بودجه تجربه یک سفر خارجی به یادماندنی را داشته باشند. مقرون به صرفه بودن قیمت هتل دنیزلی، بلیط هواپیما تهران دنیزلی و حتی تور دنیزلی دلایل مختلفی دارد، از جمله فاصله کم ترکیه از ایران و عرضه تعداد زیادی هتل،تور و پرواز دنیزلی در بازار آژانس های مسافرتی که موجب رقابت و کاهش قیمت آن می شود.

دنیزلی ترکیه

شهر تاریخی هیراپولیس دنیزلی ترکیه

دنیزلی شهر تاریخی هیراپولیس را از دو قرن قبل از میلاد مسیح در خود جای داده است. هیراپلیس میراث جهانی ثبت در یونسکو بوده و بیانگر دوره های رومی، یهودی و مسیحی می باشد. باستان شناسان با تحقیقاتی که در این شهر داشته اند بیان می نمایند که این شهر به دلیل زیبایی طبیعی پاموک کاله، در نزدیکی آن ساخته شده است و شهفرایندان آن زندگی آرام و رویایی را در آن داشته اند. بیایید با هم مروری بر بناهایی که از هیراپولیس به جای مانده و گردشگران را به خود جذب می نماید، داشته باشیم.

آمفی تئاتر رومی هیراپولیس دنیزلی (Roman Theatre)

آمفی تئاتر شهر هیراپولیس طرفیت پانزده هزار نفری داشته است. البته جالب است بدانید این آمفی تئاتر دارای قسمتهای VIP بوده و با هشت جهت عبوری که داشته است، جمعیت را بدون مشکل مدیریت می نموده.

معبد آپولو هیراپلیس دنیزلی (Temple of Apollo)

معبد آپولو از طریق کشیش های مسیحی اداره و برای رضایت خداوند قربانی هایی در آن انجام می شد. ولی چیزی که امروز به چشم می خورد، یک بنای رومی می باشد که روی پی یا فونداسیون معبد ابتدایی بنا شده است.

غار پلوتونیوم هیراپولیس دنیزلی (Plutonium)

غار پلوتونیوم در نزدیکی معبد آپولو قرار گرفته است و دارای راهرویی باریک و برای ورود یک نفر می باشد. در زمان باستان، مردمی که وارد غار می شدند، به خاطر گازهای سمی مثل کربن دی اکسید و سطح پایین اکسیژن جان خود را از دست می دادند. مردم منطقه بر این باورند که خدا جان افراد گناهکار را در این غار می گیرد. البته کشیش ها به وجود گاز آگاه شده و با حبس نفس به درون غار می فرایند که سالم برگشتن آن ها در مقابل دیدگان مردم یک معجزه بوده جلوه و باعث قدرت گرفتن آنها در منطقه می شود.

غار پلوتونیوم هیراپولیس دنیزلی

نکروپولیس هیراپولیس دنیزلی (NECROPOLIS)

نکروپولیس قبرستانی دو کیلومتری بوده و بیشتر از 1000 قبر از یونان باستان را در خود جای داده و پس از دوران یونان باستان و در بازه های زمانی رومی و مسیحی این قبرستان نیز میزبان مرگان آن دوران بوده است. چهار نوع قبر که ساده، دو نوع قبر برای ثروتمندان و قبرهای خانوادگی بودند در نکروپولیس وجود دارند.

بدروم، شهر تمدن در تاریخ ترکیه

بدروم در ادوار تاریخی گوناگون از دریای اژه مورد حمله مهاجمین قرار می گرفت و با این حال طولی نکشید که تبدیل به یکی از شهرهای مهم تمدن کاریا شد. شهر بدروم حاکمانی از حکومت های مقدونیه، روم، پرس، بیزانس و عثمانی ها را به خود دیده است. در حقیقت بدروم از طریق سلطان سلیمان عثمانی به صورت قانونی و در سال 1552 میلادی به سرزمین های تحت سلطه عثمانیان ملحق شد. بدروم از ماه آوریل تا نوامبر (اردیبهشت تا آبان) هواداران منحصر بفرد خود را دارد. آن ها در این بازه زمانی علاقه مندند شهر را غرق در شکوفه های بادام ببینند و گرمای هوا برایشان آزار دهنده نباشد. بدروم علاوه بر اینکه شهری ساحلی است و افراد بسیاری را برای تفریحات آبی و لذت بردن از آب و هوای مطبوع در کنار سواحل با پرواز تهران بدروم به خود جذب می نماید، با جاذبه های گردشگری تاریخی که دارد علاقه مندان به تاریخ را به سمت خود می کشاند و سفر گردشگران را تکمیل می نماید. در ادامه شگفت انگیزترین جاذبه های گردشگری و تاریخی بدروم ترکیه را به شما معرفی می کنیم.

بدروم ترکیه

آرامگاه هالیکارناسوس بدروم (Halicarnassus)

آرامگاه هالیکارناسوس که به آن مقبره ماسولوس (Mausolus) هم می گویند، یکی از عجایب هفتگانه جهان محسوب می شود و تاریخچه ساختش به سال های 350 تا 353 میلادی برمی شود. مقبره ماسولوس (Mausolus) برای پادشاه منطقه و فرماندار هخامنشیان که به خشترپاون یا ساتراپ (به زبان یونانی) در کاریا معروف بود، ساخته شد. ماسولوس 24 سال بر این منطقه حکمرانی کرد و به خاطر خصیصه ای مثل کشورگشایی، منطقه ها زیادی را به هالیکارانوس سابق و بدروم فعلی افزود. ماسولوس اهل این منطقه بود ولی اصرار داشت که یونانی صحبت کند و مانند پادشاهان یونانی حکمرانی کند. او پادشاهی جاه طلب و کشورگشا بود و در سال 353 میلادی از جهان رفت که همسرش آرتمیس برای او مقبره ای ساخت که در زمان خود بی مثال بود. این مقبره سبک ترکیبی از معماری یونانی، لیکیایی و مصری دارد اما یک زلزله در قرن 13 میلادی، ستون هایش شکست و باعث آسیب به آن شد. بیشتر بخش های دیگر این بنا نیز از طریق صلیبیون از بین رفت.

دروازه میندوس بدروم (Myndos Gate)

دروازه میندوس از طریق ماسولوس و همسرش آرتمیس به منظور افزایش استحکام نظامی شهر در قرن چهارم قبل از میلاد مسیح بنا شد و در غرب بدروم قرار گرفته است که هم اکنون فقط یک دیوار 7 کیلومتری از آن به جا مانده است.

دروازه میندوس بدروم

قلعه بدروم (Bodrum Castle)

قدمت قلعه بدروم به قرن 15 میلادی برمی شود. شوالیه های صلیبی بها فرماندهی هاسپیتالر به خاطر بالا بردن استحکامات شهر بدروم این قلعه را مانند تزئینات و آجرهای استفاده شده در ساخت آرامگاه ماسولوس، بنا کردند. قلعه بدروم در حال حاضر به موزه تبدیل شده که دارای یک موزه زیر آب نیز می باشد. مساحت قلعه بدروم حدود 30 هزار متر مربع بوده و در کل 5 برج گوناگون با نام های برج مار، برج ایتالیایی، برج فرانسوی، برج آلمانی و برج انگلیسی را در خود جای داده است. توصیه می شود با رفتن به بدروم، در این قلعه از اتاق شاهزاده خانم این منطقه، جواهرات زنان ترک و دو کشتی که متعلق به سال 935 میلادی می باشند و در حال حاضر بازسازی شده اند، تماشا کنید.

ازمیر، سومین شهر بزرگ ترکیه

ازمیر سومین شهر بزرگ ترکیه بعد از آنکارا و استانبول محسوب می شود و موقعیت تجاری و صنعتی عالی دارد. ازمیر شهری شاد و سرزنده است و سواحل زیبای ماسه ای تلفیق شده با طبیعت سبز، آثار تاریخی شگفت انگیز و آب های معدنی آن سالانه بسیاری از گردشگران را به خود جذب می نماید. البته سفر به ازمیر همچون دیگر جهتها، هزینه ای دربر خواهد داشت که این هزینه بسته به نوع ایرلاین و شرکت هواپیمایی، ساعت حرکت و کلاس پروازی متغیر است. به دلیل نوسانات بالا و ثابت نبودن قیمت بلیط هواپیما ازمیر نمی توان قیمت دقیقی را عنوان کرد. بنابراین چنانچه تمایل دارید از قیمت و هزینه سفر به ازمیر اطلاع پیدا کنید، می توانید به صفحه اصلی مراجعه نموده و با جستجو و وارد کردن مشخصات و اطلاعات لازم، قیمت ها را مشاهده نمایید. در ادامه با آثار تاریخی این شهر زیبا آشنا می شویم.

ازمیر ترکیه

کاروانسرای قیزلار آغاسی ازمیر

کاروانسرا قیزلار آغاسی در بازار بزرگ کمرالتی قرار گرفته است و مغازه های این کاروانسرا به فروش صنایع دستی، سوغات ترکیه و عتیقه های مختلف مشغول هستند.

موزه آگورا ازمیر (Agora)

موزه آگورا در منطقه کناک و از قسمتی از بافت تاریخی ازمیر تشکیل شده و آثار به جامانده از دوران رومی ها و یونانیان را در خود جای داده است. قدمت این موزه به اواخر قرن چهارم قبل از میلاد مسیح باز می شود. آگورا در زبان یونانی به معنای بازار می باشد و در دوران تسلط یونانیان از این منطقه به عنوان بازار استفاده می شده است. نقاشی پرتره فاوستینا، همسر امپراتوری یونان نیز روی قوس دروازه غربی موزه آگورا قرار گرفته است.

شهر باستانی افسوس ازمیر (Ephesus)

شهر افه سوس یا افسوس (Ephesus) یکی از منطقه ها تاریخی ازمیر و مجموعه ای از بناهای تاریخی تخریب شده یونان باستان می باشد. قدمت افسوس به قبل از میلاد مسیح و دوران نوسنگی می رسد و در ساحل ایونیا واقع شده است. افیسوس از طریق یونانی ها بنا شده و زمانی با جمعیتی بیش از 250.000 نفر، دومین شهر بزرگ جهان بوده است. معبد آرتمیس، از عجایب هفتگانه جهان در این شهر واقع شده است که در سال 401 میلادی از طریق John Chrysostom تخریب شد.

شهر باستانی افسوس ازمیر

قلعه کادیفه کاله ازمیر (Kadifekale)

قلعه کادیفه کاله یا پاگوس به قرن چهارم قبل از میلاد برمی شود و 186 متر ارتفاع دارد. در زمان های قدیم از دژهای قلعه کادیفه کاله برای نگهبانی دائمی ازمیر و دریای اژه استفاده می شده است.

سخن آخر

سامانه رزرواسیون خبرنگاران به شما یاری می نماید به راحتی از آخرین قیمت بلیط هواپیما آگاه شوید. شما در کمترین زمان به انواع قیمت ها در تاریخ مورد نظر خود دسترسی خواهید داشت و مناسبترین قیمت بلیط را پیدا خواهید کرد. برترین قیمت پروازهای داخلی و خارجی،رزرو بلیط هواپیما چارتر و خرید مقرون به صرفه بلیط هواپیما چارتری و سیستمی از تمامی ایرلاین ها را با سامانه خبرنگاران (www.trip.ir) سریع و آسان تجربه کنید.

منبع: تریپ
انتشار: 15 مرداد 1401 بروزرسانی: 15 مرداد 1401 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 1621

به "برترین آثار تاریخی ترکیه در 2021" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین آثار تاریخی ترکیه در 2021"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید